Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phottix Atlas triggers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Phottix Atlas triggers

    @mmuetst:
    Je hebt me overtuigd . net 4 stuks besteld van de phottix via AQ4U. Bedankt voor de test. en vraag nu maar je commissie aan Mr VanAken.

    Comment


    • #17
      Re: Phottix Atlas triggers

      Oh Paly. Het is een welles voor de RF-602 het zijn zeer fraaie triggers. Wil alleen waarschuwen dat er ook misbaksels tussen zitten. Als je ze via ebay of internet kanalen koopt kan het soms lastig zijn met garantie. In Nederland is ook een dealer van Yongnuo producten, maar hij verkoopt de triggers zo'n €20,- duurder dan via ebay.
      Idd, in Nederland of België zijn ook winkels die youngnuo producten verkopen en idd een heel pak duurder dan via ebay.
      Nu, ik was eerst erg wantrouwig tov die rf-602. Had al de cactus v2, v2s, blazzeo triggers gehad en er was altijd wel iets wat niet naar behoren werkte.
      Heb me daarom een setje 'alien bee cybersyncs' gekocht. Geweldige dingen: compact, stevig gebouwd. Die vertrouw ik voor 100%. Werken bij hoge sluitertijden op grote afstand (D70@1/2000). Maar 'Paul-C-Buff' verstuurde daarna niet meer naar europa.

      Na Koen zijn ervaringen wilde ik voor $21 wilde ik het risico wel eens nemen en heb een setje rf-602 besteld....en ze waren goed. Veel beter dan ik verwachtte, zowel in betrouwbaarheid als bouwkwaliteit. Heb nog geen enkele misfire gehad, die niet verklaard kon worden door een lege batterij.
      Gisteren een setje van de linkdelight aangekregen. De MK-RC7. Zien er gelijkaardig uit dan de rf-602 met enkele dingen die interessant zijn: zender met 2xaaa batterijen en een hot-shoe lock van de zender....maar een snelle test, met meegeleverde batterijen, was niet zo positief.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #18
        Re: Phottix Atlas triggers

        Die Phottix Atlas triggers kosten €85 bij AQ4u ... voor 10 Euro meer heb je een Elinchrom SkyPort ontvanger of trigger ... en daar weet iedereen van dat ze perfect werken en geen storingen geven op je sensor (wat van die Cactus V4 niet gezegd kon worden )

        Ik vind eerlijk gezegd wel dat die Phottix er pro uitzien, net zoals een PW, maar ik heb al een trigger en drie receivers van Elinchrom ... die ga ik niet vervangen door Phottix ... moest ik opnieuw beginnen zou ik nog durven twijfelen, dat wel, maar vind ze toch redelijk duur eerlijk gezegd.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #19
          Re: Phottix Atlas triggers

          Ik heb nu naast de Phottix Atlas ook de Strato 4 in 1 getest en moet zeggen dat deze trigger weer boven de Atlas uitstijgt. Oke hij is misschien niet zo goedkoop als de RF-602 maar heeft wel een doorvoer voor een flitser op de camera en werkt met AAA penlites voor zowel de transmitter als de receiver. Remote control functionaliteit is veel beter dan de Atlas en kabels worden nu meegeleverd. Toch blijf ik ook enthousiast over de Atlas en denk ik dat gebruikers van Pocket Wizard ze kunnen bestellen om hun zenders/ontvangers te kunnen uitbreiden.
          link naar mij test


          Groeren Michael
          Last edited by mmuetst; 17 september 2010, 21:14.

          Comment

          Working...
          X