Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoektocht naar goedkoop licht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: zoektocht naar goedkoop licht

    Die YN-46x zijn niet slecht voor hetgeen je ervoor betaalt. (Maar 60euro is een YN460 imo niet waard.)
    Met de vrij hoge prijzen van de 'oude' nikon sb flitsers zijn deze yn-460's een goed alternatief voor iemand die wat wil spelen.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #17
      Re: zoektocht naar goedkoop licht

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Die YN-46x zijn niet slecht voor hetgeen je ervoor betaalt. (Maar 60euro is een YN460 imo niet waard.)
      Met de vrij hoge prijzen van de 'oude' nikon sb flitsers zijn deze yn-460's een goed alternatief voor iemand die wat wil spelen.
      volledig akkoord! heb me d'r uit nieuwsgierigheid (en lage prijs) ook eentje gekocht!
      werkt prima!!
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #18
        Re: zoektocht naar goedkoop licht

        Als je bij deze flitser nog een setje ND gel filtertjes aanschaft, kun je daarmee nog enigszins de lichtsterkte naar beneden halen ook...

        Btw. de Yongnuo is bij Dealextreme maar 41 dollar... en geen verzendkosten
        ____________
        Everything has its beauty, not everybody sees it [Confucius]
        Website | Instagram

        Comment


        • #19
          Re: zoektocht naar goedkoop licht

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          volledig akkoord! heb me d'r uit nieuwsgierigheid (en lage prijs) ook eentje gekocht!
          werkt prima!!
          Ik las dat bij lagere vermogens (1/32 en 1/64) de flash niet altijd even consistent is.

          Valt dat op, of is dat mierengeneuk ?

          Ben zelf ook geïnteresseerd om er 2 te bestellen.
          Groeten,
          Nic H.
          Pentax K7

          Comment


          • #20
            Re: zoektocht naar goedkoop licht

            Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Love Bekijk bericht
            Ik las dat bij lagere vermogens (1/32 en 1/64) de flash niet altijd even consistent is.

            Valt dat op, of is dat mierengeneuk ?

            Ben zelf ook geïnteresseerd om er 2 te bestellen.
            Gezien het lage richtgetal ga je dit niet snel gebruiken (tenzij bij productfotografie van heel kortbij)
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #21
              Re: zoektocht naar goedkoop licht

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              Gezien het lage richtgetal ga je dit niet snel gebruiken (tenzij bij productfotografie van heel kortbij)

              niet helemaal mee eens... ik gebruik zelf tot 1/128 in bepaalde gevallen (SB800)

              doch de YN-460 II wordt geregeld in stapjes van 0,7 stops... dus die nauwkeurigheid is niet zo belangrijk... 't speelt uiteraard niet zo'n rol om te weten als je 1 stop of 1,3 stop verschil maakt... de huidige camera's laten dat goed zien op het scherm... alhoewel... m'n laatste shoot was op een D50 en dat schermpje is zooo klein...
              je hebt nog steeds voldoende andere parameters om bij te sturen... licht dichter of verder, diafragma, ISO...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment

              Working...
              X