Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke kleur?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke kleur?

Ik heb zelf van een oud wokpandeksel een beauty dish gemaakt +- 45 cm.
    Nu is mijn eerste vraag: welke kleur moet de binnenkant hebben? Nu is deze zilver. Of zorgt wit voor een neutraler kleur. Of ander kleur?
    Ik flits met een SB 800 tegen een deksel van een verfdoos, waar het flitslicht licht door flitst.
    Of kan ik beter een zilvere of witte aluminium plaat nemen waar het flitslicht niet door kan en zo het licht misschien beter verspreidt ?
    Zijn misschien stomme vragen
    Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Re: Welke kleur?

neutraal = 50% goud / 50% zilver als ik het goed heb?
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk bericht
      Ik heb zelf van een oud wokpandeksel een beauty dish gemaakt +- 45 cm.
      Nu is mijn eerste vraag: welke kleur moet de binnenkant hebben? Nu is deze zilver. Of zorgt wit voor een neutraler kleur. Of ander kleur?
      Ik flits met een SB 800 tegen een deksel van een verfdoos, waar het flitslicht licht door flitst.
      Of kan ik beter een zilvere of witte aluminium plaat nemen waar het flitslicht niet door kan en zo het licht misschien beter verspreidt ?
      Zijn misschien stomme vragen
      zilver is perfect!
      plaats een convexe spiegel aan de binnenkant van je verfdoos... (type dode hoekspiegel van de vrachtwagens,in een goede autoshop te verkrijgen.

zie hier
      Last edited by d_oracle; 10 juni 2009, 08:42.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

hey d_oracle,

ik ben van plan om me ook zelf een beauty dish ineen te knutselen. Heb je ergens een linkje waar er stap voor stap wordt uitgelegd om er eentje te maken?

Kheb al op strobist flickr group wat gevonden, maar ben naar nog wat andere mogelijkheden aan het zoeken.

Thx,

(sorry om oftopic te gaan, maar kdenk dat de vraag wel beantwoord is)
        www.carlwouters.com

Comment

google gaf me dit:

I was researching on line for light modifiers for speed lights and ran across Viewfinder Photography based in England. They sell a kit cont...

Comment

Jongens,

wat denken jullie van het volgende.

Bij Konijnenberg staat een beauthy dish 40€, voor hun jinbei serie. Ik ben van plan er mij zo eentje te kopen en die aan te passen aan mijn set SB28`s.

Tzal niet veel duurder zijn dan een zelf in elkaar geknutselde,.... Maar ze moeten toch niet geschilderd worden.

Groeten Bart
            Bart - www.bartdr.com for pictures
            Canon 5D Mark II | Canon 40D | EFS 10 - 22 | EF 24 - 105 L | EF 70 - 200 IS L | EF 50 1.4 | Lighting equipment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlw Bekijk bericht
              hey d_oracle,

ik ben van plan om me ook zelf een beauty dish ineen te knutselen. Heb je ergens een linkje waar er stap voor stap wordt uitgelegd om er eentje te maken?

Kheb al op strobist flickr group wat gevonden, maar ben naar nog wat andere mogelijkheden aan het zoeken.

Thx,

(sorry om oftopic te gaan, maar kdenk dat de vraag wel beantwoord is)
              't is echt niet zo moeilijk maar specifiek voor elke dish...
              belangrijk is het spiegeltje want een flash stuurt het licht recht door in tegenstelling tot een studio lamp... je kan dus niet zomaar een studio lamp dish nemen. Die heeft enkel een plaatje... de afstand van het spiegeltje tot de flash is ook van belang, dit kan je uittesten door een foto te maken van het licht van je dish op een egale muur... als er hotspots zijn staat ie verkeerd, te ver of te dicht...
              zoek ook naar een manier om makkelijk je flash te bevestigen, bij mij is dat een stuk schuimrubber (oude watersandaal) en dat werkt perfect
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
              X