Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aansturen achtergrond flits ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aansturen achtergrond flits ??

Wat is de beste manier om een achtergrond bij te flitsen, ik bedoel dus achter het doek.
    De bedoeling is om de rimpels uit het doek te krijgen en een mooie egale witte achtergrond te krijgen.

Ik flist met een illustar 300w met diverse plu's naar de witte achtergrond, hoe kan ik de flits die eventueel achter het doek komt best aansturen, slavetrigger ??

Bedankt voor een snel antwoord, zou van de week nog in aktie willen "schieten" ...
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Re: aansturen achtergrond flits ??

mijn idee??

waarom de flits achter je gordijn? waarom niet ervoor (maar achter je model/object.) dan heb je minder verlies in licht, en kan je makkelijker een volledig witte achtergrond bereiken. (je zorgt voor een belichting van 2 stops MEER dan op je onderwerp.) dan kan je ook gewoon met de ingebouwde slave functie werken. indien je toch achter je gordijn werkt, vergeet dan niet het licht te meten dat nog DOOR je gordijn komt en niet hetgeen dat achter op je gordijn valt. je kan dan altijd de flits aansturen met de syncrokabel. Hoewel ik denk dat de slave gevoelig genoeg is om zelfs achter een gordijn (dat toch nog wat licht moet doorlaten aangezien je erdoor wil flitsen) nog te reageren.
    Maar ik volg dit draadje op, ben benieuwd naar de afloop.
    Succes in elk geval en 1 tip. probeer probeer probeer!!!

Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Ik sluit me volledig aan bij TomStr. De makkelijkste manier van werken is je flits voor je achtergrond te zetten, maar inderdaad ACHTER je model. Voorzie zeker genoeg ruimte tussen achtergrond en model. Enkele meters is zeker niet overdreven. In principe moet je model als volledig zwart silhouet weergegeven worden als je enkel de achtergrondflits gebruikt...

De enige situatie waar ik persoonlijk het licht ACHTER de achtergrond zet is bij productfotografie van bijvoorbeeld glazen flessen en dergelijke.
      www.135mm.be
      @135mm_leuven
      info@135mm.be

Comment

als je je flits achter je doek wilt zetten, heb je een aangepaste doek hiervoor nodig... werkt niet goed met een gewoon witte doek... je kan die achtergronden wel kopen, die daarvoor geschikt zijn...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          als je je flits achter je doek wilt zetten, heb je een aangepaste doek hiervoor nodig... werkt niet goed met een gewoon witte doek... je kan die achtergronden wel kopen, die daarvoor geschikt zijn...
          de achtergrond is het witte doek (diffuus opplooibaar scherm, vandaar die plooien) van zo een illustar 5 in 1 reflector set. Daarom dacht ik langs achter te flitsen.... en dan met mijn studio flits de slave trigger van de andere flits aan te sturen...ik in bijna alle gevallen zal er geen meters plaats zijn tussen model en scherm.
          Het zijn portretten van mensen die terplaatse op locatie genomen worden, bij goed weer gewoon buiten, maar ook veel binnen alwaar ik dan karaktervolle studioportretjes wil maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
            de achtergrond is het witte doek (diffuus opplooibaar scherm, vandaar die plooien) van zo een illustar 5 in 1 reflector set. Daarom dacht ik langs achter te flitsen.... en dan met mijn studio flits de slave trigger van de andere flits aan te sturen...ik in bijna alle gevallen zal er geen meters plaats zijn tussen model en scherm.
            Het zijn portretten van mensen die terplaatse op locatie genomen worden, bij goed weer gewoon buiten, maar ook veel binnen alwaar ik dan karaktervolle studioportretjes wil maken.
            ok dat is inderdaad in principe een geschikte doek... buiten is natuurlijk een probleem, want dan heb je geen controle over het omgevings licht, dan ga je daar een massa licht achter moeten zetten... 300W lijkt me dan weinig...

je kan beter een grote softbox gebruiken en mensen daar tegenzetten, want anders krijg je hotspots... Die softbox is daar voor gemaakt... Westcott heeft een mooi 50" exemplaar voor strobes... en de studio flashes hebben elk hun eigen softboxes...

nu, karakter volle studio portretjes zullen veel van hun karakter verliezen op een steriele witte achter grond lijkt me...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

http://www.lastolite.com/plain-rever...ackgrounds.php

Heb er zelf ook zo eentje en werkt perfect
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                http://www.lastolite.com/plain-rever...ackgrounds.php

Heb er zelf ook zo eentje en werkt perfect
                Inderdaad handig met die uitloop, niet te veel rimpels in deze ??

Comment

Working...
                X