Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Even gedacht uitwisselen? uitbreiden flitsinstallatie voor studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Even gedacht uitwisselen? uitbreiden flitsinstallatie voor studio

Hoi allemaal,

ik wilde eens gedachten uitwisselen over hetvolgende:

- voor in mijn semi-pro fotostudio (zie mijn studio) heb ik op dit ogenblik een setje van Multiblitz (3x Profilux 600 + 1x softbox +1x snoet +1x reflector)
    Toen (rond 2000-2001) met een goede deal erg goedkoop nieuw kunnen kopen.
    en nog altijd heel tevreden van.
    - nu loop ik al enkele maanden met de gedachten 1 head bij te kopen (al een paar keer voor bepaalde situaties gedacht "had ik nu maar dat 4de licht hier) en ook om een extra softbox bij te kopen (een striplight of wel octagon)
    - spijtig genoeg is Multiblitz zowel voor de heads als voor accessoires toch wel echt duur (vergeleken met bijv. elinchrom) ook zijn er voor Multiblitz minder "adapters" om accessoires van andere merken op te monteren, en als er adapters zijn, zijn ze opnieuw erg prijzig
    - vandaar dacht ik om een head van Elinchrom (bijv. de RX 600 of RX 1200) bij te kopen. Ook met het oog op de toekomst (moest er iets gebeuren met de profiluxen, zou ik ze door Elinchrom vervangen): goedkoper maar toch nog kwaliteit, meer en goedkopere accessoires, veel accessoires van andere merken zijn te krijgen voor Elinchrom

en daarboven zou ik dan voor op locaties bijvoorbeeld een powerpack (zoals de tronix explorer xt) kopen .... (goedkoper dan een merkgebonden powerpack en zodat ik daarmee zowel de Multiblitz als de Elinchrom kan gebruiken)

Iemand die zijn gedacht hierover wil zeggen?
    Last edited by lightningbit; 5 augustus 2009, 18:36. Reden: lijn over het powerpack toegevoegd
    Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

Re: Even gedacht uitwisselen? uitbreiden flitsinstallatie voor studio

Voor mij is Elinchrom de meerdere dan de Multiblitsen.

Ze herladen heel erg snel, veel accesoires en een prima service bij Servix.
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
      Voor mij is Elinchrom de meerdere dan de Multiblitsen.

Ze herladen heel erg snel, veel accesoires en een prima service bij Servix.
      Wel spijtig dat ze (bijv. de RX 600) bij servix (966€) een pak duurder zijn dan bijv. bij fotorubens (899€) (toch volgens de prijslijsten die ik bij beiden online kon vinden)
      Last edited by lightningbit; 5 augustus 2009, 18:36.
      Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lightningbit Bekijk bericht
        Wel spijtig dat ze (bijv. de RX 600) bij servix (966€) een pak duurder zijn dan bijv. bij fotorubens (899€) (toch volgens de prijslijsten die ik bij beiden online kon vinden)
        Hihi, en zeggen dat Rubens aankoopt bij Servix
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

vele maten vele gewichten zeker?

Comment

Nope, geen vele maten en vele gewichten. Ik denk eerder een goede verstandhouding met hun dealernetwerk. Als alle amateurs etc.. massaal naar Servix rijden omdat die goedkoper zijn, wat is je dealernetwerk dan nog waard?

Maar als Pro: kopen bij Servix = service Servix. Stuk = meteen herstellen of een vervangset. Als jij je stobe binnendoet bij fotorubens, dan gaat het net iets langer duren…
            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
              Ik denk eerder een goede verstandhouding met hun dealernetwerk.
              Dat denk ik ook, een kwestie van hun afnemers niet onder hun duiven te schieten. Ik heb recent een LaCiemonitor gekocht en die vond ik nergens duurder dan op de site van LaCie zelf ...
              Een ander voorbeeld daarvan lijkt me dat alles wat te koop is in een SonyCenter aan de "door de fabrikant aanbevolen" prijs wordt aangeboden, hetgeen dan hun afnemers de ruimte laat om op hun beurt een schone gèste te doen voor hun klanten, zekers ?...
              Gurdy

Comment

Working...
              X