Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies aankoop eerste studioset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies aankoop eerste studioset

    Onder het moto "Wat ligt dat nieuwjaarsgeld hier nu nog in de kast te doen"

    Ik ben op zoek naar een eerste studioset voor wat "huis tuin en keukenfotografie"
    Omdat een beeld meer zegt dan 1000 woorden, dit is het genre foto's waar ik verder in wil werken.



    Ik heb op Kapaza een leuke aanbieding gevonden (zie onderstaande link) maar ken er niet voldoende van om een doordachte beslissing te kunnen nemen.

    Hetzelfde setje is beschikbaar met 1 paraplu + flitser minder voor 100 EUR minder

    1) Quid prijs / kwaliteit
    2) Onvoldoende materiaal / net gepast / overkill


    Graag wat info.

    Mvg

  • #2
    Re: Advies aankoop eerste studioset

    hey

    deze had ik ook al zien staan
    heb je deze reeds gekocht???

    Comment


    • #3
      Re: Advies aankoop eerste studioset

      lijkt me vreemd dat men in de advertentie niet eens wil zeggen welk merk het is...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Advies aankoop eerste studioset

        lijkt sterk op de Falcon Eyes SS reeks
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Advies aankoop eerste studioset

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          lijkt sterk op de Falcon Eyes SS reeks
          heb hem gevonden... is König

          maar in deze winkel zit hij niet meer in het gamma...

          de nieuwe versie noemen ze trouwens Helios

          Voor 450€ zou ik het niet betrouwen... daar heb je al een elinchrome D-lite 2 set voor...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Advies aankoop eerste studioset

            Vraagje: wat heeft een studioflitsset te maken met strobist?

            Comment


            • #7
              Re: Advies aankoop eerste studioset

              Oorspronkelijk geplaatst door Baard Bekijk bericht
              Vraagje: wat heeft een studioflitsset te maken met strobist?
              Een uitspraak die ik hier al regelmatig gelezen heb maar in het bijhorende sticky van dit forumonderdeel staat :

              In dit forum kun je discuteren over materiaal, technieken en alles wat met off-camera gebruik van flits- (zowel studio als reportageflitsers) en belichtingstechnieken - in de ruime zin van het woord - te maken heeft.

              Mischien had dit forumonderdel beter "flitstechnieken" genoemd ipv "strobist".

              On-topic: Zelf ben ik aan het uitkijken voor wat extra flitsmateriaal, en volg dus dit draadje. Ik vraag me wel af of zo'n setjes die willicht niet zo sterk van kwaliteit zullen zijn, zich uiten op gebied van kwaliteit van het licht. Ik lees daar amper iets van. Dat een paraplu van 10€ makkelijker stuk gaat dan één van 100€ zal wel zijn, maar wat is het verschil op gebied van licht tussen zo'n setjes. Is dit aanvaarbaar of is eigenlijk ook een flop? (bv kleurzweem, toch te hard licht enz).Het is toch allemaal om de kwaliteit van het licht te doen.
              Persoonlijk zou mijn voorkeur op dit moment uitgaan naar de elinchrom D-lite setjes, al heel wat duurder dan 2x100€ maar willicht heel wat meer kwaliteit. Zowel op gebied van matteriaal en op gebied van licht, maar zoals ik eerder al schreef heb ik daar eigenlijk nog niets over gelezen.
              Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

              Comment


              • #8
                Re: Advies aankoop eerste studioset

                Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                On-topic: Zelf ben ik aan het uitkijken voor wat extra flitsmateriaal, en volg dus dit draadje. Ik vraag me wel af of zo'n setjes die willicht niet zo sterk van kwaliteit zullen zijn, zich uiten op gebied van kwaliteit van het licht. Ik lees daar amper iets van. Dat een paraplu van 10€ makkelijker stuk gaat dan één van 100€ zal wel zijn, maar wat is het verschil op gebied van licht tussen zo'n setjes. Is dit aanvaarbaar of is eigenlijk ook een flop? (bv kleurzweem, toch te hard licht enz).Het is toch allemaal om de kwaliteit van het licht te doen.
                Ik werk met Jinbei's en heb tot op heden nog nooit problemen ondervonden met de lichttemperatuur. Ik veronderstel dat noch elinchrom, noch falcon eyes, noch jinbei hun eigen flash-tubes maken en dat ze die allemaal inkopen bij de "flash-tube-boer" ... de kans is dus groot dat je bij verschillende merken dezelfde tubes gaat tegenkomen.

                Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                Persoonlijk zou mijn voorkeur op dit moment uitgaan naar de elinchrom D-lite setjes, al heel wat duurder dan 2x100€ maar willicht heel wat meer kwaliteit. Zowel op gebied van matteriaal en op gebied van licht, maar zoals ik eerder al schreef heb ik daar eigenlijk nog niets over gelezen.
                D-lite reeks heeft -voor zover ik weet- geen koeling ... dit kan wel eens voor problemen zorgen als je ze iets intensiever gaat gebruiken of in combinatie met bepaalde modifiers.

                Greetz,
                TravelToy
                www.christian-bailleul.be | Blog

                Comment


                • #9
                  Re: Advies aankoop eerste studioset

                  Is dit ook al een aardig beginners studio set?
                  Klik

                  Of is dit niet aan te raden?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies aankoop eerste studioset

                    FE SS reeks is maar een plastiekerig zwak geval.

                    Dan kan je beter deze nemen.

                    Veel betere bouwkwaliteit en dubbel de lichtopbrengst + actieve koeling
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Advies aankoop eerste studioset

                      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                      FE SS reeks is maar een plastiekerig zwak geval.

                      Dan kan je beter deze nemen.
                      Veel betere bouwkwaliteit en dubbel de lichtopbrengst + actieve koeling
                      Bedankt voor je tip!

                      Maar wat moet ik mij dan nog aanschaffen met dat setje wat je zegt;
                      gewoon een achtergrond(systeem)? Of is er nog iets wat belangrijk/onmisbaar is?

                      Want mijn link, dat was een totaal pakket...

                      Alvast bedankt!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Advies aankoop eerste studioset

                        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                        FE SS reeks is maar een plastiekerig zwak geval.

                        Dan kan je beter deze nemen.

                        Veel betere bouwkwaliteit en dubbel de lichtopbrengst + actieve koeling
                        Misschien geen slecht idee, wat minder materiaal maar degelijker, ik kan dan later nog uitbreiden.
                        Momenteel heb ik dus enkel mijn CANON 400D met drie lenzen (2 kitlenzen en daarbij Sigma 24-70 f 2.8).

                        Kan ik dan met het voorgestelde setje reeds aan de slag of heb ik nog iets nodig?
                        Ik ben nog een leek op flitsgebied en gebruik enkel (zelden) de ingebouwde flash.

                        Dit staat er te lezen:
                        -> dit begrijp ik ervan:

                        Inclusief:
                        2x FS-300D Flitskop (300ws)
                        -> Het licht moet toch van ergens komen...
                        2x Statief 230cm geveerd
                        -> Je moet het licht ergens kunnen opzetten...
                        2x Softbox 60x90cm
                        -> Je hebt graag wat zachter licht dan het harde licht dat uit de flits komt...
                        2x Softbox binnen diffusor
                        -> ???
                        2x Beschermdop
                        -> Je wilt half februari niet op nieuw nieuwjaarsgeld beginnen wachten omdat je flits reeds kapot is...
                        2x 220volt kabel
                        -> Ook Electrabel wi er een centje aan verdienen
                        Sync kabel Jack naar X-contact
                        -> ???

                        Is die laatste een kabel die ervoor zorgt dat de flits flitst als ik afdruk of moet ik daarvoor nog bijkomende voorzieneingen treffen?
                        Ga ik met twee softboxen geen paraplu missen? Wat is het verschil, wanneer gebruik je wat?

                        Mvg,

                        Comment


                        • #13
                          Re: Advies aankoop eerste studioset

                          Oorspronkelijk geplaatst door De Ware Bekijk bericht
                          Misschien geen slecht idee, wat minder materiaal maar degelijker, ik kan dan later nog uitbreiden.
                          Momenteel heb ik dus enkel mijn CANON 400D met drie lenzen (2 kitlenzen en daarbij Sigma 24-70 f 2.8).

                          Kan ik dan met het voorgestelde setje reeds aan de slag of heb ik nog iets nodig?
                          Ik ben nog een leek op flitsgebied en gebruik enkel (zelden) de ingebouwde flash.

