Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

materiaal shoot locatie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: materiaal shoot locatie

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    we zijn al morgen....
    Ewel ... morgen dus ... 25dec
    www.fotofolio.be

Comment

ondertussen al 30 december
      http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
        ondertussen al 30 december
        Sorry, een beetje over het hoofd gezien

Portret met een zilveren reflector:

Portret met een zebra reflector:

Zoals je duidelijk kan zien is een zebra reflector een heel stuk "warmer" van kleurtemperatuur.
        www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
          Een softbox blijft ook niet staan bij veel wind, paraplu ook niet (denk ik toch)

assistentie is trouwens niet zo slecht hoor dan kan je je concentreren op de foto zelf. (maar je moet ze wel vinden he)
          Zou zo zeggen tegen de topic starter eens een afspraak met glen maken .....

Comment

fotofolio ge blijft me verbazen met u tips , ge moest dat bundelen in een album

Comment

erg mooi folio,
              is een "zebra" reflector een witte reflector?

ge moet me eens meepakken he jong op ne shoot, als ik uwen uitleg hoor en u fotokes bezie....hmmm.....kan nog wel wa leren
              http://www.jvs-photography.be/

Comment

Een zebra is een mix van goud en zilver in zigzag vormige lijntjes.
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

erg mooi folio,
                  is een "zebra" reflector een witte reflector?
                  Een zebra is een doek die voor 50% bestaat uit zilver en 50% uit goudgeel, linkje

ge moet me eens meepakken he jong op ne shoot, als ik uwen uitleg hoor en u fotokes bezie....hmmm.....kan nog wel wa leren
                  Binnenkort eens een #CreateThatLight workshop volgen
                  www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jasmina Bekijk bericht
                    Hey,

Ik zou deze zomer wat willen gaan shooten van modellen op locatie.
                    Ik had graag gebruik gemaakt van reflectiescherm/softbox/paraplu om een mooier licht te krijgen.
                    Ik heb nu wel geen idee wat ik het best gebruik van deze op locatie en welk materiaal het nuttigst en meest effect heeft.

Ik ben ook nog niet zo thuis in deze materialen dus als iemand met een duidelijk antw zou kunnen geven met eventueel ook nog eens de effecten van de materialen?

Mercie
                    xx
                    beste jasmina,

je kan geen betere uitleg krijgen dan voorbeeld foto's...
                    maar definieer eens "een mooier" licht...

alle drie, softbox, paraplu en reflectie scherm zorgen voor mooi licht...

definieer ook "het nuttigst" en "het meest" effect...

de light-modifiers zijn maar één factor in het creëren van een mooie foto...

persoonlijk, heb ik zowel softbox, paraplu, snoot, beauty dish als reflectie scherm mee op locatie... en in functie van de locatie, het aanwezige licht, het resultaat dat ik wens, kies ik m'n light-modifier... soms kies ik iets wat "het minst effect" heeft... omdat ik optimaal van het aanwezige licht wil gebruik maken...

er is geen algemene regel... anders zou het makkelijk zijn, er komt veel ervaring bij te pas. Dus veel oefenen, veel proberen...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht

definieer ook "het nuttigst" en "het meest" effect...

de light-modifiers zijn maar één factor in het creëren van een mooie foto...
                      Bv: als ik een commerciële opdracht fotografeer (kledij catalogus) dan zal ik zelden een zebra reflector gebruiken bij zwart en wit tinten omdat deze zorgt voor een "onnatuurlijke" schijn op de kledij, bij andere kleuren heeft dit minder een invloed. Bij zwart en wit zou ik eerder opteren voor een zilver paneel of zelfs indien nodig een sofbox. Niet meteen de grootste zorg van veel fotografen maar je zal het maar voorhebben dat je de kleuren van de kledij niet meer correct kan krijgen door het gebruik van een zebra of gouden paneel.

Als je particulier werk fotografeert dan zal je klant zich niet druk maken over het feit dat de kleur van de kledij niet 100% strookt met de werkelijkheid.
                      www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                        Ik ga morgen eens nog wat voorbeelden posten om het verschil tussen zebra en zilver te tonen ...
                        Ik ben ook aan het twijfelen om zo'n sunbounce aan te schaffen (na de workshop op Belgium Digital Live heb ik het verschil gezien met een gewoon reflectiescherm), maar heb je soms voorbeelden van foto's waar je de mini je gebruikt samen met de flitser om licht te bouncen ?

Ik werk soms nogal op plaatsen waar weinig invallend licht is om te weerkaatsen (Vb.: bosomgeving, België (slecht weer),... of werk ik dan beter met een softbox ?

Comment

Dit filmpje van Bert Stephani dat dat hier al ergens eens is gepasseerd op BD vind ik nog steeds een hilarisch goed voorbeeld

sunbounce testdrive
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                            Dit filmpje van Bert Stephani dat dat hier al ergens eens is gepasseerd op BD vind ik nog steeds een hilarisch goed voorbeeld

sunbounce testdrive
                            altijd zalig bert zijn filmkes!!
                            los en toch to the point
                            nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eyereflection Bekijk bericht
                              Ik ben ook aan het twijfelen om zo'n sunbounce aan te schaffen (na de workshop op Belgium Digital Live heb ik het verschil gezien met een gewoon reflectiescherm), maar heb je soms voorbeelden van foto's waar je de mini je gebruikt samen met de flitser om licht te bouncen ?
                              voorbeeld van een SB800 op 1/8 gebounced in een sunbounce mini...

some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eyereflection Bekijk bericht
                                ... maar heb je soms voorbeelden van foto's waar je de mini je gebruikt samen met de flitser om licht te bouncen ?
                                Ja hoor, onderstaande foto is zo'n voorbeeld, met een MicroMini zilver.

Het leuke aan zo'n klein scherm is dat je echt je licht kan doseren, zeker voor portretten.

www.fotofolio.be

Comment

Working...
                                X