Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lastolite reflectiescherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: lastolite reflectiescherm

    Ik had van de TS ondertussen ook een mailtje ontvangen en heb haar reeds geantwoord.
    Ik heb van Lastolite enkel een oudere 5 in 1 reflector en heb geen verdere kennis van de
    rest van hun assortiment. De review van Tom zal voor haar nuttig zijn vermits de
    Calumet panelen meer in haar budget vallen dan met Sunbounce het geval is.

    Comment


    • #17
      Re: lastolite reflectiescherm

      Om zelf wat ervaring op te doen met een reflectiescherm kocht ik vorig jaar een Walimexsetje. Dit bestaat uit een 70x100cm scherm (aluframe) met een wit-, zwart-, zilver- en goudoppervlak + een statiefje. Koste toen ongeveer 50 euro.
      Voor portret moet deze grootte ruim voldoende zijn, denk ik.
      www.guydewestelinckfotografie.be

      Comment


      • #18
        Re: lastolite reflectiescherm

        Ik heb nog eens berekend en zou me toch wel een goedkoper reflectiescherm willen aankopen. Liefst een budget rond 50 euro. Het is ook mijn eerste en is ook vooral om te experimenteren. Natuurlijk wil ik ook geen licht punten...
        Ik bestel een heleboel goederen aan bij cameranu.nl vandaar dat ik ook een keuze maak uit een van hun aanoden uit reflectieschermen.

        Mijn voorkeur gaat naar de falcon eyes vanwege de prijs en omdat die ook het grootst is. Ik twijfel dan tussen de goud/zilver of wit/zilver.
        Is er eigenlijk veel verschil tussen wit en zilver?
        Mocht falcon eyes wel goedkoop, maar absoluut nie goed zijn, verkies ik wel een duurder merk.


        Opties-->
        Visico gold/silver 82 cm (50euro)
        Lastolite 75cm zilver/goud sunlite/soft zilver sunfire/zilver (70euro)
        Falcon eyes 107 goud/zilver zilver/white(42 euro)

        Zoals je ziet kan ik bij bepaalde merken niet groter gaan omdat de prijs dan ook stijgt.


        Ik hoop dat julle me kunnen helpen om definitief een keuze te maken.
        I freeze beauty

        Comment


        • #19
          Re: lastolite reflectiescherm

          Is de Lastolite 75 cm de Trigrip?

          Ga dan voor deze. Ik heb zelf ook deze serie (in de grootste maat). Ideaal handelbaar tenzij er een stevige bries staat.

          Ik zou voor de SunLite/SoftSilver gaan.
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

          Comment


          • #20
            Re: lastolite reflectiescherm

            Jasmina, hierbij mijn (nog niet zo uitgebreide) ervaring met reflectieschermen:
            - ik meen ergens te hebben gelezen dat de FalconEyesschermen en de Walimexschermen eigenlijk dezelfde zijn
            - ik heb mijn Walimexscherm al gebruikt met volle zon en zowel de zilveren als de gouden zijde geven een heel heldere oplichting (soms wat te fel voor het model). Dit kan je uiteraard wat verzachten door meer afstand te nemen.
            - zilver geeft een koel, neutraler licht. Goud gaf, naar mijn oordeel, een te warm (geel) licht (en wordt waarschijnlijk beter gebruikt om een model in de schaduw uit te lichten).

            Ik heb ook een weekendje een Sunbounce zebrascherm mogen gebruiken/testen. Dit gaf mij qua kleur en lichtintensiteit een beter/egaler resultaat.

            Het lijkt mij dat vooral een strakke spanning van het doek zelf van cruciaal belang is (anders lichtere en donkerder lichtvlekken op het model).

            Denk er ook aan dat je ofwel een statief zal nodig hebben (extra kost), ofwel een extra assistent om het scherm positioneren.

            Guy
            www.guydewestelinckfotografie.be

            Comment


            • #21
              Re: lastolite reflectiescherm

              Als je d'r niet veel aan uit wil geven en het gewoon eens wil uitproberen... koop dan een goedkope 5-in-1 voor 17€, De walimexen en falcon eyes leveren precies het zelfde, alleen wat duurder...

              beter (maar onhandiger) is een isomo plaat... eventueel met zilverfolie verbeterd...

              en best is een sunbounce...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #22
                Re: lastolite reflectiescherm

                en wat is dan een sinlight of sunfire?

