Aangezien het me niet lukt om mijn 430EX aan te sturen met de Cactus V2 triggers (elke paar sec. een misfire etc) ben ik op zoek naar een (goedkoop) alternatief. Op Ebay kwam ik deze sets tegen. Iemand ervaring met deze triggers? (liefs in combinatie met een Canon 430EX)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
CTR-301 trigger
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: CTR-301 trigger
Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk berichtAangezien het me niet lukt om mijn 430EX aan te sturen met de Cactus V2 triggers (elke paar sec. een misfire etc) ben ik op zoek naar een (goedkoop) alternatief. Op Ebay kwam ik deze sets tegen. Iemand ervaring met deze triggers? (liefs in combinatie met een Canon 430EX)
Ik zou is proberen om je flits in een hotshoe te plaatsen met een aftakking van het middencontact, dan verbind je de flits en de ontvanger met het juiste kabeltje
en de hefboomkrachten op voet en printplaat zijn voorbij.
Ik werk zo met Catus V4 triggers en zowel SB 28 van Nikon als EX 580 werken perfect met deze werkwijze.
Mocht je in de buurt van Kontich wonen kan je de test bij mij doen, ik heb de blokjes van Flashzebra.com met een aansluiting met minijack 3.5 mm
MVG, JeffNever argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk berichtAangezien het me niet lukt om mijn 430EX aan te sturen met de Cactus V2 triggers (elke paar sec. een misfire etc) ben ik op zoek naar een (goedkoop) alternatief. Op Ebay kwam ik deze sets tegen. Iemand ervaring met deze triggers? (liefs in combinatie met een Canon 430EX)
Persoonlijk ben ik tevreden van te PT04 CN's, doch lees wel eens het draadje hierover op BD, er zijn een paar slechte exemplaren geleverd geweest, doch merendeel is er happy mee... ik heb momenteel 5 setjes... en ze werken allen voortreffelijk...
Zeker de misfires zijn verdwenen, heb ook de V2's gehad, en pas nadat ik de antenne gemodifieerd had werkten ze behoorlijk....some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk berichtIk zou is proberen om je flits in een hotshoe te plaatsen met een aftakking van het middencontact, dan verbind je de flits en de ontvanger met het juiste kabeltje
en de hefboomkrachten op voet en printplaat zijn voorbij.
MVG, Jeff
Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk berichtzijn beter als de V2's doch hebben (dure) CR3 batterijen nodig...
Persoonlijk ben ik tevreden van te PT04 CN's, doch lees wel eens het draadje hierover op BD, er zijn een paar slechte exemplaren geleverd geweest, doch merendeel is er happy mee... ik heb momenteel 5 setjes... en ze werken allen voortreffelijk...
Zeker de misfires zijn verdwenen, heb ook de V2's gehad, en pas nadat ik de antenne gemodifieerd had werkten ze behoorlijk....
Comment
-
Jeff, ik weet niet zeker of ik begrijp wat jij precies bedoelt. Jij bedoelt denk ik om de flitser niet rechtstreeks in de hotshoe van de ontvanger te zetten maar zo'n hotshoe-blokje te gebruiken met pc sync om daar de ontvanger op aan te sluiten? Ik heb dit wel eens meer gelezen dat dit helpt om incidentele misfires te voorkomen maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dit de oplossing biedt voor mijn 430EX. Wanneer ik namelijk mijn 430EX aansluit op de ontvanger begint 'ie onmiddellijk te flitsen en houdt daar pas weer mee op als ik hem uitzet of de batterijen leeg zijn .
Dan is er toch een reële kans dat de fout in de schoen zit hé, ik zou toch is proberen met zo'n hotshoe met kabeltje, of gewoon een andere hotschoe waar normaal alleen het middencontact is doorverbonden .
