Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cactus V4 trigger & Metz Flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cactus V4 trigger & Metz Flits

    afgelopen weekend een setje (zender & receiver) Cactus triggers gekocht en dit werkt perfect op mijn Canon flash maar op de Metz lukt het niet.
    Het is een eenvoudige Metz van het type 36 AF-4C , iemand ervarng hiermee?
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

  • #2
    Re: cactus V4 trigger & Metz Flits

    Metz type 36 AF-4C staat niet in het compatibele flitsers lijstje op:


    Tested with the following flash models:

    Cactus KF36;
    Canon SpeedLite 580EX II, 580EX, 540EZ, 520EZ, 430EX II, 430EX, 430EZ, 420EX, 420EZ, 380EX;
    Nikon SpeedLite SB-900, SB-800, SB-600, SB-28, SB-27, SB-26, SB-25, SB-24;
    Olympus FL-50R, FL-50, FL-36R, FL-36;
    Pentax AF-540 FGZ, AF-360 FGZ, AF-400 FT, AF-240 FT;
    Sigma EF-530 DG Super, EF-530 DG ST (for Nikon only), EF-500 DG Super, EF-500 DG ST (for Nikon only), EF-430;
    Sunpak Auto 2000DZ, 622 Pro, 433AF, 433D, 383, 355AF, 344D, 333D;
    Vivitar 285HV, 285, 283, DF-400MZ, DF-340MZ;
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: cactus V4 trigger & Metz Flits

      vreesde er al voor.
      Bedankt voor de hulp Patrick
      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
      https://sites.google.com/view/pdh65/

      Comment


      • #4
        Re: cactus V4 trigger & Metz Flits

        Op de nieuwe metzen zou het nochtans moeten werken... weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?

        Kan je jouw Metz in manuele stand zetten?

        Comment


        • #5
          Re: cactus V4 trigger & Metz Flits

          Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
          Op de nieuwe metzen zou het nochtans moeten werken... weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?

          Kan je jouw Metz in manuele stand zetten?
          neen, mijn Metz heeft enkel een on/off knoppeke
          EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
          https://sites.google.com/view/pdh65/

          Comment


          • #6
            Re: cactus V4 trigger & Metz Flits

            Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
            neen, mijn Metz heeft enkel een on/off knoppeke
            dat zal waarschijnlijk het probleem zijn :s

            Comment


            • #7
              Re: cactus V4 trigger & Metz Flits

              Ik heb 2 Metz 48's en die werken daar perfect mee! Dus waarom die 36 dan niet, al zeker als het alleen maar on/off is.
              Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

              Comment


              • #8
                Re: cactus V4 trigger & Metz Flits

                Probeer het eens met afgeplakte (dunne Scotch tape) contactjes, zorg echter dat het middencontact niet is afgeplakt.

                Edit
                Probeer het maar niet, het zal niet uitmaken.
                Waarom deze flits niet werkt op de trigger is mij niet duidelijk.
                Last edited by ViewFinder; 18 juli 2009, 11:01.

                Comment


                • #9
                  Re: cactus V4 trigger & Metz Flits

                  probeer hem eens op een oude filmcamera. Als hij daar afvuurt zou het op een cactus trigger ook moeten lukken...

                  En anders eens proberen via een pc sync cord en een adaptertje voor onder de flits.
                  ~TDN
                  fotoblog: www.tdn9.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: cactus V4 trigger & Metz Flits

                    Waarschijnlijk heeft deze flitser een hoge syncspanning en daardoor kan die niet met de cactus triggers worden getrigged.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: cactus V4 trigger & Metz Flits

                      Oorspronkelijk geplaatst door Den Tom Bekijk bericht
                      Ik heb 2 Metz 48's en die werken daar perfect mee! Dus waarom die 36 dan niet, al zeker als het alleen maar on/off is.
                      Ik ben van plan om een Cactus Wireless Trigger Systeem versie 4 aan te schaffen.
                      Werkt de Metz 48 AF-1 (voor Canon) daar perfect mee? Ik stuurde een mail naar Cameranu.nl en die zeiden me dat mijn flitser geen manuele flitser is. Ik heb ook enkel maar een on/off knop en ik kan via de mode knop een M functie kiezen.

                      Voor ik deze aanschaf zou ik toch zeker willen zijn dat de Metz 48 daarop werkt
                      Last edited by sabrinavc; 7 maart 2011, 16:09.
                      Canon EOS 50D, tamron 18-200mm, Canon 50mm 1.8II

                      Comment


                      • #12
                        Re: cactus V4 trigger & Metz Flits

                        Oorspronkelijk geplaatst door sabrinavc Bekijk bericht
                        Ik ben van plan om een Cactus Wireless Trigger Systeem versie 4 aan te schaffen.
                        Werkt de Metz 48 AF-1 (voor Canon) daar perfect mee? Ik stuurde een mail naar Cameranu.nl en die zeiden me dat mijn flitser geen manuele flitser is. Ik heb ook enkel maar een on/off knop en ik kan via de mode knop een M functie kiezen.

                        Voor ik deze aanschaf zou ik toch zeker willen zijn dat de Metz 48 daarop werkt
                        als je je flits manueel kan instellen en gebruiken, dan zal dit werken

                        zoek op het forum hier ook eens naar RF-602 en je zal veel informatie vinden omtrent de triggers
                        de cactus v4 is intss verouderd aangezien v5 is gelanceerd en de v4 is ook niet zo betrouwbaar als je de sticky omtrent RF-602 vindt en naleest
                        Website: http://www.svisimaging.be

                        Comment

                        Working...
                        X