Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsvragen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Flitsvragen

    Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
    De pre-strobisttijd?
    Ik gebruikte 40 jaar geleden al meerdere staafflisters op locatie, daarom moet ik wel eens glimlachen wanneer ik strobisten hele fora zie vullen alsof het eergisteren is uitgevonden.

    Wanneer je een scene niet wil platflitsen dan moet je er voor zorgen dat je niet teveel licht gebruikt,
    Als je hebt berekend hoeveel licht je nodig hebt dan moet je er voor zorgen dat er zich tussen het 'vlak' dat je gaat verlichten en de camera, zich geen andere personen bevinden, die zullen gegarandeerd overbelicht zijn
    Mijn “strobist” staafflitsers hebben een zeer grote reflector, de kleinste is 13 centimeter in diameter en de grootste zelfs 18 cm.
    Deze reflectoren zorgen er voor dat de verlichting tamelijk zacht zal zijn.
    Jij dan iets langer dan ik (ik nog maar 24 jaar)
    Ik gebruikte toen de Metz 60 ct 4's (was toen één van de sterkste Metzflitsen op de markt).
    Heb er nog altijd eentje trouwens
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #17
      Re: Flitsvragen


      Ik heb ook nog van die flitsers met een los kastje voor de elektronica dat over de schouder moet hangen, de meesten zijn omgebouwd voor de nieuwe generatie batterijen en zijn voorzien van een ingebouwde safe sync omdat de ontsteekspanning toch wel hoog was in die tijd.
      Het is echter vooral die grote reflector die uitkomst bied bij grote gezelschappen.
      Wat ik heb is of zelfgebouwd, of Metz en Braun, die flitsers zijn niet kapot te krijgen

      Comment

      Working...
      X