Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Yongnuo

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas.A Bekijk bericht
    Twijfel beetje tussen de YN-560 & Canon speedlite 430 II.

Iemand ervaring met beide flitsers? Is voor nu en dan op een feestje eens een foto te maken.

Soms zijn de reviews super over de YN, soms iets minder (maar hier zou garantie een oplossing zijn).
    De YN-560 gaat hier dienst doen als tweede flitser, naast een 430 EX II. Het grote verschil tssn deze twee is dat de YN-560 is een manuele flits is. Je moet dus je licht output zelf instellen, wat voor "snelle" shots niet evident is. De 430 EX daarentegen werkt vol automatisch (ETTL) en geeft goede resultaten bij snelle shots. Indien het voor nu en dan is kijk je beter uit naar een 430 EX II of iets in die trend.
    Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
      De YN-560 gaat hier dienst doen als tweede flitser, naast een 430 EX II. Het grote verschil tssn deze twee is dat de YN-560 is een manuele flits is. Je moet dus je licht output zelf instellen, wat voor "snelle" shots niet evident is. De 430 EX daarentegen werkt vol automatisch (ETTL) en geeft goede resultaten bij snelle shots. Indien het voor nu en dan is kijk je beter uit naar een 430 EX II of iets in die trend.
      Aangezien het mijn eerste flitser is kan ik dan beter voor de speedlite 430 gaan, zodat ik zeker in het bezit ben van een auto flitser. Of een automatische fliter als de YN-468/467... Ga er nog wat over lezen, indien het toch geen YN zou worden post ik mijn bevindingen hier wel .
      flickr
      Canon 550D - Canon 50 f/1.8 - Canon 15-85 f/3.5-5.6 USM - Metz 48 - YN-460 II - Polaris Flash Meter II

Comment

Aangezien het mijn eerste flitser is kan ik dan beter voor de speedlite 430 gaan, zodat ik zeker in het bezit ben van een auto flitser. Of een automatische fliter als de YN-468/467... Ga er nog wat over lezen, indien het toch geen YN zou worden post ik mijn bevindingen hier wel .
        je hoeft niet per se voor canon of YN gaan he
        je hebt nog andere merken zoals sigma & metz die ook wel degelijke flitsers hebben die TTL werken
        zelf maak ik gebruik van een sigma flitser als ik ETTL wil
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          je hoeft niet per se voor canon of YN gaan he
          je hebt nog andere merken zoals sigma & metz die ook wel degelijke flitsers hebben die TTL werken
          zelf maak ik gebruik van een sigma flitser als ik ETTL wil
          Is ook zo, daarom hoor ik graag gebruikers ervaringen!
          flickr
          Canon 550D - Canon 50 f/1.8 - Canon 15-85 f/3.5-5.6 USM - Metz 48 - YN-460 II - Polaris Flash Meter II

Comment

Strobist Flash Side by Side Comparison
            Never resist temptation or it could go away...
            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Is ook zo, daarom hoor ik graag gebruikers ervaringen!
              over metz kan ik me niet uitspreken, over TTL YN ook niet maar op de sigma DG500 super wel en die heeft me tot op heden nog niet in de steek gelaten, goede flitser voor een aanvaardbare prijs (heb hem kunnen kopen voor 75 euro maar kostte normaal 150 euro) en denk da in de huidige generatie het de 530 is bij sigma nu en ergens tss de 150-200 euro kost, waar toch de helft is ongeveer van de 580 van canon waarmee je hem kan vergelijken qua functies en rotatie van de kop
              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                over metz kan ik me niet uitspreken, over TTL YN ook niet maar op de sigma DG500 super wel en die heeft me tot op heden nog niet in de steek gelaten, goede flitser voor een aanvaardbare prijs (heb hem kunnen kopen voor 75 euro maar kostte normaal 150 euro) en denk da in de huidige generatie het de 530 is bij sigma nu en ergens tss de 150-200 euro kost, waar toch de helft is ongeveer van de 580 van canon waarmee je hem kan vergelijken qua functies en rotatie van de kop
                Ok, ga ik zeker eens bezien! Alvast merci voor de reply!
                flickr

Comment

Heb uiteindelijk mijn ei gelegd en net een yn-560 besteld bij de leverancier op e-bay ('k zou een slechte kip zijn) Iedereen bedankt voor de reacties
                  Rudy,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                    Heb uiteindelijk mijn ei gelegd en net een yn-560 besteld bij de leverancier op e-bay ('k zou een slechte kip zijn) Iedereen bedankt voor de reacties
                    laat ons weten als je hem hebt en hoe hij het doet he
                    nikon stuff

Comment

Is het het waard om naast de YN-560 een extra batt. pack te bestellen?

Comment

Een extra batt.pack. is imo enkel nuttig als je veel foto's moete maken en je kan niet direct aan de flits om batterijen te wisselen (sportwedstrijd ed.) of indien je veel full-power behoorlijk snel moet werken.
                        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                          Een extra batt.pack. is imo enkel nuttig als je veel foto's moete maken en je kan niet direct aan de flits om batterijen te wisselen (sportwedstrijd ed.) of indien je veel full-power behoorlijk snel moet werken.
                          ik vind ze vooral nuttig omdat de herlaadtijd soms wel halveert...
                          Last edited by d_oracle; 25 september 2010, 19:49.
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Vandaag de YN-560 ontvangen, ziet er op 't eerste zicht een degelijke flits uit. Voelt solide aan, knoppen reageren goed en een duidelijke handleiding De bediening is eigenlijk poepsimpel, herlaadtijden zeker aanvaardbaar.
                            Snel enkele high-key pogingen gemaakt met de YN-560 als slave in de plu en de Canon 430EX op de achtergrond. Werkt zoals het hoort 'k Zal ze de komende dagen wel eens deftig testen, maar 't ziet er al veel belovend uit.
                            Rudy,

Comment

Working...
                            X