Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nederlandstalige strobist blog in de maak...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...

    Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
    Daar komt dan toch wat giswerk bij te pas.

    Ik gebruik ETTL met camera in P en kan dan toch diafragma nog veranderen.
    Effect kan ik dan nog wijzigen door te bouncen of een diffuser te gebruiken en evtl achteraf nog locaal te corrigeren (lichten en/of donkeren) in software.

    Resultaat is niet zo goed dan wat ik hier soms zie, maar het kan er mee door.
    Vonkske, dit forumonderdeel en strobist in het algemeen houd zich bezig met het off-camera gebruik van de flits of andere lichtbronnen.

    Voor instellingen mbt de flits op de camera zit je beter in het forum Ter Zake.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #47
      Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...

      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      Vonkske, dit forumonderdeel en strobist in het algemeen houd zich bezig met het off-camera gebruik van de flits of andere lichtbronnen.

      Voor instellingen mbt de flits op de camera zit je beter in het forum Ter Zake.
      Ik gebruik hem vaak off-camera maar verbonden met een cord, da's niet echt off-camera zoals jullie bedoelen zeker?
      Door de flits in ongeveer 45 ° tov het subject te houden is de belichting toch aangenamer dan vast op het toestel.

      Comment


      • #48
        Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        in feite is het een beetje uit luiheid... ik zit hier steeds dezelfde dingen te vertellen op BD, en daarna verdwijnen ze in de tijd... Zeker wat gear betreft... de stickies hebben hier wel wat bij geholpen, maar na 3 maanden kan je die zelf niet meer updaten... da's dus jammer..

        op deze blog heb ik dus "full control"

        Heb Nederlands gekozen omdat er inderdaad voldoende info in engels bestaat, ik geloof heel erg in delen van informatie... vind dit plezant... zoals nog heel wat anderen hier op dit forum... kandidaten die hier aan willen meehelpen kunnen zich gerust bij me melden...

        en qua tijd betreft... als je geen tijd hebt, maak je tijd en dan heb je ineens heel veel tijd... *wink*
        Prachtig initiatief! Zo leerde ik ook al veel uit die stickies en kijk ik er naar uit om deze blog met de "full control" optie te volgen!

        Comment


        • #49
          Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...

          www.strobistfotografie.be/


          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment

          Working...
          X