vooral voor de westcott liefhebbers, maar misschien is dit idee ook bruikbaar in een andere context...
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...
Collapse
X
-
Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...
some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!Labels: Geen
-
-
Re: Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...
Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk berichtvooral voor de westcott liefhebbers, maar misschien is dit idee ook bruikbaar in een andere context...D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm
-
Re: Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...
Geweldig idee
'k Ga zeker zsm een extra swivel bijkopen hiervoor
Comment
-
en zie hier een andere oplossing...
Last edited by d_oracle; 21 november 2011, 13:06.some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
-
Deze opstelling kan ook worden gebruikt voor een beautydish te gebruiken, als je de ene swifel 180 graden draait.
Graag zou ik weten welk type swifel je juist gebruikt voor deze constructie, verder een super idee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AndriesGeoffrey Bekijk berichtDeze opstelling kan ook worden gebruikt voor een beautydish te gebruiken, als je de ene swifel 180 graden draait.
Graag zou ik weten welk type swifel je juist gebruikt voor deze constructie, verder een super idee
heb ze al lang, op ebay gekocht, volledig metaal uitvoering. De rechtse zijn ook geschikt, doch dat is een redelijke zware swivel (degelijke), vandaag op ebay te koop voor 12€
't spreekt vanzelf dat je een swivel moet hebben die spigots gebruikt... en geen coldshoe...some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
- 2 juni 2008
-
En voor de tip compleet te maken ook nog even vermelden dat de buis ongeveer 30cm lang is en best een diameter heeft van max. 16mm
De oplossing die je ontdekt hebt staat trouwens ook al meer dan een jaar op mijn blog te lezen ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mike_Grimbergen Bekijk berichtLast edited by Jos Vanhengel; 3 januari 2014, 22:36.Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk berichtVolgens mij die 'hot shoe' op de eerste foto erg 'cold'.
De flits (een Canon denk ik) heeft geen PC poort dus wordt er hier gebuik gemaakt van een hotshoe met PC poort om de trigger op aan te sluiten.Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk berichtNope, is wel degelijk een "hot"Shoe
De flits (een Canon denk ik) heeft geen PC poort dus wordt er hier gebuik gemaakt van een hotshoe met PC poort om de trigger op aan te sluiten.
Dus ... zo'n schoen met een kabeltje eraan is ook een hete schoen.
Sorry Paly. Foutje!Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
- 2 juni 2008
-
Jos, als je goed kijkt zie je er duidelijk een aansluiting insteken en niet in de flitser, hotter als dit maken ze die schoentjes niet ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk berichtAch zo. Ik dacht dat je alleen op de camera een hotshoe kon hebben.
Dus ... zo'n schoen met een kabeltje eraan is ook een hete schoen.
Sorry Paly. Foutje!
Een coldshoe is gewoon een (mechanisch) dom ding in plastiek of metaal waarop je een flits kan zetten (geen contacten) zoals bvb bij het plastieken plaatje dat bij je flits wordt geleverd.Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
Comment