Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nederlandstalige strobist blog in de maak...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...

    ik wil alvast wel meehelpen aan sony compatibiliteit
    RF602 triggers zijn onderweg en sb28's heb ik al

    Comment


    • #17
      Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...

      Misschien denk ik te groot, maar is het niet iets om een heel community te starten met dit onderwerp? Verder waardeer ik het initiatief wel.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #18
        Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...

        alvast bedankt voor de wil dit te doen
        kijk er al naar uit heb al meerdere werken van je gezien super gewoon
        wat er zoal geplaatst moet worden (moet!!!!!is een groot woord)
        alles is goed als het maar in het nederlands is want de verwijzingen zijn meestal naar het engels en dat is niet evident voor sommigen
        grt Willy

        Comment


        • #19
          Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...

          Fantastisch !

          Mijn schamel advies: niet teveel aandacht aan "gear" geven, daar is al veel over te vinden, maar wel over het "licht" zelve en de technieken erbij: kortom hoe gebruik je licht het beste om een gewenst resultaat te bekomen.
          Ik blijf dit volgen !

          Comment


          • #20
            Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...


            Goed gedaan...maar
            Een jaar (of 2 ) geleden was er ook een Nederlander die dit heeft gedaan. En hij heeft zijn site moeten verwijderen omdat het (bijna) een exacte kopie was van het "strobisten forum" Veel succes nog!
            Luc

            Comment


            • #21
              Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...

              Oorspronkelijk geplaatst door RL Bekijk bericht

              Goed gedaan...maar
              Een jaar (of 2 ) geleden was er ook een Nederlander die dit heeft gedaan. En hij heeft zijn site moeten verwijderen omdat het (bijna) een exacte kopie was van het "strobisten forum" Veel succes nog!
              Luc
              goed om weten! maar buiten de zwarte achtergrond en de vermelding "strobist" in de titel, is het niet hetzelfde... De artikelen zijn eigenhandig geschreven (eigen ervaring), foto's zelf gemaakt...
              Ik ben absoluut niet van plan om een vertaal bureau op te starten...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #22
                Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                goed om weten! maar buiten de zwarte achtergrond en de vermelding "strobist" in de titel, is het niet hetzelfde... De artikelen zijn eigenhandig geschreven (eigen ervaring), foto's zelf gemaakt...
                Ik zou daar niet teveel mee gaan inzitten, den "David" heeft al werk genoeg

                Goed initiatief, ik heb je blog toegevoegd aan de RSS feed-reader

                Keep us posted (ofte in Nl) breng regelmatig updates
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #23
                  Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
                  geen linkje naar Belgian strobist op Flickr?
                  Da's engelstalig, linkje naar dit forum is beter (nederlandstalige strobisten)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                  Misschien denk ik te groot, maar is het niet iets om een heel community te starten met dit onderwerp? Verder waardeer ik het initiatief wel.
                  http://forum.belgiumdigital.com/f99/
                  De start daarvan is vorig jaar al gegeven, en met succes zoals je ziet
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #24
                    Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...

                    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    Da's engelstalig, linkje naar dit forum is beter (nederlandstalige strobisten)
                    'k kom er heel onregelmatig, er beweegt niet bepaald veel.

                    beetje OT, maar 'k kijk al uit naar een strobist-SD, eventueel gekoppeld aan een workshop van TS of een andere strobist-master
                    De klassieke wandel-doorheen-een-stad-SD is wel leuk, maar 't mag eens iets anders zijn

                    Comment


                    • #25
                      Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...

                      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                      Da's engelstalig, linkje naar dit forum is beter (nederlandstalige strobisten)



                      http://forum.belgiumdigital.com/f99/
                      De start daarvan is vorig jaar al gegeven, en met succes zoals je ziet
                      Bedoel eigenlijke een plek waar iedereen artikelen kan toevoegen. Dus een CMS. En dat er hele artikelen naar toe kan. Dus misschien in een Wiki vorm.
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

                      Comment


                      • #26
                        Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
                        'k kom er heel onregelmatig, er beweegt niet bepaald veel.

