Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DIY draagbare softbox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DIY draagbare softbox

    Na lang zoeken op internet, kwam ik alleen maar op papieren en niet zo stevige modellen uit, na wat nadenken ben ik tot het volgende resultaat gekomen. Alle reactie's zijn welkom.

    Materialen :
    - emmer 12 l
    - aluminium lat +- 60 cm
    - M6 : 4 x bout 20 mm, 4 x moer & 8 x rondel
    - M8 : 2 x bout 30mm, 2 x moer, 2 x vleugelmoer & 8 x rondel
    - M10 : 1 x bout 30mm, 1 x moer, 2 x rondel en 1 buisje met draad M10
    - witte doek
    - dubbelzijdige plakband
    - isoleer folie met zilver kant aan
    - tyraps of strap bandjes
    - 2 x degelijk elastiek

    Hoe ga je te werk ?
    - maak twee gaten in de emmer voor de bevestiging & snij het handvat er af.
    - plooi de aluminium lat zodat je een beugel hebt, boor wel eerst je gaten.
    - snij aan de achterkand van de emmer een opening uit voor je flits
    - plak de isoleerfolie aan de binnenkant van de emmer
    - monteer met de m8 schroeven de beugel, en op de beugel gebruik je de m10 voor statief bevestiging.
    - hang de elastieken vast met de m6 schroeven, zodat je flits niet er uit valt
    - plak over de rand dubbelzijdige plakband en span hierover je wiite doek
    - trek de doek over de rand en hang hem vast met tyrraps
    - flits er in en proberen maar.

    Ik heb deze gemaakt voor een 20 euro, en heb nog alles genoeg om een tweede te maken, als statief gebruik ik een microstafief, net zwaar genoeg compact en zeer flexibel, dit heb ik tweedehand gekocht voor slecht 2.5 euro. Zo ik hoop dat jullie er plezier aan hebben, als er mensen zijn die vragen hebben omtrend de opbouw, laat maar horen.

    Mvg Nico



  • #2
    Re: DIY draagbare softbox

    Mooi bedacht
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

    Comment


    • #3
      Re: DIY draagbare softbox

      Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
      Mooi bedacht
      [OFFTOPIC] Moet jij niet gewoon werken Kurt?? [/OFFTOPIC]
      Nikon D300 = Nikon 50mm f/1.4G = Nikon 14-24mm f/2.8G = Nikon 24-70mm f/2.8G = Nikon 70-200mm f/2.8G = SB-900 = SB-600 = Grip MB-D10 = GPS GP-1 = Velbon Sherpa 450R = Lowepro Nature Trekker AW II = Elinchrom D-Lite 4 Set = 24" iMac = Wacom Intuos3

      Comment


      • #4
        Re: DIY draagbare softbox

        Heb je geen foto's van de binnenkant toevallig?

        Ben wel eens benieuwd naar voorbeeldfoto's, 't aantal stops verlies en de belichte oppervlakte (door dat de flits redelijk 'diep' zit).

        Comment


        • #5
          Re: DIY draagbare softbox

          Op deze site http://www.diyphotography.net/studio...t-softbox-ever kunnen de hobbyisten hun hart ophalen.

          Comment


          • #6
            Re: DIY draagbare softbox

            goede link, zal ik zeker eens in elkaar steken.
            http://www.eyeflash.wordpress.com
            www.facebook.com/eyeflashphotography

            Comment


            • #7
              Re: DIY draagbare softbox

              De problematiek van al die softboxen voor cameraflashes, is dat ze gebasseerd worden op de softbox voor studioflash...
              en die werkt gewoon anders... Een cameraflash stuurt zijn licht rechtdoor, terwijl een studio flash z'n licht rondom stuurt...

              Dus oftewel ga je daar met extra verspreidings filters gaan werken in de softbox (methode lastolite ezybox), en daardoor verlies je licht... oftewel flits je tegen de achterwand van de softbox (methode westcott, Photek softliter)

              zoniet ga je met een hotspot zitten, in plaats van het zachte licht en dat is net dat gene waarom je een softbox wil gebruiken... het zachte licht... Dan kan je veel beter een paraplutje gebruiken...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment

              Working...
              X