Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foldable softbox of diffusor van reflectiescherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foldable softbox of diffusor van reflectiescherm

Ik zou voor sporadisch gebruik een foldable softbox van 60x60 willen aanschaffen. Niet om met een studioflitser te gebruiken maar gewoon met mijn 580EX II. Nu zag ik dat er bij zo'n 5 in 1 reflectieschermen ook ook een diffuser bijzit. Geeft dit ongeveer hetzelfde licht of levert dit totaal iets anders op?

Linkjes :
    http://www.fotoshopaalten.nl/phottix...60-p-1296.html
    http://www.fotoshopaalten.nl/phottix...n-1-p-301.html

Re: Foldable softbox of diffusor van reflectiescherm

Oorspronkelijk geplaatst door Troske Bekijk bericht
    Ik zou voor sporadisch gebruik een foldable softbox van 60x60 willen aanschaffen. Niet om met een studioflitser te gebruiken maar gewoon met mijn 580EX II. Nu zag ik dat er bij zo'n 5 in 1 reflectieschermen ook ook een diffuser bijzit. Geeft dit ongeveer hetzelfde licht of levert dit totaal iets anders op?

is niet hetzelfde... dit is wat je zoekt...

een softbox heeft als doel een goede controle van het licht mogelijk te maken... Dus gelijkmatig licht, geen hotspot, zorgvuldig afgegrensd...
    Let op... een softbox voor een studiolicht voldoet niet voor een camera flash want een studio flits stuurt z'n licht rondom ipv. rechtdoor
    indien dit niet nodig is neem je gewoon een goedkope paraplu
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Een lastolite trigrip diffusor kan handig zijn als je heel snel wil werken om een flits door te schieten bij heel winderige condities, Joe Mc Nally gebruikt dit soms voor een headshot (veel meer dan dit kan je er ook niet mee belichten). De Lastolite EZbox van 60 op 60cm is een handiger alternatief. Snel opgesteld met een statiefje en vouwt op in een zakje van 25 cm diameter. Ik vind hem heel handig die EZbox.
      Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

ter info: de Westcott Apollo 28 staat bij B&H aan € 79, daar moet nog wel verzending en douane-kosten bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
          ter info: de Westcott Apollo 28 staat bij B&H aan € 79, daar moet nog wel verzending en douane-kosten bij.
          of gewoon door iemand laten meebrengen... is een heel fijne softbox!
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            of gewoon door iemand laten meebrengen... is een heel fijne softbox!
            te laat hij zit nu bij de douane, ben eens benieuwd wat de meerkost gaat zijn, heb me al voorbereid op het dubbele

een echte fan hè, in vrijwel elke topic op flickr kom ik je tegen
            Last edited by Sam Jae; 15 december 2009, 20:23.

Comment

Ik heb mij vandaag ook zo'n Westcott Apollo softbox meegenomen. Stinkend duur als je 't mij vraagt (158,- bij Cameranu.nl) maar het opzetten is wel zeer snel gebeurd Enig nadeel vind ik wel dat je lastig bij je flitser kunt komen om de flitsintensiteit aan te passen.... Maar verder is het wel een mooi ding
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
                te laat hij zit nu bij de douane, ben eens benieuwd wat de meerkost gaat zijn, heb me al voorbereid op het dubbele

een echte fan hè, in vrijwel elke topic op flickr kom ik je tegen
                reken op 30%

Comment

Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag:

Geen enkele modifier geeft hetzelfde licht of effect. Of je het in het uiteindelijk beeld gaat zien, is nog maar de vraag...

Die foldable softbox is erg handig.
                  Let wel de goedkopere hebben maar een diffuser en geven een hot-spot (maar soms is dat zelf wenselijk. Uiteindelijk is een doorflits paraplu ook een zachte hot-spot met gradueel licht afval aan de kanten). Wil je geen hot-spot, kies dan de duurdere LastoLite Ezybox. Deze heeft twee diffusers. Of een Westcott 28".

Wil je een multifunctionele oplossing als de reflector, dan is de Micro Minni Sunbounce misschien wel iets voor jou. Je kan er een flitsbeugel voor kopen. Afhankelijk van het scherm dat je op het frame zet heb je dan een bounce of shoot-trough.

Let wel, het betere en meer flexibelere materiaal is vaak een veelvoud van de goedkope speeltjes. Hou er dus rekening mee dat de kans groot is dat je het goedkope materiaal vroeg of laat gaat vervangen. Beter is wat materiaal van andere te testen (of een workshop te volgen) en dan een gerichte aankoop te doen.
                  I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Working...
                  X