Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cactus met nikon + canon + metz?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• cactus met nikon + canon + metz?

Hallo!
    Ik overweeg een cactus setje tekopen zodat ik (mis)bruik kan maken van de flashes van mijn vrienden. Jammer genoeg hebben we allemaal verschillende merken flash

Past de transmitter op zowel Canon, Nikon als Olympus?
    Past de receiver op Canon, Nikon en Metz?

Ik heb gehoord dat je een Canon flash best niet op een Nikon body zet vanwege een verschil in voltage bij de aansturing. Is dat een issue bij die Cactus dingen?

Alvast bedankt,
    Bart
    Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
    Flickr album Homepage

Re: cactus met nikon + canon + metz?

cactus kan op iedere camera els de flitsvoet op de camera gelijk is!
    recievers juist hetzelfde, tezij de flitden pc-contactje hebben dan maakt het nie uit.

flitsen moet je toch manueel instellen.
    nikon stuff

Comment

het plaatsen van Canon flitser op een Nikon camera werkt niet omdat ieder camera merk zijn eigen type TTL heeft. Sterker nog, oude type flitsers zoals de Canon 540EZ werken niet op de digitale EOS camera's met TTL maar wel in manual mode.
      De cactus triggers werken alleen met midden contact en maken geen gebruik van TTL. Ik heb via internet een aantal oude flitsers opgekocht (waaronder twee stuks 540EZ) voor weinig geld (en das wel prettig voor een zuinige hollander )
      Ik maak trouwens gebruik van andere triggers van het merk Yongnuo type CTR-301 die beter werken dan de cactus triggers. Heb met deze triggers 100% flash dekking.
      Er zijn wel triggers die TTL ondersteunen maar daarvoor moet je diep in je portomonee duiken. Die triggers zijn van het merk Pocket wizard.

Let op! Zeer oude flitsers kunnen op het middencontact een hoge spanning af geven. Ik heb het dan over flitsers uit de jaren 80/90. Controleer eerst als je zo'n oude flitser hebt of je die kunt gebruiken.

Groeten Michael

Comment

Hey,

Ik werk met 3 x SB28 (tweedehandse) op een Canon Eos 5D en die flitsen perfect. Je moet ze wel manueel instellen,.... Maar ze doen het prima.

Mvg Bart
        Bart - www.bartdr.com for pictures
        Canon 5D Mark II | Canon 40D | EFS 10 - 22 | EF 24 - 105 L | EF 70 - 200 IS L | EF 50 1.4 | Lighting equipment

Comment

Nog wat info over flits apparatuur. Zoals Bart al opmerkt kun je in manual mode een oude flitser wel gebruiken op een moderne camera door alleen gebruik te maken van het midden contact.
          Als je oude flitsers gebruikt die een te hoge spanning afgeven kun je de digitale camera beschadigen. Hier is een lijst met meetgegevens welke flitsers je veilig kunt gebruiken: Strobe trigger voltage
          Als de flitser geschikt is voor een digitale camera kun je deze ook veilig gebruiken op een Cactus trigger (of andere merk triggers). Controleer wel op internet of een type trigger goed werkt met het type flitser. Sommige combinaties werken niet goed.

Groeten Michael

Comment

De "Strobe trigger voltage" site zit er ook al eens naast wat eigenlijk onvermijdelijk is met allerhande externe bronnen als informatie.
            Op de rommelmarkt een oude Vivitar 2600D gekocht voor €3. Op de site staat deze als +148V, zelf gemeten spanning +5V en werkt prima.

Boony
            I would, if I could ...

Comment

Working...
            X