Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cls nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• cls nikon

ik lees in de handleiding van de sb900 (pagina D-56)dat bij draadloos flitsen (cls) het niet mogelijk is te flitsen op het tweede gordijn...?
    klopt dit, want het lijkt me wel vreemd....
    http://www.jvs-photography.be/

Re: cls nikon

Probeer eens?

Comment

idd probeer het eens!
      zelf nog niet getest, maar gezien er een preflits voor meting gedaan wordt met de interne en een flitsje met info voor de sb900 als remote lijkt het me moeilijk.

maar is zeker 't proberen waard, on camera zal zeker geen probleem zijn.
      nikon stuff

Comment

heu...proberen....hoe bepaal je wanneer de flits is afgegaan???

ik gebruikte dit nooit eerder maar ben even naar de mogelijkheden aant zoeken daar ik het bij een dansshoot ga nodig hebben en ik dus of camera wil flitsen en wel op het tweede gordijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
          heu...proberen....hoe bepaal je wanneer de flits is afgegaan???
          Als je sluitertijden lang genoeg zijn (1/8 sec of langer) merk je het wel of je op 1e of 2e gordijn flitst hoor.
          Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
            Als je sluitertijden lang genoeg zijn (1/8 sec of langer) merk je het wel of je op 1e of 2e gordijn flitst hoor.
            vandaag eens ne keer testen ...

Comment

Is idd vreemd, maar handleidingen zijn niet altijd correct heb ik al ondervonden.

het zou tegenstrijdig zijn met wat er op de DVD van Nikon School " A hands-on guide to creative lighting" getoond wordt : Joe Mc Nally gerbuikt er de flash als draadloos remote in slow synch - 2nd curtain op een D300. Interne flits wordt gebruikt als trigger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                idd probeer het eens!
                zelf nog niet getest, maar gezien er een preflits voor meting gedaan wordt met de interne en een flitsje met info voor de sb900 als remote lijkt het me moeilijk.

maar is zeker 't proberen waard, on camera zal zeker geen probleem zijn.
                Maakt toch geen verschil? Gewoon eerst paar preflashes zoals ook gebeurt met flits op eerste gordijn en in plaats van meteen te triggeren, pas op het einde. Die eerste trigger gebeurt ook met flits op eerste nadat de sluiter geopend wordt, alleen meteen en niet op het einde.

Comment

wat ik wal zeggen dat het ook afhankelijk is van de lengte van belichting!

en ja in de video met joe mcnally lukt dit wel
                  nikon stuff

Comment

Hallo,

even uitgeprobeerd : werkt prima !

Eerst flash op camera geplaatst om zeker te zijn dat alles functioneert op 2 de gordijn (REAR). In S mode met tijd bv 1 s om goed onderscheid te kunnen maken tussen alle preflash en flash. Daarna SB-900 van de camera gehaald, in remote gezet en camera flits in commandermode. Werkt eveneens in SU-4 mode.

Vertrouw op je CLS en Nikon
                    Last edited by Amateurken; 13 augustus 2009, 19:58.
                    Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

Comment

Heb ook even geprobeerd - D700 flits als commander (enkel preflits) - ingesteld op 2de gordijn - remote SB900 in manueel , geen enkel probleem.
                      TTL heb ik niet geprobeerd daar ik dit meestal niet gebruik.

Comment

Working...
                      X