Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Bedankt voor de vele reacties.
Echter bijna alle tips die hier gegeven zijn heb ik reeds in acht genomen:
- achtergrondflashes staan op 1m van de achtergrond
- SB600's op 1/2 power
- SB900 op TTL (of uit voor de testshots)
Ik werkte reeds manueel Lennert
Graag wat beter het topic lezen vooraleer zomaar een reply te posten
Zoals een beroemde kabouter altijd zegt:
Re: Help!! Witte achtergrond=overstraling op onderweg
Ik ben het zeker niet vergeten hoor.
Maar heb echt geen tijd gehad om dit nogeens over te doen.
Ik laat zeker iets weten als ik weer eens wat tijd heb om de living te verbouwen, en dan mag zunoel eens langskomen
Re: Help!! Witte achtergrond=overstraling op onderweg
Vanmorgen, snel snel wat geprobeerd:
Het is natuurlijk verre van perfect, maar mits het spelen met relatieve afstanden zou 'k de achtergrond wel egaal wit kunnen gemaakt hebben, en de overbelichting een de zijkant van de gitaar weggewerkt (nu zat er slechts 30cm tussen achtergrond en gitaar).
in PP wel wat het contrast verhoogd
Setup:
- witte plexiglas plaat, bevestigd aan achtergrondsysteem met behulp van 2 manfrotto clamps
- SB24 (1/2) achter de plaat op statiefje (let wel dat dit licht niet rechtstreeks richting camera gericht is, ondanks de plaat kan je wel last hebben van flare)
- camera-rechts: SB24(1/8) in softbox (hoog)
- camera-links: SB26(1/16) in witte paraplu (gereflecteerd)
Volgens mij moet dit evengoed kunnen lukken met een achtergronddoek.
Comment