                En wat is nu het verschil met een wit en zilver doek?

                x
                I freeze beauty

                Comment


                • #23
                  Re: lastolite reflectiescherm

                  Sunlite: heeft evenveel zilveren als gouden strepen. Dat geeft een wat warmer licht, maar zonder te overdrijven. Bij de Skylites zit het in de "Cool" set, maar echt koud is de kleur niet. Is vergelijkbaar met de SB Zebra.

                  SunFire heeft gouden strepen die dubbel zo dik zijn als de zilveren. Dit geeft een warmer gevoel dat de SB Zebra of de SunLite. Het neigt meer naar de overdreven warme Glamour look van de 80s maar is nog iets cooler dan de vol goud die toen populair was.

                  Zilver heeft, net als de Sunlite en de SunFire een zeer grote lichtopbrengst door het spiegelende oppervlak. Bij bewolkte dagen is dit zeer efficient. Bij volle zon soms wat te hard (toch in het volle van de licht beam). Bij erg harde zon kan de witte dan weer beter dienst doen (anders kunnen de modellen de ogen niet open houden).
                  I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                  Comment


                  • #24
                    Re: lastolite reflectiescherm

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Zoals ik schreef kan TS binnenkort een review lezen over de goedkopere Calumet schermen, die +/ €100 kosten voor een compleet systeem van 1m op 2m. Die ik net als Serge voor mijn blog aan het testen ben ... dus volgens mij heel relevant
                    Tom, heb jij al enig idee wanneer je je review plaatst op je blog? Ik ben namelijk erg nieuwsgierig..
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #25
                      Re: lastolite reflectiescherm

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Tom, heb jij al enig idee wanneer je je review plaatst op je blog? Ik ben namelijk erg nieuwsgierig..
                      Alle beelden staan klaar om af te werken en te posten, ik moet nog mijn teksten schrijven.

                      De laatste tijd is het ontzettend druk, de laatste catalogen zijn net klaar ...
                      www.fotofolio.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: lastolite reflectiescherm

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                        Alle beelden staan klaar om af te werken en te posten, ik moet nog mijn teksten schrijven.

                        De laatste tijd is het ontzettend druk, de laatste catalogen zijn net klaar ...
                        we wachten vol spanning

                        TS: ik heb alleen California sunbounce en een sunmover...dat is heel goed spul. Een sunmover van california heb je al vanaf 85 euro als ik het me goed herinner. Ik heb deze ook bij calumet besteld. Een super ding!

                        Comment


                        • #27
                          Re: lastolite reflectiescherm

                          Vandaag een colorama difusor op rol gekocht. 1 stop 1.5 x 3 meter: 25 Eurokes.

                          Morgen wat knutselen met twee grip heads + statieven + wat Alu Buis en klemmekes.


                          Voor de reflectoren. Ik denk dat ik voor een SB frame ga en dan materiaal van colorama (ken een vrindin met een goe naai machientje)
                          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                          Comment


                          • #28
                            Re: lastolite reflectiescherm

                            Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                            we wachten vol spanning

                            TS: ik heb alleen California sunbounce en een sunmover...dat is heel goed spul. Een sunmover van california heb je al vanaf 85 euro als ik het me goed herinner. Ik heb deze ook bij calumet besteld. Een super ding!
                            vandaag de sunmover ook gehaald bij calumet (90 euro), de eerste test waren wat fel maar deze week eens grondig uitproberen , ziet er in ieder geval veelbelovend uit....
                            http://www.jvs-photography.be/

                            Comment


                            • #29
                              Re: lastolite reflectiescherm

                              met dat ding werken is toch weer iets appart hoor.....
                              tot op heden geen goede resultaten mee gehaald....
                              maar we klooien verder tot het lukt (al begin ik te twijfelen)
                              http://www.jvs-photography.be/

                              Comment

                              Working...
                              X