Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alien Bees Triggers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alien Bees Triggers

En nu een echte strobist-post.

Wie heeft er ervaring met de Alien Bees triggers om te "stroben"?
    Ze lijken me een interessante vervanging voor de cactus triggers.
    Hoe zit het met prijs/verzending/frequentie/gebruikersgemak?

Grtz

Lennert

Re: Alien Bees Triggers

Aansluitend op vraag van Lennert: heeft iemand ervaring met de profoto airremote triggers.

Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Thx Lennert, voor de 1ste positieve openening.

Comment

Ben voor de Elinchrome universal skyports gegaan als alternatief voor de cactus.
        Helaas geen van de bijgeleverde kabels kan je gebruiken op een Nikon flitsers
        Dus ben nu aan het wachten tot kabels toekomen van http://www.flashzebra.com/wizardcables/screwlock.shtml
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
          En nu een echte strobist-post.

Wie heeft er ervaring met de Alien Bees triggers om te "stroben"?
          Ze lijken me een interessante vervanging voor de cactus triggers.
          Hoe zit het met prijs/verzending/frequentie/gebruikersgemak?

Grtz

Lennert
          kan best zijn dat de Alien Bees niet conform zijn met de europese frequenties...
          maar wat cactus vervangers betreft, beweegt er heel wat... je hebt de radiopoppers junior die binnenkort op de markt komen, en ook bij de cactus triggers zijn heel wat nieuwe en betere modelletjes
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Inderdaad oppassen dat je niet met amerikaanse frequentie zit !!!
            Je kan bjvoorbeeld geen pocket wizards uit amerika gebruiken hier... Die zitten nl op een andere frequentie.

Zelf heb ik pocket wizards, nooit vodden mee !!!
            Een zeer goed alternatief zijn de elinchrom triggers (kosten ongeveer de helft van de PW's)
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
              Inderdaad oppassen dat je niet met amerikaanse frequentie zit !!!
              Welke problemen kan je hiermee krijgen?
              Nikon stuff and more ...
              https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

Comment

Sergio Prodi, op BD gekend als Sergio_Nikon, heeft een setje Alien Bees en volgens ik mij herinner was hij er erg tevreden van.
                www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door felpro Bekijk bericht
                  Ik denk dat je geen EU en US kan mixen, omdat die elkaar waarschijnlijk niet verstaan(verschillen ze niet zoveel van het echte leven).
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als je met cactus werkt en een degelijke upgrade wenst, waar je in België ook service op kan krijgen, dan zou ik je aanraden om voor Elinchrom skyports te gaan.
                    Servix.be kan je zondermeer helpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                      Sergio Prodi, op BD gekend als Sergio_Nikon, heeft een setje Alien Bees en volgens ik mij herinner was hij er erg tevreden van.
                      Van hem heb ik ook de tip gekregen voor die Alien Bees Triggers. PW's zijn met net iets de duur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door felpro Bekijk bericht
                        dat betekent dat die frequentie range gereserveerd is voor andere doeleinden... 't zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat je op de bandbreedte van de politie zit of de 100... je kan dus storing krijgen of storing veroorzaken en finaal ook veroordeeld worden als je storing veroorzaakt (of je apparatuur wordt aangeslagen)

hangt er dus van af waar je ze zou willen gebruiken... en als je er niet mee inzit om illegaal te werken...
                        Last edited by d_oracle; 24 januari 2009, 15:14.
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

In Europa en de VS zijn andere frequentiebanden beschikbaar voor vrij gebruik (de ISM-banden). Dat vrij gebruik wil zeggen dat je als gebruiker geen zendvergunning nodig hebt. Wel moet je apparatuur voldoen aan enkele (strenge) normen. Dit gaat over frequentie, zendtijd, soort codering, vermogen,... Als je dus Amerikaanse toestellen gebruikt en je veroorzaakt storing, dan bestaat de kans dat je een boete krijgt (ze moeten je wel eerst weten te vinden é), en die zijn niet min (kunnen duizenden euro's bedragen tot zelfs gevangenisstraf bij zware inbreuken). Ook kan het zijn dat je pw's niet meer werken als er een andere officiële zender (met meestal een groter zendvermogen) in de buurt komt.
                          Let er gewoon op dat er een CE-keurmerk op aangebracht is. Dat is het europees keurmerk en dus is het toestel vrijgegeven voor gebruik binnen Europa.

mvg
                          Brecht
                          Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Nu men hier toch de verschillende merken aan het opommen is mag deze in de rij ook niet ontbreken.
                            De Bowens Pulsar radio triggers.
                            Iets duurder dan de Elinchrom skyports, maar stukken goedkoper dan de PocketWizard met praktisch dezelfe mogelijkheden dan de PW Mulimaxen.
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JvanKnal Bekijk bericht
                              Let er gewoon op dat er een CE-keurmerk op aangebracht is. Dat is het europees keurmerk en dus is het toestel vrijgegeven voor gebruik binnen Europa.

mvg
                              Brecht
                              Inderdaad, de Alien Bees hebben dit niet dus.
                              www.fotofolio.be

Comment

Working...
                              X