Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stripe softbox voor fotografie van geweren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• stripe softbox voor fotografie van geweren

regelmatig ben ik op weg voor het fotograferen van collecties geweren of enkele stukken uit musea (boekproject)

momenteel gebruik ik 2 softboxen van 60x90 die van bovenaf op het geweer flitsen (2 x 200W) en erachter een matte witte background.
    nu zag ik op de site van bartok de stripes (Linkstar Softbox 30x120cm Stripe - RS-30120LSR) voor €79.

120cm bovenaan zou voldoende moeten zijn voor een egale belichting over de volledige lengte + dan zou ik de vrijgekomen flits achter het object willen zetten zodat de achtergrond perfect wit is.

is dit volgens jullie de investering waard of kan ik beter verder doen met de 60x90? Misschien een 150W bijkopen en die met stripe achter het object zetten?

Alvast bedankt om hier jullie licht op te werpen!

Re: stripe softbox voor fotografie van geweren

Een vraag die je je moet stellen: ben je tevreden met je huidige resultaat en werkwijze? Iemand anders kan moeilijk beoordelen of een bepaalde investering in jouw geval zijn geld waard zal zijn... Als je tevreden bent met je huidige resultaten dan is de investering wellicht overbodig. Ben je niet tevreden: waarom dan niet?

Roeland
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

Comment

Re: stripe softbox voor fotografie van geweren

de huidige opstelling geeft "bevredigende" resultaten.

ik ben verre van een "strobist", eerder iemand die een bepaald soort foto's wil maken en daarvoor een studiosetje heeft. Daarom is mijn mening enkel gebaseerd op indrukken, niet uit ervaring met studiomateriaal.

- 1 stripe softbox over de gehele lengte geeft een egaler licht en zorgt dat het licht geconcentreerder op het voorwerp valt (ipv 2 aparte waarvan de invalshoeken kunnen verschillen en een groot deel van het licht "langs" het voorwerp gaat)
      - 1 stripe achter het voorwerp zorgt voor een "onzichtbare" achtergrond (terwijl ik nu met matte witte plastic borden werk, daaraan moet achteraf nogal wat geshopt worden om ze volledig wit te krijgen)

ik hoop dat jullie hieromtrent tips hebben!

Comment

Working...
      X