Als absolute beginner met grote interesse voor het strobist gebeuren heb ik al wat materiaal, meer bepaald een Canon EOS 350D, Cactus v4 setje met 2 ontvangers, een Canon 430EX II en een Cactus KF 36 flash. Ik ervaar echter problemen met de KF 36 in combinatie met de Cactus ontvanger (de flash reageert zeer zelden).
Met mijn logische tests ben ik er niet uit geraakt wat de oorzaak is.
Zowel de 430EX II als de KF 36 werken 100% als ze op de hotshoe van de camera zitten. Dus de hotshoe en flashes zijn ok.
De Cactus v4 ontvangers werken 99% van de tijd, dus die communicatie is ok.
Zet ik de 430EX II op een van beide ontvangers dan werkt deze bijna altijd, dus beide ontvangers zijn ok.
Zet ik de KF 36 op een ontvanger dan reageer de flash niet (ledje van de ontvanger wél). Idem met de andere ontvanger...
Nochthans is de KF 36 getest met de de Cactus v4 (en zijn ze beiden van hetzelfde merk). Als alles individueel perfect werkt, waarom werkt de combinatie dan niet?
Iemand een idee?
Alvast bedankt voor jullie input!
Met mijn logische tests ben ik er niet uit geraakt wat de oorzaak is.
Zowel de 430EX II als de KF 36 werken 100% als ze op de hotshoe van de camera zitten. Dus de hotshoe en flashes zijn ok.
De Cactus v4 ontvangers werken 99% van de tijd, dus die communicatie is ok.
Zet ik de 430EX II op een van beide ontvangers dan werkt deze bijna altijd, dus beide ontvangers zijn ok.
Zet ik de KF 36 op een ontvanger dan reageer de flash niet (ledje van de ontvanger wél). Idem met de andere ontvanger...
Nochthans is de KF 36 getest met de de Cactus v4 (en zijn ze beiden van hetzelfde merk). Als alles individueel perfect werkt, waarom werkt de combinatie dan niet?
Iemand een idee?
Alvast bedankt voor jullie input!
Comment