Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[REVIEW]: Illustar SM-300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: [REVIEW]: Illustar SM-300

Nu 2,5 jaar later, nog steeds tevreden over flitsset?
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Comment

Ik heb deze set ook sinds kerstmis en ben er uiterst tevreden van. het werkt gelijk een pareltje en laden heeel vlug op.
      Maar de softboxen zijn toch normaal gezien 70x100 cm? dat zijn de mijne toch

Wou ik gewoon even melden.
      Je kan ze hier vinden : Studioflash.be

Grtz R.
      Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Hier ook een tevreden gebruiker. Zelfde setje als easy-girl.
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik heb deze set ook gekocht bij studioflash.be ... en na enkele weken terug verkocht omdat ik er niet helemaal tevreden over was.

Er is duidelijk verschil tussen opnames, de licht intensiteit is niet constant spijtig genoeg, is natuurlijk op enkele seconden op te lossen in PP, maar vond het toch opvallend ... maar verder werkte deze set wel goed hoor.

Ik heb ze vooral verkocht omdat ik ze niet continu kon laten staan, dus telkens softboxen en alles opruimen in de tas ... te veel werk vond ik.

Nu heeft mijn schoonbroer vorige week twee Elinchrom BXRi ToGo 500/500 sets gekocht ... ik heb er vorige zondag eens mee mogen spelen ... één woord : wauw
          En dit zelfs met de standaard 60cm softboxen (de rest is nog onderweg ) ... formidabel, wat een materiaal, kost ook serieus wat meer natuurlijk maar vooral de instelling op afstand was schitterend : elke flitser in een andere groep en je kan gewoon van op de camera (of met de tweede zender, want in elke set zit er eentje) elke flitser apart instellen ... zonder van je plaats te moeten komen

En elk shot is boenk erop ! Kleuren, licht, alles klopt gewoon ... elke keer opnieuw ... het zijn deze kleine verschillen en details die het hem doen vind ik ... maar het is toch zo duur allemaal hé

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
            Nu 2,5 jaar later, nog steeds tevreden over flitsset?
            ik meen me te herinneren da hij deze verkocht heeft
            nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              En elk shot is boenk erop ! Kleuren, licht, alles klopt gewoon ... elke keer opnieuw ... het zijn deze kleine verschillen en details die het hem doen vind ik ... maar het is toch zo duur allemaal hé

Mark
              Het is inderdaad zoals met alles in de fotografie, kwaliteit betaal je (prijs zit hem ergens hé)
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                Het is inderdaad zoals met alles in de fotografie, kwaliteit betaal je (prijs zit hem ergens hé)
                Dat klopt wel, maar met goedkopere spullen is ook veel te bereiken. Hetzelfde als met camera's, men hoeft geen superdure camera te hebben om goeie foto's te maken

Grtz R.
                Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                  Dat klopt wel, maar met goedkopere spullen is ook veel te bereiken. Hetzelfde als met camera's, men hoeft geen superdure camera te hebben om goeie foto's te maken

Grtz R.
                  Helemaal mee eens, je kan een super beeld maken met een basis camera ... een betere (lees vooral duurdere) camera maakt het iets makkelijker denk ik.

Bvb met mijn 40D heb ik super knappe panning shots gemaakt ... maar met de 1dIV is het toch iets makkelijker om panning shots te maken, de 'hit rate' is een stuk hoger ... nu kan het ook zijn omdat ik nu meer ervaring heb hé, maar ik weet nu dat als de foto slecht is het gewoon mijn schuld is, ik kan het niet op het toestel steken hé

Zelfde met deze flits sets, ik heb de Illustar een drietal keer gebruikt, en de foto's waren goed ... maar hadden altijd nog post processing nodig ... de beelden die ik zondag gemaakt heb met de BXRi500's zijn gewoon goed OOC ... met een klein beetje pp zijn ze perfect ... ik wil gewoon zeggen dat met degelijk materiaal je sneller een goed resultaat hebt dan met goedkoper materiaal ... en dit resultaat ook keer op keer te reproduceren valt, en dat is belangrijk vind ik.

Maar bottom line : een goede foto kan je met (bijna) eender wat maken !
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    de beelden die ik zondag gemaakt heb met de BXRi500's zijn gewoon goed OOC ...
                    En weer worden kastanjes met druiven vergeleken... die BXRi500 zijn wel drie of vier keer duurder...
                    Last edited by Peter EOS-500D; 22 januari 2012, 22:00.
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

Comment

Working...
                    X