                          Dit staat er te lezen:
                          -> dit begrijp ik ervan:

                          Inclusief:
                          2x FS-300D Flitskop (300ws)
                          -> Het licht moet toch van ergens komen...
                          2x Statief 230cm geveerd
                          -> Je moet het licht ergens kunnen opzetten...
                          2x Softbox 60x90cm
                          -> Je hebt graag wat zachter licht dan het harde licht dat uit de flits komt...
                          2x Softbox binnen diffusor
                          -> ???
                          2x Beschermdop
                          -> Je wilt half februari niet op nieuw nieuwjaarsgeld beginnen wachten omdat je flits reeds kapot is...
                          2x 220volt kabel
                          -> Ook Electrabel wi er een centje aan verdienen
                          Sync kabel Jack naar X-contact
                          -> ???

                          Is die laatste een kabel die ervoor zorgt dat de flits flitst als ik afdruk of moet ik daarvoor nog bijkomende voorzieneingen treffen?
                          Ga ik met twee softboxen geen paraplu missen? Wat is het verschil, wanneer gebruik je wat?

                          Mvg,
                          Ik heb de iets duurdere versie. Paraplu kun je los aanschaffen (kost geen drol) en nog 1 transmitter en 2 receivers. Dan kun je aan de slag

                          de diffuser in je softbox is gewoon een witte doek en zorgt voor nog zachter licht en voorkomt een hotspot op je onderwerp
                          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Advies aankoop eerste studioset

                            Oorspronkelijk geplaatst door De Ware Bekijk bericht
                            Misschien geen slecht idee, wat minder materiaal maar degelijker, ik kan dan later nog uitbreiden.
                            Momenteel heb ik dus enkel mijn CANON 400D met drie lenzen (2 kitlenzen en daarbij Sigma 24-70 f 2.8).

                            Kan ik dan met het voorgestelde setje reeds aan de slag of heb ik nog iets nodig?
                            Ik ben nog een leek op flitsgebied en gebruik enkel (zelden) de ingebouwde flash.

                            Dit staat er te lezen:
                            -> dit begrijp ik ervan:

                            Inclusief:
                            2x FS-300D Flitskop (300ws)
                            -> Het licht moet toch van ergens komen...
                            2x Statief 230cm geveerd
                            -> Je moet het licht ergens kunnen opzetten...
                            2x Softbox 60x90cm
                            -> Je hebt graag wat zachter licht dan het harde licht dat uit de flits komt...
                            2x Softbox binnen diffusor
                            -> ???
                            2x Beschermdop
                            -> Je wilt half februari niet op nieuw nieuwjaarsgeld beginnen wachten omdat je flits reeds kapot is...
                            2x 220volt kabel
                            -> Ook Electrabel wi er een centje aan verdienen
                            Sync kabel Jack naar X-contact
                            -> ???

                            Is die laatste een kabel die ervoor zorgt dat de flits flitst als ik afdruk of moet ik daarvoor nog bijkomende voorzieneingen treffen?
                            Ga ik met twee softboxen geen paraplu missen? Wat is het verschil, wanneer gebruik je wat?

                            Mvg,
                            Klinkt mss vreemd ... maar waarom ga je niet eerst ergens een workshop volgen, gericht op studio-fotografie (of eens meelopen met een ervaren studio-fotograaf).

                            Met de kennis die je daar opdoet kan je dan de juiste beslissingen nemen over het materiaal dat je nodig hebt voor jouw doeleinden en voor jouw manier van werken.

                            Uiteraard zijn fora zeer nuttig en is er veel info op "het net" te vinden ... maar zoveel mensen = zoveel meningen ... hands-on ervaring opgedaan op een goede workshop is veel meer waard

                            Greetz,
                            TravelToy
                            www.christian-bailleul.be | Blog

                            Comment


                            • #15
                              Re: Advies aankoop eerste studioset

                              Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                              Klinkt mss vreemd ... maar waarom ga je niet eerst ergens een workshop volgen, gericht op studio-fotografie (of eens meelopen met een ervaren studio-fotograaf).

                              Met de kennis die je daar opdoet kan je dan de juiste beslissingen nemen over het materiaal dat je nodig hebt voor jouw doeleinden en voor jouw manier van werken.

                              Uiteraard zijn fora zeer nuttig en is er veel info op "het net" te vinden ... maar zoveel mensen = zoveel meningen ... hands-on ervaring opgedaan op een goede workshop is veel meer waard

                              Greetz,
                              TravelToy
                              Ja , is wel het verstandigste. Gewoon iemand zoeken die ook studioflitsers heeft en vragen of je een keer mee mag doen tijdens een shoot. Dan kom je er snel genoeg achter of dit je ligt.
                              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                              Comment

                              Working...
                              X