Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginnersvraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beginnersvraagje

ik ben dit weekend eens bezig geweest met mijnen flits sb800 en mijnen D90...
    ik heb het al voor elkaar gekregen dat ik mijnen sb kan laten afgaan zonder dat hij op mijn toestel zit

nadeel vind ik dat die kleine inbouwflits ook flitst (ik weet het dat die grote op die kleine reageert) maar ik vind dit storend (vooral mijn zonnekap die dan leuke schaduwvlekken op mijn foto's werpt
    oplossing: ik draai mijn zonnekap eraf zover was ik ook al,
    maar bestaat er een andere methode om mijn sb afzonderlijk te laten afgaan?

ik heb mijn flitsboekje al eens doorlezen, maar versta er eigenlijk geen bal van...
    als jullie allemaal bijgekomen zijn van het lachen met mijn (waarschijnlijk onozele) vraag, wil er dan eens iemand tips geven...

mercikes

Re: beginnersvraagje

Oorspronkelijk geplaatst door mirs Bekijk bericht
    ik ben dit weekend eens bezig geweest met mijnen flits sb800 en mijnen D90...
    ik heb het al voor elkaar gekregen dat ik mijnen sb kan laten afgaan zonder dat hij op mijn toestel zit

nadeel vind ik dat die kleine inbouwflits ook flitst (ik weet het dat die grote op die kleine reageert) maar ik vind dit storend (vooral mijn zonnekap die dan leuke schaduwvlekken op mijn foto's werpt
    oplossing: ik draai mijn zonnekap eraf zover was ik ook al,
    maar bestaat er een andere methode om mijn sb afzonderlijk te laten afgaan?

ik heb mijn flitsboekje al eens doorlezen, maar versta er eigenlijk geen bal van...
    als jullie allemaal bijgekomen zijn van het lachen met mijn (waarschijnlijk onozele) vraag, wil er dan eens iemand tips geven...

mercikes
    boekje nog eens lezen maar eerst omdraaien...

en vooral... je camera boekje lezen...

In het camera menu:
    in commander mode, in te stellen op de camera, kan je je interne flits los van je externe flits instellen... zet je interne flash op stand "--" dan zal hij alleen commando signalen geven en niet afgaan bij de foto... en de groep A (waar je flash op staat) op DDL
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

mercikes...ga dat vanavond eens proberen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        boekje nog eens lezen maar eerst omdraaien...

en vooral... je camera boekje lezen...

In het camera menu:
        in commander mode, in te stellen op de camera, kan je je interne flits los van je externe flits instellen... zet je interne flash op stand "--" dan zal hij alleen commando signalen geven en niet afgaan bij de foto... en de groep A (waar je flash op staat) op DDL
        Ben wel niet te TS maar heb hetzelfde probleem. Heb de instellingen rechtstreeks uit het boekje overgenomen en zijn hetzelfde zoals jij aangeeft. Echter als ik het test met een spiegel zie ik altijd de flits van mijn camera zelf + de externe flitser.

Ingebouwde: Commander --
        Group A DDL
        Group B DDL
        kanaal 3.
        Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
        My flickr My site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
          Ben wel niet te TS maar heb hetzelfde probleem. Heb de instellingen rechtstreeks uit het boekje overgenomen en zijn hetzelfde zoals jij aangeeft. Echter als ik het test met een spiegel zie ik altijd de flits van mijn camera zelf + de externe flitser.

Ingebouwde: Commander --
          Group A DDL
          Group B DDL
          kanaal 3.
          Dat klopt volgens mij ook. Maar de sterkte van de flits van je interne flitser is dan zo laag, dat het geen invloed heeft op je foto. Volgens mij doet hij dat puur om je externe flitser een seintje te geven om te flitsen
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

der bestaat ook een stukje da je voor uw interne flits zet en enkel ir doorlaat.

maar normaal stoort de interne niet zo erg bij cls, tenzij je vrij dicht bij je onderwerp zit

edit: gevonden klikkie
            zou helpen volgens sommigen
            nikon stuff

Comment

De SG 3ir werkt perfect maar is eigenlijk niet nodig omdat de interne flits in commander stand géén invloed heeft op de foto.
              www.fotofolio.be

Comment

Working...
              X