Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik zoek draagbare flitsstatieven + toebehoren om de 580EXII aan te bevestigen, kan er iemand mij bepaalde niet al te duren merken en modellen voorstellen? Moeten eventueel draaglastend genoeg zijn voor softbox aan te bevestiggen.
Ik gebruik de Walimex pro WT-806.
Niet zo compact en licht als andere opties, maar ik heb een assistent die dat alles voor me draagt :-)
Hun model FT-8051 is goedkoper, 30 Euro.
Ik vind deze wel handiger om mee te werken dan de compacte statieven van 5 elementen. Je hebt er minder werk aan om ze omhoog te schuiven en vast te draaien.
Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeckBekijk bericht
Ik gebruik de Walimex pro WT-806.
Niet zo compact en licht als andere opties, maar ik heb een assistent die dat alles voor me draagt :-)
Hun model FT-8051 is goedkoper, 30 Euro.
Ik vind deze wel handiger om mee te werken dan de compacte statieven van 5 elementen. Je hebt er minder werk aan om ze omhoog te schuiven en vast te draaien.
G
Stevige statieven voor studio, maar minder geschikt voor strobist (nogal groot en zwaar)
Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
ik heb mijn Visico's besteld bij cameranu.nl
Zeer degelijke statieven voor hun prijs (zouden zelfs wat meer mogen kosten). 'k heb een kleine (2m) en een grote (2m7), omdat de kleine uitverkocht waren. (eigenlijk wou ik 2 kleine). Later mss nog wel een grote bijkopen om als achtergrond support dienst te doen.
'K zou nie echt inzitten met de maximale grote, maar zoals d_oracle zegt, eerder de minimale hoogte. Scheelt heel wat in eenvoud en gewicht om mee te nemen...
grz
Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.
Wil je duurder/beter gaan, is een lastolite ezybox het overwegen waard, maar dan spreek je wel over een softbox van 180 Euro zonder statief.
Ik heb nu voor 50 Euro een statief met plu
Wil je duurder/beter gaan, is een lastolite ezybox het overwegen waard, maar dan spreek je wel over een softbox van 180 Euro zonder statief.
Ik heb nu voor 50 Euro een statief met plu
Heb exact dezelfde statiefjes, goed materiaal.
Kwestie plus, ik heb brackets laten komen van HK samen met m'n PT04's, en dan enkele witte mini-plu'tjes van bij Blokker gehaald aan 3- € /stuk. (handvat eraf en past net in die brackets)
De el-cheapo manier, maar geeft desondanks toch goede (aanvaardbare? ) resultaten.
Hoe groter de diameter, hoe groter de lichtbron -> zachter licht -> hoe groter je de afstand tussen lichtbron en onderwerp kan nemen zonder dat je aan zachtheid inboet.
Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hoe groter de diameter, hoe groter de lichtbron -> zachter licht -> hoe groter je de afstand tussen lichtbron en onderwerp kan nemen zonder dat je aan zachtheid inboet.
Bedankt voor de toelichting! En welke diameter strijkt een mooie balans in acht nemende dat je met een 580EX II flitst ipv een echte studio flits?
Canon EOS 5D MKIV | Canon24-70mm F/2.8 USM | Canon70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon135mm F/2 USM | Canon50mm F/1.4 USM
Comment