Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alien Bees Triggers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Alien Bees Triggers

Oorspronkelijk geplaatst door JvanKnal Bekijk bericht
    Let er gewoon op dat er een CE-keurmerk op aangebracht is. Dat is het europees keurmerk en dus is het toestel vrijgegeven voor gebruik binnen Europa.

mvg
    Brecht
    Ook even opmerken dat de e-bay triggers deze CE keuring meestal ook niet hebben.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

De cactus-triggers hebben dit gelukkig wel. En ook een FCC opdruk, al heb ik de indruk dat dit niet een volledig keuringsnummer is. Maar normaal is de 433MHz band zowel in de vs als in europa vrij dacht ik.

grz
      Brecht
      Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

OK, goed om weten, op die van mij zie ik het niet staan, vandaar.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Bij mij staat dat op de zender vlak naast de schakelaartjes aan de onderkant, en bij de ontvangers boven op het batterij deksel. De letters zijn in het plastic verwerkt. Op de achterkant van de zender staat FCC ID:VAAWFT. Normaal zou deze code veel langer moeten zijn, en dan kan je de fabrikant en het typenummer terugvinden op de site van de FCC.
          Ik heb wel nog ontdekt dat dat CE-logo geen dwingende test op vlak van radio moet ondergaan om dit label te krijgen. Een fabrikant heeft hier enkel mee aan dat hij de europese normen gelezen heeft, niet dat het product er aan voldoet...
          mvg
          Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JvanKnal Bekijk bericht
            Ik heb wel nog ontdekt dat dat CE-logo geen dwingende test op vlak van radio moet ondergaan om dit label te krijgen. Een fabrikant heeft hier enkel mee aan dat hij de europese normen gelezen heeft, niet dat het product er aan voldoet...
            mvg
            Met de CE markering geeft de fabrikant aan dat het produkt voldoet aan alle van toepassing zijnde EEG richtlijnen. Bij radiotriggers zijn zaken als zendfrequentie, zendvermogen, radiostoring en ongevoeligheid voor radiostoring (EMC) belangrijk. De richtlijn geeft aan wat nodig is om een CE markering te mogen voeren, bv een ontwerpverificatie door de fabrikant of een test door een onafhankelijk testlaboratorium.

Groet Hans

Comment

Daar zeg je het, ontwerpverificatie door de fabrikant... Voor veel toepassingen moeten ze dat niet laten keuren door een onafhankelijke organisatie, dus zullen ze dat dan meestal ook niet doen. Ik meen dat voor zulke kleine zenders een nota van de fabrikant dat hun product voldoet aan de regels voldoende is voor zo'n attest. Enkel indien er klachten komen zal het product aan de volle testen onderworpen worden. Maar het gevaar is dat als die klacht ongegrond is dat je zelf voor alle kosten moet opdraaien, en dat loopt snel op... Als je klacht terecht is, dan zal de fabrikant moeten opdraaien voor de kosten.

Helemaal zeker ben ik hier niet van, maar ik heb dat al op een paar elektronicafora gelezen.

grz
              Brecht

Comment

Een fabrikant zou kunnen besluiten om te marchanderen met richtlijnen, afhankelijk wat de belangen zijn. Nu heb ik wat meer vertrouwen in een Amerikaanse fabrikant die "CE" opschrijft dan in een Chinese fabrikant. Amerikanen doen al heel lang aan zelfcertificatie, wat CE markering in feite ook is.
                Een mogelijke consequentie van niet-voldoen is terugroepactie. Een terugroep actie is tijd- en geldverslindend en levert imagoschade op. Ondanks dat zijn er regelmatig terugroepacties. Om nog maar te zwijgen over een verkoopverbod.
                In Europees verband is een meldsysteem op poten gezet, genaamd RAPEX, waarin controle instanties van EEG lidstaten elkaar kunnen waarschuwen als er producten worden aangetroffen die gevaar opleveren voor consumenten. Zie ook

Veel leesplezier.

Groet Hans

Comment

Er hangt een CE stickertje op de zender van cybersync.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Afgelopen weekend een eerste test gehad met de cybersync triggers. Vind ze echt geweldig. Met een D70 flitsen met een syncspeed van 1/2000s, zonder haperen. Geen misfire, geen storingen.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Working...
                    X