Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

slave unit met d200 en metz

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• slave unit met d200 en metz

hoi

daar ik graag mijn metz 44af -4iN off-camera wil gebruiken en deze niet in slave kan geplaatst worden heb ik gisteren een slave unit van hama gekocht.Als ik mijn d200 in
    de commander stand op m zet gaat de flitser mee af maar als ik de fotos bekijk waar de flits in beeld staat dan zie je geen flits dus denk ik dat de flits te vroeg of te laat flitst of heeft dit te maken met de preflasch kan iemand mij helpen met welke instellingen ik moet gebruiken.
    flitser en camera zet ik nu allebeide in manueel.

dank bij voorbaat en groeten gregory

Re: slave unit met d200 en metz

Je moet de flitser op de D200 ook manueel zetten op 1/128e

In commanderstand gaat de flitser voorflitsen waarop jouw metz al afgaat voordat de foto gemaakt word.

Greetz rich

Edit:
    Een reactie van mij op een zelfde probleem:

Nee is juist normaal.

Op manueel doet je interne flitser alleen : FLITS ( met de kracht die jij in hebt gesteld )
    Je andere flitsers zien die FLITS en flitsen gelijk mee.

Op Commanderstand doet je interne flitser: flits flits flits flits flits FLITS.
    Waarbij de laatste FLITS diegene is die voor de foto is.
    Die eerdere flitsjes die vertellen de SB800 wat ie moet doen qua kracht en op welke manier.
    Alleen jouw Metz kent geen nikon communicatie, die kan alleen dom reageren op een flits.
    En dus flitst die Metz al op de 1e "vertel" flits die bedoeld is voor je SB800.

Je krijgt dus:

D300: vertel vertel vertel - FOTO
    D300: flits flits flits flits flits FLITS
    sb800: luister luister luister FLITS
    Metz: FLITS

En op manueel heb je:

D300: FOTO
    D300: FLITS
    sb800: FLITS

Hoop dat je t nu een beetje snapt.

Greetz rich
    Last edited by DrJeckyll; 8 maart 2009, 12:19. Reden: Extra toevoeging
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

hoi

heb het geprobeerd en inderdaad nu werkt alles goed

thx voor de tips

grt gregory

Comment

Ik heb dit ook voor maar vind niet hoe ik dit op mijn Canon 400D moet in orde brengen. Heb alles al geprobeerd (volgens mij dan toch); uitschakelen van de voorflitsen voor de rode-ogen-reductie, flitsen op 2de gordijn, ... Niets hielp, de flits gaat wel af, maar is niet zichtbaar op de foto. Via zoeken op het internet heb ik gevonden dat een 400D steeks 2 flitsen afvuurt, weet iemand hoe die eerste is uit te schakelen?
        Of een ander alternatief, voor mij evenwaardig. Er zijn flitsschoen-adapters die op de hot-shoe geschoven worden en die een x-contact hebben, maar aangezien mijn flitser een Metz 45 ct1 is met hoog voltage weet ik niet of deze oplossing veilig is voor de electronica van mijn fototoestel. Weet er misschien iemand of deze adapters dit voltage-verschil "wegfilteren".
        Nieuwe flitsers kopen is voor mij op dit moment net iets te duur en in feite niet echt nuttig aangezien ik deze toch steeds manueel instel en deze oude draken dus nog prima voldoen.
        Hartelijk dank,
        Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht

Je krijgt dus:

D300: vertel vertel vertel - FOTO
          D300: flits flits flits flits flits FLITS
          sb800: luister luister luister FLITS
          om het ongeveer correct weer te geven:
          D300: flits luister flits FLITS
          sb800: luister flits luister FLITS

De D300 geeft een pre-flits, om alles wakker te schudden, dan geeft elke flits een meetflitsje(ook de D300), dan geeft de D300 instellingen flitsend door en dan FLITS!
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
          X