Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen met 70-200 hoe doe je dat ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Flitsen met 70-200 hoe doe je dat ???

    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Noemenswaardige verschillen in mensen taal?
    De prijs , het richtgetal, de 430EXII heeft geen 'flitsbracketing', de 580EXII wel, de 430 kan enkel in 'slave' werken, de 580 kan in 'master' en in 'slave'. Verder heeft de 580EXII een stroboscopishce functie, is er een soort 'wheatersealing' aan de voet en zijn de knopjes makkelijker te bedienen met mijn dikke vingers.

    Gr. Paul.

    Comment


    • #17
      Re: Flitsen met 70-200 hoe doe je dat ???

      Het enige nadeel van de 580EX is het formaat... Is toch wel een stuk groter en zwaarder dan een 430EX. Toch zou ik nu als eerste flitser zeker een 580EX aanschaffen.
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #18
        Re: Flitsen met 70-200 hoe doe je dat ???

        En zeker als je over telebereik spreekt, kan jet het hogere richtgetal van de 580EX goed gebruiken !

        Qua settings gebruik ik steeds diafragma voorkeuze voor invulflits overdag. Binnen, of donkere lichtomstandigheden werk ik op M, waarbij ik toch zoveel mogelijk beschikbaar licht probeer in de opname te krijgen.
        Voor de rest doet de ETTL heel goed zijn werk ! En zoals reeds vermeld voor sluitertijden hoger dan 1/250e High Speed Sync op de flits aanschakelen.

        Ik weet alleen niet of er verschil is in werkwijze voor een 70-200 of een 17-40... Volgens mij speelt dit geen rol.
        70/200 zal vanop grotere afstand zijn, waardoor grote diafragmaopening nodig is om het flitsbereik groot genoeg te houden.
        Voor een groothoek zal je gemakkelijker kunnen dichtknijpen, omdat de opnameafstand dan ook meestal kleiner is (binnenshuis, groepsfoto's...).
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #19
          Re: Flitsen met 70-200 hoe doe je dat ???

          Mensen heel erg bedankt voor de tips en gisteren heb ik al wat kunnen proberen bij een optreden van Stan van Samang.
          Het ziet er allemaal zeer veel belovend uit.
          Met het optreden zelf wanneer het donkerder werd heb ik geprobeerd met de flits en een compenstatie op de flits van -1/2 en dat werkte goed moet ik zeggen.
          Ik heb ook een aantal opnames gemaakt met de flits als invul wanneer het eigenlijk zonder flits ook nog ging en dat heeft ook veel betere histogram opgeleverd.
          Nu even kijken welke flits ik ga kopen in de toekomst maar ik heb al een duidelijk idee.
          Ik denk toch dat ik het gewoon naar mijn normen gewoon op een 430 ga houden.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #20
            Re: Flitsen met 70-200 hoe doe je dat ???

            interessant draadje, zet ik bij mijn favorieten
            Mijn website: http://www.michelpyck.be

            Comment


            • #21
              Re: Flitsen met 70-200 hoe doe je dat ???

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Mensen heel erg bedankt voor de tips en gisteren heb ik al wat kunnen proberen bij een optreden van Stan van Samang.
              Het ziet er allemaal zeer veel belovend uit.
              Met het optreden zelf wanneer het donkerder werd heb ik geprobeerd met de flits en een compenstatie op de flits van -1/2 en dat werkte goed moet ik zeggen.
              Ik heb ook een aantal opnames gemaakt met de flits als invul wanneer het eigenlijk zonder flits ook nog ging en dat heeft ook veel betere histogram opgeleverd.
              Nu even kijken welke flits ik ga kopen in de toekomst maar ik heb al een duidelijk idee.
              Ik denk toch dat ik het gewoon naar mijn normen gewoon op een 430 ga houden.
              Flitsen bij optredens is vaak een no-go. Zeker niet als je een perspasje hebt om vooraan te staan. Ik heb het al gezien dat fotografen gewoon door de security werden buitengezet.

              Comment


              • #22
                Re: Flitsen met 70-200 hoe doe je dat ???

                in Av zou ik niet durven flitsen, je toestel gaat dan toch de snelheid zelf bepalen, in donkerdere zones ( binnen ) kan je toestel dan toch gewoon zeggen "nu ga ik op 15sec sluitertijd schieten" ( om het extreem te nemen ). Of ben ik hier mis? ik heb het net even geprobeerd, en de meest geslaagde instellingen zijn M mode, flash op ettl sluitertijd 1/125 en f5.6 ( like usual voor portret zeker ) Op Av bepaald hij zelf de sluitertijd, en dat wil ik in dit geval zeker niet.

                Voor de afstand van 3-6meter is het zeker beter om op 0° te flitsen? ik heb net even geprobeerd met verschillende standen ( ik ben een leek in flitsen maar ben er wel door gefacineerd ) en als ik liet bouncen via het plafond ( 2.5m hoog ) kreeg ik veel softere schaduwen, en een ongelooflijk mooie verdeling van het licht, alles leek natuurlijker dan rechtstreeks.

                Klopt dit ook dat als je op iso 400 zet, de flits automatisch minder kracht ga flitsen, en als je sluitersnelheid ipv op 1/250 maar op 1/125 zet dat ook hier hij minder krachtig gaat flitsen ( op ETTL ) ?

                Ik heb het wel getest binnen, dus kan ik altijd bouncen op het ( witte ) plafond. Buiten zal dit wel niet gelden veronderstel ik. Ik zou eens een workshop moeten volgen om dit alles te begrijpen ...

                ps: sorry schoonSpikke als ik wat vragen stel in je topic.
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

                Comment

                Working...
                X