Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitserkit konijnenberg de moeite of niet ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: flitserkit konijnenberg de moeite of niet ?

ik zou zoiets nooit kopen , als ik zie wat het is dan denk ik dat je er niet veel mee bent, als het moet dienen om 2 of 3 keer op een jaar eens te gebruiken denk ik dat je beter af bent met een huurstudio waar dan wel degelijk materiaal aanwezig is ...
    3 flitskoppen, 3 statieven, softbox, octabox, transportzak op wielen enz.... dit is gewoon speelgoed en geen ernstig materiaal dat kan gewoon niet voor die prijs , 1 sb900 kost het dubbel....

ga je het meer gebruiken ga je snel op de tekortkomingen bostsen voor zolang een en ander blijft werken natuurlijk....

voor een beginnende studiofotograaf zou ik eerder aanraden voor iets meer 1 degelijke flitser te kopen waar je dan naar behoefte mettertijd verdere toebehoren kan voor aanschaffen....

voor de prijs van deze set heb je niet eens een softbox......
    Last edited by jvs; 19 december 2011, 07:25.
    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Ernstig materiaal? Ik kon het ook niet geloven, maar het valt heel erg goed mee. Je kan er niks mee in een grote studio natuurlijk, maar voor mijn doeleinden werkt het echt schitterend hoor. En werken doet het als de beste. Ik haal er véél betere resultaten mee dan met mijn ene 580EX II, en die kost het dubbele. Ik kan die trouwens perfect samen met deze kit gebruiken. Ik vind ook dat deze flitsers elkaar beter "zien" dan veel van de duurdere systemen die ik al gebruikt heb.

Maar 't is gemaakt in China, en wat de boer niet kent dat vreet ie niet, zeggen ze dan.
      't Is geen ultrastevig spul, maar goed, als er een flitskop kapot gaat, dan heb je voor 60€ zo weer een nieuwe.

Het mooiste vind ik nog dat het allemaal heel licht is, dus ik kan het zo ergens mee naartoe nemen als het moet. En daarvoor heb ik het ook gekocht.

Ik ken trouwens mensen die er al langer dan twee jaar zonder problemen mee doen. Dat is 100€ per jaar... goeie business case voor mij hoor.

En dan kan ik nu rustig een meer duurzaam systeem gaan opbouwen. Maar ondertussen heb ik wel mijn compleet systeempje dat echt geen tien jaar hoeft mee te gaan. Tegen die tijd staat er wel een gelijkaardige setup die de rest van mijn leven zal meegaan.

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
      ik zou zoiets nooit kopen , als ik zie wat het is dan denk ik dat je er niet veel mee bent, als het moet dienen om 2 of 3 keer op een jaar eens te gebruiken denk ik dat je beter af bent met een huurstudio waar dan wel degelijk materiaal aanwezig is ...
      3 flitskoppen, 3 statieven, softbox, octabox, transportzak op wielen enz.... dit is gewoon speelgoed en geen ernstig materiaal dat kan gewoon niet voor die prijs , 1 sb900 kost het dubbel....

ga je het meer gebruiken ga je snel op de tekortkomingen bostsen voor zolang een en ander blijft werken natuurlijk....

voor een beginnende studiofotograaf zou ik eerder aanraden voor iets meer 1 degelijke flitser te kopen waar je dan naar behoefte mettertijd verdere toebehoren kan voor aanschaffen....

voor de prijs van deze set heb je niet eens een softbox......
      ______
      www.vue.photo

Comment

Jullie zullen ondertussen wel al wat ervaring opgedaan hebben met jullie flitsers en daarom wil ik effe beroep doen op jullie. Ik ben zelf van plan een flitsset aan te kopen en twijfel om Jinbei Millennia II 500 Portretset aan te schaffen (http://www.fotokonijnenberg.be/produ...ortretset.html). Ik denk dat ik hier veel meer flitser en toebehoren heb dan wanneer ik bvb. zou gaan voor de set Elinchrom BXRi ToGo 500/500 Set (http://www.studio73.be/banners/elinc...go-500-500-set ). Ik twijfel ook of het prijsverschil het kwaliteitsverschil momenteel nog kan rechtvaardigen, althans toch voor een hobbyfotograaf.
        Elke reactie/info/goede raad is welkom.

