Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelf sync kabels maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zelf sync kabels maken

Hoi,

aangezien mijn cactus triggers een jack aansluiting hebben en mijn flits (Metz) een nogal speciale aansluiting heeft heb ik een nogal exotisch kabeltje nodig. Op flashzebra vind ik deze wel maar daar vragen ze daar 15$ voor en dat vind ik er nogal ferm over, zeker als je weet dat ik 4 van die Metz flitsen heb, zou dus al 60$ aan kabels alleen zijn.

Kan ik zelf zo'n kabel maken? Dus bv. van de kabel die bij de metz flitsers bijzit (Metz -> PC Sync) het pc sync connectortje afknippen, draadjes afstrippen en deze aansluiten op een jack connector?
    In de kabel zitten twee draadjes, in principe moet ik die dus gewoon vastsolderen op de jack connector?

Iemand hier al ervaring mee?
    Tommy
    My homepage : www.digitalviolence.be

Re: Zelf sync kabels maken

Lijkt me vrij simpel om doen !

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Zolang je de polariteit behoud zal dit perfect moeten werken. X-sync is de + en die ligt normaal op de top van de connector. Lang gedeelte van de Jack-connector is normaal de GND.

Comment

geen ervaring mee maar lijkt mij ook niet te moeilijk. succes met het solderen.
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Gewoon zo een jack connectortje kopen zoals reeds aangegeven in uw ander draadje

Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
          Knippen en solderen is geen probleem als je de polariteit van de kabels in de gaten houdt en deugdelijk isoleert. Alternatief is een piefje van PocketWizard:

Groet Hans.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Thanx allemaal!

Gisteren geprobeerd en het is gelukt, nu nog zo'n drie andere kabeltjes maken en mijn strobist avontuur kan beginnen...
            Tommy
            My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Working...
            X