Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draagbare flitsstatieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Draagbare flitsstatieven

Ik zoek draagbare flitsstatieven + toebehoren om de 580EXII aan te bevestigen, kan er iemand mij bepaalde niet al te duren merken en modellen voorstellen? Moeten eventueel draaglastend genoeg zijn voor softbox aan te bevestiggen.

Tnx!
    Last edited by Morgales; 14 april 2009, 11:52.
    Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

Re: Draagbare flitsstatieven

Ik gebruik de Walimex pro WT-806.
    Niet zo compact en licht als andere opties, maar ik heb een assistent die dat alles voor me draagt :-)

Hun model FT-8051 is goedkoper, 30 Euro.

Ik vind deze wel handiger om mee te werken dan de compacte statieven van 5 elementen. Je hebt er minder werk aan om ze omhoog te schuiven en vast te draaien.

G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Ik heb deze net......heel tevreden van en goedkoop >>

http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=4986

Grtz R.
      Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
        Ik heb deze net......heel tevreden van en goedkoop >>

http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=4986

Grtz R.
        tot 2 meter, de mijne gaan tot 2,70 meter

G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
          Ik gebruik de Walimex pro WT-806.
          Niet zo compact en licht als andere opties, maar ik heb een assistent die dat alles voor me draagt :-)

Hun model FT-8051 is goedkoper, 30 Euro.

Ik vind deze wel handiger om mee te werken dan de compacte statieven van 5 elementen. Je hebt er minder werk aan om ze omhoog te schuiven en vast te draaien.

G
          Stevige statieven voor studio, maar minder geschikt voor strobist (nogal groot en zwaar)
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

befaamde manfrotto

lumipro, zelf iets degelijker dan de befaamde manfrotto nano

let op, de minimale hoogte is dikwijls interessanter dan de maximale...

over swivels en hotshoe's is hier al een discussie geopend...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik heb mijn materiaal online besteld bij Gadgetinfinity.
              Linkje.
              Nikon D300, D50 -- Sigma 10-20 f/4-5.6 -- Sigma 24-70 f/2.8 -- Nikor 70-200 f/2.8 VRII -- Nikor 50mm f/1.8 -- Nikor 85 f/1.4

Comment

ik heb mijn Visico's besteld bij cameranu.nl
                Zeer degelijke statieven voor hun prijs (zouden zelfs wat meer mogen kosten). 'k heb een kleine (2m) en een grote (2m7), omdat de kleine uitverkocht waren. (eigenlijk wou ik 2 kleine). Later mss nog wel een grote bijkopen om als achtergrond support dienst te doen.
                'K zou nie echt inzitten met de maximale grote, maar zoals d_oracle zegt, eerder de minimale hoogte. Scheelt heel wat in eenvoud en gewicht om mee te nemen...

grz
                Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Ik gebruik voor 2 SB-600's deze flitsstatieven van Koenig. En zet er deze plu's van hama op

Wil je duurder/beter gaan, is een lastolite ezybox het overwegen waard, maar dan spreek je wel over een softbox van 180 Euro zonder statief.
                  Ik heb nu voor 50 Euro een statief met plu
                  Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                  Foto-Alex

Comment

Hoe belangrijk is de diameter van zo'n plu?
                    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
                      Ik gebruik voor 2 SB-600's deze flitsstatieven van Koenig. En zet er deze plu's van hama op

Wil je duurder/beter gaan, is een lastolite ezybox het overwegen waard, maar dan spreek je wel over een softbox van 180 Euro zonder statief.
                      Ik heb nu voor 50 Euro een statief met plu
                      Heb exact dezelfde statiefjes, goed materiaal.
                      Kwestie plus, ik heb brackets laten komen van HK samen met m'n PT04's, en dan enkele witte mini-plu'tjes van bij Blokker gehaald aan 3- € /stuk. (handvat eraf en past net in die brackets)
                      De el-cheapo manier, maar geeft desondanks toch goede (aanvaardbare? ) resultaten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
                        Hoe belangrijk is de diameter van zo'n plu?
                        Hoe groter de diameter, hoe groter de lichtbron -> zachter licht -> hoe groter je de afstand tussen lichtbron en onderwerp kan nemen zonder dat je aan zachtheid inboet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          Hoe groter de diameter, hoe groter de lichtbron -> zachter licht -> hoe groter je de afstand tussen lichtbron en onderwerp kan nemen zonder dat je aan zachtheid inboet.
                          Bedankt voor de toelichting! En welke diameter strijkt een mooie balans in acht nemende dat je met een 580EX II flitst ipv een echte studio flits?
                          Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
                            Bedankt voor de toelichting! En welke diameter strijkt een mooie balans in acht nemende dat je met een 580EX II flitst ipv een echte studio flits?
                            Ik gebruik de Westcott 43" paraplu's.

Paraplu's van 1 tot 1,10 meter vind ik persoonlijk het best geschikt.
                            90 cm gaat ook nog, kleiner vind ik te klein.

Groter dan 1,10 vind ik dan weer overkill.

Comment

Working...
                            X