Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Strobes en volle zon.
Collapse
X
-
-
Re: Strobes en volle zon.
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk berichtJij hebt het waarschijnlijk over de lucht ipv over de zon, als je die correct belicht dan zal de zon overbelicht zijn en dus nog altijd fel genoeg om het gezicht correct te belichtenWil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
-
Een eerder voorzichtige poging:
f/13, 1/200, ISO100, 2 stoppen onderbelicht
Toegeven er is nog veel werk aan de winkel en vandaag was niet ideaal aangezien de wolken eerder grijs waren. Nabewerking in Lightroom: aanpassingspenseel genomen, kleur blauw en -1 stop. hiermee heb ik over de lucht en zon getekend. Daarna vanuit de rechterboven hoek een verloop getekend om het daar nog donkerder te maken.
Ik weet het: de foto trek niet op veelhet gaat mij om de techniek die erachter zit.
Mijn vraag: wat kan ik beter / anders doen en 2) hoe zorg ik ervoor dat de zon zo'n schoon sterretje wordt zoals in de foto van Jeremy Clay?
link: http://i39.tinypic.com/nnk1ma.jpg
Alvast dank voor de feedbackCanon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk berichthoe zorg ik ervoor dat de zon zo'n schoon sterretje wordt zoals in de foto van Jeremy Clay?
ben benieuwd naar andere antwoorden.5DmkIII en wat glas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk berichtnormaal zou ik zeggen je diafragma meer toe te nijpen, maar je zit al op f13 met ik veronderstel de 17-55 f2.8?
ben benieuwd naar andere antwoorden.5DmkIII en wat glas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk berichtEen eerder voorzichtige poging:
f/13, 1/200, ISO100, 2 stoppen onderbelicht
DpaulDPaul - A.FIAP
D810, nikkors and other stuff
Comment
-
Comment