Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

California Sunnbounce

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: California Sunnbounce

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Ik zet die er steeds terug op (om het scheuren door de scherpe randen te vermijden )
    In al die jaren nog geen problemen mee gehad, en ik gooi nogal met mijn SB materiaal.
    Die zwarte nopjes zijn de eerste dingen die ik eraf haal.

Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
    Dat doen er wel meer, maar mijn vraag is hoe rol je hem het beste op?
    Reflecterende kant naar binnen of naar buiten rollen?

Logisch zou ik zeggen naar binnen.
    Ik rol die naar binnen ook de pro-versie, die vouw ik dubbel ... eerst frame met doek in de zak en daarna de dwarslatten erin(proppen).
    www.fotofolio.be

Comment

Ik ben ook van plan een mini sunbounce te kopen maar ik twijfel een beetje omdat je 2 kit's hebt:
      - California Sunbounce Mini Super Saver Kit Silver / White (FRAME + SCREEN + GRIP-HEAD + TUNING-CLIPS + CARRYING-BAG)
      - de normale kit (KITS: FRAME AND SCREENS + shoulder sling bag)

Het verschil is 110 euro. Iemand ene idee wat je met de grip-head en tuning clips kan doen?
      Canon EOS 7D - Canon 17-55mm f2.8 - Canon 100mm f2.8L - Canon 70-200mm IS f4L - ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk bericht
        Het verschil is 110 euro. Iemand ene idee wat je met de grip-head en tuning clips kan doen?
        grip-head: bevestigen op een statief, is nuttig!
        tuning clips: bijvoorbeeld een voile erop bevestigen als het licht te hard is...

ik heb beiden wel eens nodig...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik heb mijn sunbounce ook zitten testen, ik ben ERG tevreden en vind het de prijs wel waard.

Een probleem is wel, als je zonlicht reflecteerd wordt het wel heel moeilijk om je ogen open te houden, eerst dacht ik dat mijn vriendin zich aanstelde maar toen ik het zelf probeerde kreeg ik zelfs tranen in mijn ogen. Maar dat is te verwachten met een reflector die zijn werk doet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
            Ik heb mijn sunbounce ook zitten testen, ik ben ERG tevreden en vind het de prijs wel waard.

Een probleem is wel, als je zonlicht reflecteerd wordt het wel heel moeilijk om je ogen open te houden, eerst dacht ik dat mijn vriendin zich aanstelde maar toen ik het zelf probeerde kreeg ik zelfs tranen in mijn ogen. Maar dat is te verwachten met een reflector die zijn werk doet.
            Omdraaien en de witte kant gebruiken, is wat zachter (natuurlijk wel minder licht)
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Als het model er echt last van heeft (tranende ogen), dan zeg ik dat ze haar ogen moet dichtdoen. En dan is het gewoon aftellen en afdrukken. Bovendien heb je dan ook nooit last van mislukte foto's door geknipper

Comment

Je mag nooit te frontaal met een reflector werken.
                Als het kan van hoog en wat opzij, zodat het model niet rechtstreeks in de richting van de reflector moet kijken.

Comment

Welk materiaal is nu aan te raden?
                  -silver/white of de zebra

Er zit toch een redelijk prijsverschil in. Lukt het met de silver/white.

Ook ben ik nog aan het twijfelen aan de micro mini en de mini, wat zijn de voor en nadelen die ze tegenover elkaar hebben.

Alvast bedankt

Comment

De meest gebruikte is denk ik zilver/wit
                    Zebra geeft warmere kleuren zilver is neutraal van kleur en wit reflecteerd zachter.

HEt verschil tussen Mico-mini en Mini is het formaat.
                    Micro-mini is voor portret, wil je ook full body dan eerde Mini of Pro.

Comment

Ik heb nog een vraagje, mijn sunbounce mini zilver heeft dus niet dezelfde structuur over het gehele oppervlakte, hebben jullie dat ook? Zegmaar 1 gladde kant in het midden, en hoe meer naar de zijkanten toe, hoe ruwer het wordt.

Op de foto is het ongeveer te zien:

Comment

@Sand0r ... ik heb dat ook - in het begin - maar dat heeft geen invloed op je patroon.
                        www.fotofolio.be

Comment

vandaag mijn sunbounce mini toegekregen, whoopie
                          nog een vraagje aan de sunbounce master uit de Haan (en andere natuurlijk),
                          hoe berg jij je sunbounce op? op deze manier: http://www.youtube.com/watch?v=TImWZc_3ThI ?
                          Last edited by Jaan; 4 april 2011, 20:35.
                          JaanMeert.be - Newborn/Baby/Kinderfotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jaan Bekijk bericht
                            vandaag mijn sunbounce mini toegekregen, whoopie
                            nog een vraagje aan de sunbounce master uit de Haan,
                            hoe ber jij je sunbounce op? op deze manier: http://www.youtube.com/watch?v=TImWZc_3ThI ?
                            Zo doe ík het in ieder geval niet (maar ik ben geen Sunbounce master ).... ik laat de twee buizen die in het doek zitten wel zitten en die rol ik op. Die twee dwarsbuizen rol ik echter niet in het doek....
                            www.indetailfotografie.nl

Comment

Hebben ze bij Sunbounce eigenlijk een verandering in de stof doorgevoerd? Als ik de stof bekijk in het filmpje onderaan, dat is dus totaal niet wat ik heb, veel steviger lijkt het, en niet zo fel "blinkend"

http://www.weeklyphototips.com/In this weeks review Scott looks at California Sunbounces Micro Mini, used frequently by David Honl in his DVD series LIGHT. ...

Begin mij nu toch echt af te vragen als ik geen maandahochtend exemplaar heb, die stof wat ik heb is dus zodoende lelijk en ruw op de uiteindes, dat reflecteert gewoon minimaal tot niks.
                              Last edited by Sand0r; 5 april 2011, 12:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                                .... ik laat de twee buizen die in het doek zitten wel zitten en die rol ik op. Die twee dwarsbuizen rol ik echter niet in het doek....
                                Ik doe het ook zo, oprollen met zilver/zebra naar binnen en dan in de zak ... dwarsbuizen prop ik er dan bij
                                www.fotofolio.be

Comment

Working...
                                X