Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitstijd zeer traag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flitstijd zeer traag

sinds kort werk ik regelmatig met een Cactus V4 trigger en mijn Canon Speedlite 480 EXII . Maar het valt me op dat de tijd na het flitsen tot opnieuw klaar voor flitsen extreem lang duurt. Wanneer ik mijn flits op het toestel bevestig gaat dit veel sneller.
    Heeft nog iemand deze ondervinden en is er wat aan te doen?
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

Re: flitstijd zeer traag

Als je op 1/1 schiet, dan duurt het natuurlijk langer vooraleer je flitser (condensator) weer opgeladen is.
    Op je toestel zal je hem waarschijnlijk in ETTL mode gebruiken, dus automatische mode en dan zal je flitser meestal niet op z'n maximum vermogen flitsen (maar afh van instellingen en lichtmeting).
    Recycle time blijft hetzelfde bij dezelfde instellingen (bij dezelfde batterijspanning/kracht), ongeacht je het op je toestel of off-shoe gebruikt.

Comment

bedankt voor de tip Psychodweep, daar zat inderdaad het euvel. In M stand kan ik veel sneller en zelfs dadelijk na mekaar flitsen naargelang de instelling.
      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
        bedankt voor de tip Psychodweep, daar zat inderdaad het euvel. In M stand kan ik veel sneller en zelfs dadelijk na mekaar flitsen naargelang de instelling.

Blijkbaar kan jij "opeens" Ettl aansturen met je Cactus triggers???

Hetgene Psychodweep zei is dat je door het gebruik van je triggers volledig manueel moet gaan werken, dus op 1/1 vermogen is je recycle tijd een stuk langer dan op Ettl.

Het is dus niet door een "instelling" op de camera dat je flitsen opeens veel sneller herladen, blijkbaar heb je je vermogen op de flits aangepast waardoor je "recycle-tijd" sneller is.
        www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht

Blijkbaar kan jij "opeens" Ettl aansturen met je Cactus triggers???

Hetgene Psychodweep zei is dat je door het gebruik van je triggers volledig manueel moet gaan werken, dus op 1/1 vermogen is je recycle tijd een stuk langer dan op Ettl.

Het is dus niet door een "instelling" op de camera dat je flitsen opeens veel sneller herladen, blijkbaar heb je je vermogen op de flits aangepast waardoor je "recycle-tijd" sneller is.
          het gekke is wel dat de flitser idd ingesteld stond op Ettl en met de trigger afging . En opladen duurde gemiddeld +/- 30 sec. Door de flitser in Manueel te zetten laadt hij nu onmiddelijk op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
            het gekke is wel dat de flitser idd ingesteld stond op Ettl en met de trigger afging . En opladen duurde gemiddeld +/- 30 sec. Door de flitser in Manueel te zetten laadt hij nu onmiddelijk op.

Als je eTTL of iTTL loskoppelt, komt de flits in TTL mode (althans bij NIKON) en verwacht hij een signaal van de camera, zoniet flitst hij op volle vermogen... opladen duurt dan 5-6 seconden (bij Nikon), 30 seconden lijkt me absoluut vreemd... Dat moeten slechte batterijen zijn...
            In manueel op 1/1 heb je het zelfde effect, volle vermogen, laadtijd 5-6 seconden naargelang de flits...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

30 sec oplaadtijd ? dan gebruik je waarschijnlijk Alcaline batterijen (dia al half ontladen zijn).
              Probeer eens oplaadbare batterijen die kunnen hun spanning veel sneller afgeven.
              Max recycletime bij oplaadbare batterijen is zoals hierboven al aangegeven ongeveer 5 a 6 sec.

Flash op M zetten en 1/4 vermogen.
              Toestel op M en sluitertijd op 1/200 of 1/125.
              Diafragma aanpassen aan belichting.
              Je gaat zien dat je heef snel na mekaar kan flitsen
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
              X