Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

    Rob Galbraith geeft een zeer volledige bespreking op zijn site van de nieuwe mogelijkheden.
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

    Comment


    • #17
      Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

      Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
      Tom,

      kan dat CLS systeem ook achter de hoekjes kijken, m.a.w. flitsen uit de LOS aansturen?

      G
      Tuurlijk, zolang je ervoor kan zorgen dat het triggersignaal, desnoods via bounce, gezien kan worden door de ontvanger op de remote lukt dit. Buiten werken op die manier is meestal een dikke fail, maar binnen lukt deze manier ... in functie van de opstelling natuurlijk.

      Als ik eens 5min tijd heb tijdens een shoot waar ik CLS gebruik in een opstelling die niet zo voor de hand liggend is zal ik dit eens filmen. Dit weekend heb ik nog een opstelling gemaakt waarbij ik op voorhand dacht dat die niet zou lukken/triggeren, maar het systeem werkte.

      Ik heb steeds mijn triggers bij me, ik vertrouw CLS, maar als ik géén risico wil nemen dan monteer ik snel een zender/ontvanger.
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #18
        Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
        Als ik eens 5min tijd heb tijdens een shoot waar ik CLS gebruik in een opstelling die niet zo voor de hand liggend is zal ik dit eens filmen. Dit weekend heb ik nog een opstelling gemaakt waarbij ik op voorhand dacht dat die niet zou lukken/triggeren, maar het systeem werkte.
        Goed idee...


        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
        Ik heb steeds mijn triggers bij me, ik vertrouw CLS, maar als ik géén risico wil nemen dan monteer ik snel een zender/ontvanger.
        Ik heb zo ook altijd 2x10 meter sync kabel bij als backup

        G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

        Comment


        • #19
          Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

          Ben blij te horen dat ik niet de enige ben die toegeeft dat het ETTL of ITTL eigenlijk best bruikbaar is in 'bijna' alle omstandigheden en dat je wanneer het werkt de makkelijke manier eerst neemt om te triggeren. Tot nu toe denk ik nog altijd eerder aan 'nog' een vijfde Canonflash erbij voor ik begin aan de PW's. 't is duur alles Canon of Nikon maar wel zo snel op reportage. Bij sommige opdrachten en snelle wisselende omstandigheden is het nog zo handig als je kan terugvallen op het best snelle werken van de ETTL lichtmeting. Switchen naar manual kan nog altijd en zeer snel.

          Zou het overigens mogelijk zijn om Canon ETTL sturing te gebruiken op een setup van 4 flitsen waarvan er slechts eentje getriggerd wordt (voorbeeld van om een hoekje) met een PW vanop een moeilijke plaats en de drie andere dichterbij de camera door de master op de camera worden aangestuurd?

          Groeten
          Website http://www.kristofpattyn.be

          a lotta canonstuff

          Comment


          • #20
            Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn



            leesvoer de manual staat online
            Website http://www.kristofpattyn.be

            a lotta canonstuff

            Comment


            • #21
              Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

              Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
              Zou het overigens mogelijk zijn om Canon ETTL sturing te gebruiken op een setup van 4 flitsen waarvan er slechts eentje getriggerd wordt (voorbeeld van om een hoekje) met een PW vanop een moeilijke plaats en de drie andere dichterbij de camera door de master op de camera worden aangestuurd?
              Groeten
              ik dacht net een SU800 met zo een nieuwe PW op afstand te besturen die dan de drie groepen flitsers in de buurt van de SU800 kan aansturen. Het geen ik mis in de nieuwe PW is de mogelijkheid om 3 groepen op de trigger te kunnen instellen zoals je op een SU800 kan. (manueel of iTTL, maar je moet niet meer naar je flits lopen om ze in te stellen als het meer of minder moet zijn) daarom dat ik nog denk dat radiopoppers toch nog beter zijn als je wilt iTTL gaan flitsen

              Comment


              • #22
                Nu moeten ze ook niet overdrijven...

                Pocket Wizard Mini TT1 Control TL Canon

                Klaagt er nog iemand over de prijs van een D3X?
                BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                Comment


                • #23
                  Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

                  Een half dozijn Multimaxen wordt plotseling aantrekkelijk

                  G
                  fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                  Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                  Comment

                  Working...
                  X