                        beetje OT, maar 'k kijk al uit naar een strobist-SD, eventueel gekoppeld aan een workshop van TS of een andere strobist-master
                        De klassieke wandel-doorheen-een-stad-SD is wel leuk, maar 't mag eens iets anders zijn
                        Niets weerhoud je om via dit forum een strobistshoot te organiseren (of op te roepen tot)
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #27
                          Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...

                          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          Niets weerhoud je om via dit forum een strobistshoot te organiseren (of op te roepen tot)
                          doh! dit had ik van mijlenver moet zien aankomen

                          Comment


                          • #28
                            Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                            Bedoel eigenlijke een plek waar iedereen artikelen kan toevoegen. Dus een CMS. En dat er hele artikelen naar toe kan. Dus misschien in een Wiki vorm.
                            da's ook een goed idee... wiki zou inderdaad nog beter zijn... Forum bestaat al, hier... een website is te statisch, dus ben ik met een blog begonnen... maar wiki is misschien nog beter...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #29
                              Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                              Bedoel eigenlijke een plek waar iedereen artikelen kan toevoegen. Dus een CMS. En dat er hele artikelen naar toe kan. Dus misschien in een Wiki vorm.
                              De Wiki vorm moet je heel goed mee opletten, zeker nooit artikels rechtstreeks online laten komen, altijd een 'moderate' stap inbouwen, anders weet je nooit wat er op je pagina komt te staan.

                              Je kan met een cms werken (als ik de layout van de blog bekijk is dit al zo, vermits het op blogspot.com staat ) en dan nog altijd zelf beslissen of het online mag of niet.

                              Alles in het Nederlands schrijven heeft natuurlijk zijn voordelen voor de mensen hier ... maar je 'markt' blijft wel beperkt hé, daarom hebben we op carphototutorials voor Engels gekozen ... een gigantisch aantal mensen spreekt en leest Engels.

                              Natuurlijk is er voor strobist al meer dan genoeg te vinden in het Engels, dus dan is een Nederlandstalig initiatief wel aan te raden ... je kan toch niet tegen de huidige gevestigde waardes opboksen (in het begin, wie weet hoe groot je wordt )

                              Blijf het een enorm goed initiatief vinden, maar als je het alleen moet trekken zal het gigantisch veel tijd van vergen ... kan er van meespreken

                              Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment


                              • #30
                                Re: nederlandstalige strobist blog in de maak...

                                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                                Alles in het Nederlands schrijven heeft natuurlijk zijn voordelen voor de mensen hier ... maar je 'markt' blijft wel beperkt hé, daarom hebben we op carphototutorials voor Engels gekozen ... een gigantisch aantal mensen spreekt en leest Engels.

                                Natuurlijk is er voor strobist al meer dan genoeg te vinden in het Engels, dus dan is een Nederlandstalig initiatief wel aan te raden ... je kan toch niet tegen de huidige gevestigde waardes opboksen (in het begin, wie weet hoe groot je wordt )
                                in feite is het een beetje uit luiheid... ik zit hier steeds dezelfde dingen te vertellen op BD, en daarna verdwijnen ze in de tijd... Zeker wat gear betreft... de stickies hebben hier wel wat bij geholpen, maar na 3 maanden kan je die zelf niet meer updaten... da's dus jammer..

                                op deze blog heb ik dus "full control"

                                Heb Nederlands gekozen omdat er inderdaad voldoende info in engels bestaat, ik geloof heel erg in delen van informatie... vind dit plezant... zoals nog heel wat anderen hier op dit forum... kandidaten die hier aan willen meehelpen kunnen zich gerust bij me melden...

                                en qua tijd betreft... als je geen tijd hebt, maak je tijd en dan heb je ineens heel veel tijd... *wink*
                                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                                Comment

                                Working...
                                X