Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik nog nooit een foto met een belichtingsmeter gemaakt heb. Ik kijk altijd naar mijn histogram en pas dan mijn instellingen of lampen aan. Nu heb ik van verschillende ervaren fotografen begrepen dat lichtmeten toch wel een must is. Ik heb thuis een Gossen variosix F (geen F2) liggen. Deze heb ik een tijdje geleden van iemand gekregen. Maar er zit geen handleiding bij en de instructies op het internet zijn in het Duits. (mijn Duits is bagger)
Het enige wat ik wil is de lichtmeter instellen op 100 ISO...sluitertijd invoeren van 1/125 ...en dat de lichtmeter mijn diafragmawaarde bepaald (of F invoeren en sluitertijd laten bepalen) AL die andere opties....ik doe er niets mee en begrijp er niets van en wil het niet weten .
Kent iemand dit aparaatje en kan iemand mij in boerenkool Nederlands uitleggen hoe deze werkt? Alvast bedankt voor het lezen! Het gaat om dit type:
Het enige wat ik wil is de lichtmeter instellen op 100 ISO...sluitertijd invoeren van 1/125 ...en dat de lichtmeter mijn diafragmawaarde bepaald (of F invoeren en sluitertijd laten bepalen) AL die andere opties....ik doe er niets mee en begrijp er niets van en wil het niet weten .
Kent iemand dit aparaatje en kan iemand mij in boerenkool Nederlands uitleggen hoe deze werkt? Alvast bedankt voor het lezen! Het gaat om dit type:
Comment