Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk beginnerssetje ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk beginnerssetje ?

Ik had graag een beginnerssetje gekocht om wat aan portretfotografie te doen.
    Ook ben ik niet van plan om daar een groot bedrag aan uit te geven.
    Ik heb al een zoektocht op het net achter de rug en ben blijven stilstaan bij deze 2 onderstaande setjes. De vraag is: welke van de 2 kiezen ?
    Of heeft iemand nog een ander idee ?
    Ik kan gerust wat raad gebruiken want dit is allemaal nieuw voor mij.
    Falcon eyes werd me afgeraden. Alvast bedankt voor de reacties.

of

Nikonspul

Re: Welk beginnerssetje ?

Hoi Emile,

Ik zou zelf voor de elinchrome D-Lite 4

Ik heb deze zelf en ben er heel erg content mee.

Gr Darell

Comment

Re: Welk beginnerssetje ?

Beste emile,
      Als je de afbeeldingen van beide sets goed bekijkt, dan zie je dat de behuizing van beide flitsers identiek zijn. Het enige verschil is dat de illustar 300ws is en de linkstar 200ws.

Ik heb hier een Linkstar Studio Flitser MT-150LU (http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=6297) liggen, omdat die makkelijk mee te nemen is, maar ik moet zeggen dat aan stabiliteit ontbreekt. 2 of 3 flitsen achter elkaar geven niet dezelfde intensiteit, de snelheid tussen de flitsen varieert ook sterk, veel kwetsbaarder dan bijv. de Bowens Gemini waar ik ook wel eens mee fotografeer.

Je merkt al heel snel dat de sets die vanaf de €500,- worden verkocht, veel meer lijken op de dure merken. Je kunt dus beter in het iets duurdere segment kijken, anders blijft je altijd balen dat je te goedkoop hebt gekocht.

Kijk ook naar de ring op de flitskop. Of de flitser een kop heeft met bijv. een bowens mount, dan kun je namelijk relatief goedkoop veel accessoires voor kopen.

Wat verstandig is voordat je een flits set koopt, is het volgen van een workshop van een dag bij een fotograaf. Het geeft je veel meer inzicht in wat je nodig hebt, ook qua vermogen, maar ook bijv. wat voor flitsmeter en wat voor afstandbediening je kunt kiezen.

Helaas geen goedkope tip, maar ik kan je verklappen dat ik hier een boel goedkope zooi heb gehad en nu pas eindelijk aan het kijken ben naar een goede basisset. (en ik deze beter direct had kunnen kopen...)

Comment

Working...
      X