Wat betreft studiowerk ben ik een absolute leek, m’n flitskennis/ervaring is ook niet zo groot moet ik zeggen. Nu wil ik graag eens aan de slag gaan met die dingen, ik heb nu absoluut geen idee wat eigenlijk de meest aangeraden materialen zijn om wat proper studioflitswerk te kunnen verwezenlijken.
Ik heb twee 580 flitsers en een STE-2 transmitter in bezit dus zou ik het graag met die dingen al even proberen, studioflitsen zijn hoogstwaarschijnlijk wel beter maar ik zou het in eerste instantie liever budgetvriendelijk houden , later kan ik dan nog altijd zien voor wat beters mocht dit mij liggen.
M’n vraag aan de kenners is dus wat en waar schaf ik wat bruikbaar/betaalbaar materiaal aan, doorschietplu , softbox , montageklemmen voor m’n 580’s enz… ( bvb bestaat er een softbox waar je enkel de flitskop van de flitser kan in monteren zodat m’n transmitter het blijft doen ( nu in het slechtste geval kan ik nog steeds zelf iets fiksen, ben nogal een handige harry da’s geen probleem.
Wat is het grootste verschil tussen een doorschietplu en een softbox eigenlijk.
Alvast bedankt voor jullie goede raad !
Ik heb twee 580 flitsers en een STE-2 transmitter in bezit dus zou ik het graag met die dingen al even proberen, studioflitsen zijn hoogstwaarschijnlijk wel beter maar ik zou het in eerste instantie liever budgetvriendelijk houden , later kan ik dan nog altijd zien voor wat beters mocht dit mij liggen.
M’n vraag aan de kenners is dus wat en waar schaf ik wat bruikbaar/betaalbaar materiaal aan, doorschietplu , softbox , montageklemmen voor m’n 580’s enz… ( bvb bestaat er een softbox waar je enkel de flitskop van de flitser kan in monteren zodat m’n transmitter het blijft doen ( nu in het slechtste geval kan ik nog steeds zelf iets fiksen, ben nogal een handige harry da’s geen probleem.
Wat is het grootste verschil tussen een doorschietplu en een softbox eigenlijk.
Alvast bedankt voor jullie goede raad !
Comment