Ik vind strobisme een heel boeiende tak van de fotografie en graag had ik mij er wat meer op toegespitst. Dus ben ik op zoek gegaan naar het juiste materiaal. Maar dat bleek moeilijker dan verwacht (zeker gezien mijn beperkt budget). Omdat ik niet de financiën heb om en een extra flits en een paraplu en een softbox te kopen hou ik het bij de softbox (fel geïnspireerd door wat Dustin Diaz daarmee kan) (en natuurlijk koop ik ook zo'n cactus V4 flitsset om op afstand te kunnen flitsen zonder mijn interne te moeten gebruiken).
Nu was het vinden van de juiste softbox heel moeilijk (en hier komt dus de reden voor deze post). Ik wist niet goed op welke ik nu wel of niet mijn SB900 kon monteren, of dat dat eigenlijk compatibel is met dat cactus ding, of dat ik daar nu ook een swivel bij het statief voor de softbox moet kopen, etc.
Dus: kan u mij helpen deze vragen te beantwoorden?
extra info: momenteel heb ik:
-D40
-Nikon 18-200mm VRII
-één statief
-Tamron 70-300mm
-SB 900
long story short: wat moet ik allemaal in het oog houden bij het aankopen van een softbox? Of ben moet ik beter in iets anders investeren?
Grtz
Thomas
Nu was het vinden van de juiste softbox heel moeilijk (en hier komt dus de reden voor deze post). Ik wist niet goed op welke ik nu wel of niet mijn SB900 kon monteren, of dat dat eigenlijk compatibel is met dat cactus ding, of dat ik daar nu ook een swivel bij het statief voor de softbox moet kopen, etc.
Dus: kan u mij helpen deze vragen te beantwoorden?
extra info: momenteel heb ik:
-D40
-Nikon 18-200mm VRII
-één statief
-Tamron 70-300mm
-SB 900
long story short: wat moet ik allemaal in het oog houden bij het aankopen van een softbox? Of ben moet ik beter in iets anders investeren?
Grtz
Thomas
Comment