Comment

Ieder zijn ding natuurlijk, maar voor mij geldt altijd: als ik iets koop, dan koop ik liefst iets naar de toekomst toe...

En denk dat Elinchrom kwalitatief iets beter zal zijn...
          Als je toevallig fotografie doet in avondonderwijs, geeft Elinchrom ook nog eens studentenkorting... Maar geen idee of Jinbei dat ook doet...
          Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

Tussen denken en feiten zit natuurlijk een verschil. Feit is bvb. dat je bij Jinbei heel wat meer hebt voor uw geld (3 koppen ipv 2, achtergrond.....). Als ik de set van Elinchrome moet uitbreiden tot wat in de set van Jinbei zit zal ik waarschijnlijk vlug aan het dubbele van de prijs zitten.
            Pas op, versta mij niet verkeerd, ik ben ook iemand die liever met degelijk en betrouwbaar materiaal werkt maar ik heb tot nog toe nergens teruggevonden waarom Jinbei dat bvb. niet zou zijn.
            Ik wend mij voor info echter liever tot het internet en forums dan bvb. tot de verkopers van konijnenberg want daar verkopen ze geen Elinchrome en zullen ze zeker heel wat argumenten hebben om mij toch voor Jinbei te laten gaan.

Comment

Ik gebruik het goedkope setje van Jinbei ondertussen tot volle tevredenheid van mij en mijn onderwerpen.
              Eén vaststelling is dat ik de flitsers nooit op volle kracht gebruik, dus ik heb licht genoeg, en één flitskop op de achtergrond op volle kracht krijgt die achtergrond perfect wit.
              Momenteel ben ik ermee bezig om een oude maar krachtige reportageflitser in dat systeem te integreren, en er komt er nog eentje bij met een paraplu. En zo breidt ik het beetje bij beetje uit en wordt het beetje bij beetje een krachtig systeem.
              ______
              www.vue.photo

Comment

Ik zie dat er al een tijdje niet meer gereageerd wordt in dit topic, maar ik hoop dat iemand mij nog antwoord kan geven op mijn vraag over dit flitsset. De softboxen die erbij zitten, zijn dat softboxen die continue aan staan of flitsen deze mee?

Op school werken we namelijk met softboxen die continue aan staan, en die zou ik zelf ook graag willen hebben. Echter heb ik eerder een set besteld en hierbij flitsten de softboxen mee en dit is niet mijn bedoeling.

Alvast bedankt!

Comment

zie : http://forum.belgiumdigital.com/f99/...ml#post3528775
                  Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sanne-203 Bekijk bericht
                    Ik zie dat er al een tijdje niet meer gereageerd wordt in dit topic, maar ik hoop dat iemand mij nog antwoord kan geven op mijn vraag over dit flitsset. De softboxen die erbij zitten, zijn dat softboxen die continue aan staan of flitsen deze mee?

Op school werken we namelijk met softboxen die continue aan staan, en die zou ik zelf ook graag willen hebben. Echter heb ik eerder een set besteld en hierbij flitsten de softboxen mee en dit is niet mijn bedoeling.

Alvast bedankt!
                    Ze flitsen mee, ja.
                    We zijn ondertussen weer een half jaar verder. Ik gebruik deze set veel, heel intensief, en alles werkt nog steeds zoals het moet. Ben er nog altijd heel tevreden mee. Ik ga er vaak mee op verplaatsing ook. Heel gemakkelijk door het lage gewicht. Ik draag alles in één keer, en het past allemaal mooi in mijn auto zonder dat ik de zetels plat moet leggen.
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

Working...
                    X