Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste tests met Linkstar FSDK-200D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste tests met Linkstar FSDK-200D

dag samen,
    ik heb sinds gisteren een Linkstar FSDK-200D. Na wat pogingen, de ene al wat geslaagder dan de andere, is me duidelijk geworden dat het nog wel een poos zal duren eer ik me "strobist" zal noemen :-)

de bos bloemen die ik voor m'n vriendin kocht waren een eerste dankbaar onderwerp. Belangrijkste les: witte bloemen op een witte achtergrond fotograferen is niet gemakkelijk! Daarom hier met een zwarte achtergrond (T-shirt)

en dan snel even de keuken in voor een potje kruiden van een willekeurig merk. Peperbolletjes hebben wel iets vind ik

Re: eerste tests met Linkstar FSDK-200D

Nog even de EXIF
    voor de bloemetjes:
    Nikon D50, 26mm, F/11, 1/60 sec. (+ in photoshop de achtergrond zwarter gemaakt)
    en de peper:
    Nikon D50, 70mm, F/29, 1/200 sec.

Commentaar op die EXIF is zeker welkom!

Comment

mmm... als je graag je foto's beoordeeld wilt zien... dan kan je ze beter in de foto-beoordelings fora posten...

*** trekt bedenkelijk gezicht als hij de exif leest en ziet dat er een F/29 werd gebruikt... ***
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

En welke kleur zou de achtergrond van Uw peperbollekes moeten zijn?
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

de grijswaarden zijn inderdaad niet wat ze moeten zijn, had nochtans op flitslicht ingesteld. ik weet niet waar die paarsachtige schijn vandaan komt.

is het zo beter?

ik had het diafragma zo klein mogelijk gezet zodat alles scherp zou zijn. Licht was er toch genoeg. Wat zou een normale waarde zijn?

de plaats van de softboxen maakt een groot verschil. voor de peper heb ik links eentje op gelijke hoogte met het potje gezet en net sterk genoeg gezet opdat die kant ook wat belicht werd. De rechtse stond ongeveer een meter hoger en zorgde voor de weerkaatsing.

Comment

eerste peperbollen-potje (:d) is te paars, 2e te groen
            is iets met de witbalans

Voor zover ik weet gebruikt men in studio diaframe 16 ongeveer (digitaal)
            No rules. Great shots.
            -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
              eerste peperbollen-potje (:d) is te paars, 2e te groen
              is iets met de witbalans

Voor zover ik weet gebruikt men in studio diaframe 16 ongeveer (digitaal)
              In studio gebruikt men meestal diafragma 8 of 11
              Maar bij macro geeft dit soms een te kleine DOF waardoor men daar een kleiner diafragma verkiest F/11 to F/16.
              Als men zijn diafragma te klein kiest heeft men af te rekenen met diffractie.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
              X