Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

moeilijke situatie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• moeilijke situatie

wat kan ik doen om volgende situatie te verbeteren ? De lichte delen raken overbelicht en de donkere zijn veel te donker. In de zaal is erg weinig licht,en het weinige licht wat er is veroorzaakt het harde licht met de harde schaduwen.

Op het moment van het nemen van de foto had ik geen externe flitser en een eos 450. Nu heb ik die wel en en eos 40d.

Ik dacht de situatutie te beteren door in te flitsen met een warmere tint eventueel via zo een wit plastieken potteke op de flits (ook om met een hogere sluitersnelheid te kunnen werken). Wat denken jullie ervan ?

Re: moeilijke situatie

Flitske links en rechts met een doorflitsparaplu en je hebt veder geen problemen denk ik
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Zelfs 1 flitske links met pluke zou al voldoende zijn door het harde licht dat reeds van rechts komt.
      www.carlwouters.com

Comment

met andere woorden, je maakt van dat podium een bijna-studio

jammer genoeg heb ik daar nog niet het materiaal voor, en kvraag me af of dat sociaal aanvaardbaar is . Het is een podium in een cultureel centrum, en der zit toch een paar honderd man in de zaal ?

Comment

niet echt hoor,

uiteindelijk span je 1 flitsje vast ergens links (je moet er geen plu aanhangen) met wat gafer tape of een ball bungee ofzo aan een paal en niet vergeten CTO gel aantehangen.

Zoiezo dat daar in de zaal toch meerdere flitsen afgaan, of die flits nu van links of van op camera komt zal de organisatie wel niet erg vinden zeker. Best misschien wel eens vragen.
          www.carlwouters.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BennyW Bekijk bericht
            met andere woorden, je maakt van dat podium een bijna-studio

jammer genoeg heb ik daar nog niet het materiaal voor, en kvraag me af of dat sociaal aanvaardbaar is . Het is een podium in een cultureel centrum, en der zit toch een paar honderd man in de zaal ?
            Als je die vraag heier in het stobist forum (off camera flitsgebruik) stelt ga je gegarandeerd dat antwoord krijgen

Wil je je flits vanop de camera gebruiken dan zit je in het verkeerde forum.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              Als je die vraag heier in het stobist forum (off camera flitsgebruik) stelt ga je gegarandeerd dat antwoord krijgen

Wil je je flits vanop de camera gebruiken dan zit je in het verkeerde forum.
              kzal de vraag ook eens in een ander forum stellen, mercitos !

Comment

Working...
              X