MVG, JeffNever argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk berichtJeff, ik weet niet zeker of ik begrijp wat jij precies bedoelt. Jij bedoelt denk ik om de flitser niet rechtstreeks in de hotshoe van de ontvanger te zetten maar zo'n hotshoe-blokje te gebruiken met pc sync om daar de ontvanger op aan te sluiten? Ik heb dit wel eens meer gelezen dat dit helpt om incidentele misfires te voorkomen maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dit de oplossing biedt voor mijn 430EX. Wanneer ik namelijk mijn 430EX aansluit op de ontvanger begint 'ie onmiddellijk te flitsen en houdt daar pas weer mee op als ik hem uitzet of de batterijen leeg zijn 't Is in mijn geval dus niet alleen af en toe een misfire... En 't vervelende is dat ik met diverse V2 ontvangers heb geprobeerd en probleem is telkens hetzelfde... De V2's in combinatie met mijn 430EX gaat helaas gewoon niet werken
Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk berichtDie CR3 batterijen zijn toch dezelfde als die die in de V2's worden gebruikt? Verder heb ik ook al wel gedacht om zo'n setje V4's te kopen maar ben er toch huiverig voor dat deze dezelfde problemen weer gaan geven met m'n 430EX. De veronderstel toch dat de techniek van de V2 en V4 niet zoveel zullen verschillen. Vandaar dat ik op zoek ben naar een betaalbaar alternatief....
meer er zijn heel veel problemen met de 430ex en wireless flashenLast edited by d_oracle; 19 mei 2009, 11:52.some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk berichtinteressante thread hier, 't is een gekend probleem, probeer eens de kanalen te wijzigen... en anders, zoals velen een vivitar of nikon flash kopen...
'tis een CR2 batterij, jawel zoals die in de V2's, de V4 zijn het zelfde als de V2 qua electronica en design maar hebben een antenne en AA batterijen... bij de eerste lichtingen waren er nogal wat problemen mee, heb het sedertdien niet meer opgevolgdn je kan best eens gaan kijken op de strobist fora... 't is geen onverdeeld succes in elk geval... Ik blijf nog steeds happy met m'n TP04's
meer er zijn heel veel problemen met de 430ex en wireless flashen
Ik maak inmiddels gebruik van 2 Nikon SB25 flitsers in combinatie met de triggers en dat gaat (behoudens een misfire zo af en toe) op zich prima. Alleen heb ik die Nikon flitsers niet standaard in m'n tas en m'n 430EX wel. Vandaar dat ik toch nog graag een trigger wil hebben die wél goed werkt met m'n Canon flitser.... En pocketwizards zijn me voorlopig toch te prijzig. M'n budget voor deze hobby is al wel weer zo'n beetje op voor voorlopig....
Comment
-
interessante thread hier, 't is een gekend probleem, probeer eens de kanalen te wijzigen... en anders, zoals velen een vivitar of nikon flash kopen...
Ik heb het met veel aandacht gelezen en merk toch op dat velen kiezen voor het gebruik van hotshoe's inplaats van de shoe van de receiver te gebruiken, bijkomend voordeel blijkt de afstand tussen flits en ontvanger te zijn, die vergroot door het gebruik van een kabeltje, wat waarschijnlijk gunstig is voor het afnemen van de hoogfrequente energie rond de ontvanger en de daardoor ook mogelijke storing .
Op onderstaande foto krijg je een beter idee van mijn opstelling, hierbij wel een 580 EX in beeld, mocht ik een 430 EX hebben deed ik de testen voor U
MVG, JeffLast edited by Digipics357; 19 mei 2009, 11:54.Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
Ik gebruik altijd een hotshoe enkel om de reden dat ik die cactus triggertjes niet echt vertrouw indien er hefboom krachten op komen te staan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlw Bekijk berichtIk gebruik altijd een hotshoe enkel om de reden dat ik die cactus triggertjes niet echt vertrouw indien er hefboom krachten op komen te staan
Wij zijn het eens !
Comment
-
hmm... bij die V2 modellen kan ik me wel wat voorstellen met dat hefboomeffect maar dit probleem lijkt me bij die nieuwe V4 modellen toch niet meer zo groot als ik dit model zie, toch?
het probleem van de hoogfrequente energie rond de ontvanger lijkt me dan wel weer plausibel. Zou toch eens zo'n pc-sync blokje kunnen proberen zoals in Jeff's opstelling. Zo duur zijn die dingen tenslotte ook niet. Toch ben ik er huiverig voor dat het geen oplossing gaat bieden bij mijn 430EX...
Van de andere kant, dat geld kan ik ook in de CTR-301 trigger steken.. als ik dan alleen maar zeker zou weten dat mijn 430EX daar wel goed mee zou werken....
Comment
-
Comment