Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

    Als je alles samentelt kosten die triggers toch veel geld hoor

    Ik kan misschien van een vriend van die e-bay triggers overnemen, (niet die met een flitschoentje op maar die andere).
    Ik zou ze dan ook willen aanpassen (versterken).

    Vraagje voor zunoel: op die site staan de afmetingen in inch, hoeveel is dat juist in cm?
    al ik ongeveer omreken kom ik op 31,5 cm (12,39 * 2.54) is dit juist?

    Heb jij ook van die netwerkkabel gebruikt?

    Comment


    • #32
      Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

      Oorspronkelijk geplaatst door MisterL Bekijk bericht
      Als je alles samentelt kosten die triggers toch veel geld hoor

      Ik kan misschien van een vriend van die e-bay triggers overnemen, (niet die met een flitschoentje op maar die andere).
      Ik zou ze dan ook willen aanpassen (versterken).

      Vraagje voor zunoel: op die site staan de afmetingen in inch, hoeveel is dat juist in cm?
      al ik ongeveer omreken kom ik op 31,5 cm (12,39 * 2.54) is dit juist?

      Heb jij ook van die netwerkkabel gebruikt?
      Ik heb inderdaad 31,5 cm kabel genomen, elke volle koperen kabel kan dienen hoor (dus geen geweven dunnen draadjes, maar één dikke draad).
      Ik heb die rond een schroevendraaier gedraaid zodat ik een spiraal kreeg en dan vastgesoldeerd in het gaatje langs de linkerkant (voorkant van de trigger na u gekeert).
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #33
        Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

        dus als ik het goed begrijp kan je die skyports niet rechtstreeks aan sluiten op bvb SB28's?
        Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

        Comment


        • #34
          Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

          Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
          dus als ik het goed begrijp kan je die skyports niet rechtstreeks aan sluiten op bvb SB28's?
          Jawel als je flits een PC sync heeft kan je via een 3,5" jack naar PC sync een skyport rechtstreeks aansluiten.

          Ik kan op mijn SB600's géén PC sync inpluggen dus heb ik een cheapo hotshoe op eBay gekocht, deze opengemaakt en een 3,5" jack eraan gesoldeerd.

          Momenteel kan je buiten de Paramount & flashzebra géén 3,5" naar PC sync vinden. Kaiser heeft hotshoe's die je kan openvijzen om er een extra kabel bij te solderen, bij Gadget Infinity kan je ook een bakeliet hotshoe met een PC sync kabel kopen ... die kan je afknippen en een mannelijke jack aan solderen.

          Let op met hotshoe's op eBay, de meeste hebben géén draad op het blokje waardoor je deze niet op een spigot/swivel kan vijzen.
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #35
            Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

            Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht

            Normaal moeten deze triggers werken met men 580EXII. Kzal dan wel nog een 580EXII moeten aanschaffen maar ja, Bestaan er trouwens geen pc-sync naar hotshoe? Zo kan ik de kosten toch een stuk besparen.
            Indien je op een Canon 580EX een pc sync aansluiting wil bijmaken zal je dit wel willen lezen.

            Grtz,
            Wilfried
            The tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.

            Comment


            • #36
              Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

              Triggers : zelf gebruik ik PW's omdat deze nu eenmaal betrouwbaar zijn.
              Als alternatief zou ik eventueel gaan naar skyports.
              Als het echt goedkoop moet zijn neem dan de cactussen hé, maar je moet er wel de ongemakken bijnemen zoals, niet triggeren, kort bereik, misfires, etc....

              Lampstatieven : bij konijn kan je vrij goedkoop degelijk statieven van jinbei kopen.

              Swivelheads : best kopen via ebay, dikwijls te koop in Hong Kong tegen een prikje in combi met een doorschietplu of reflectieplu.

              Pc-sync - 3,5 mm Jack kabels : goedkoop te krijgen op internet , b ijvoorbeeld bij gadgetinfinity (de leverancier van cactus)

              Gels : Flashgels.co.uk

              Zelf heb ik een westcott 70 X 70 cm softbox gekocht bij B&H video in New York via internet. Zeer goede softbox, mooi licht en goed te richten !!!
              Makkelijk is dat het werkt als een paraplu en dus ook niet veel plaats in beslag neemt om op te bergen of mee te nemen.

              Eventueel andere zaken : zeker eens kijken op ebay-shops.

              Grtz. Peter
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

              Comment


              • #37
                Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

                Oorspronkelijk geplaatst door webwil Bekijk bericht
                Indien je op een Canon 580EX een pc sync aansluiting wil bijmaken zal je dit wel willen lezen.

                Grtz,
                Wilfried
                Ik heb een 580EXII Deze heeft al een pc-sync.

                Het lijstje dat besteld is:

                manfrotto nano statieven
                Manfrotto Swivelhead
                Jinbei transparante paraplu

                Skyport zender / ontvanger
                Skyport ontvanger
                Pc-Sync naar 3.5MM kabel voor de 580EXII.

                Hotshoe blokjes van flashzebra, (dit moet nog besteld worden, nog in afwachting van paypal.....)

                Comment


                • #38
                  Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

                  Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
                  ...Kzal dan wel nog een 580EXII moeten aanschaffen maar ja, ....
                  Had dit gelezen maar:
                  ik had niet goed naar je sig gekeken.

                  Grtz,
                  Wilfried
                  The tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

                    ik denk er toch ook sterk aan om mijn cactusjes te vervangen door skyports hoor want ik werk veel met drie flitsers en maar al te vaak gaat er 1 van de drie niet af.
                    Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

                    Comment


                    • #40
                      Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
                      ik denk er toch ook sterk aan om mijn cactusjes te vervangen door skyports hoor want ik werk veel met drie flitsers en maar al te vaak gaat er 1 van de drie niet af.
                      Dat is 1 van de redenen waarom ik die skyports gekocht heb. Ik wou gewoon geen risico nemen.

                      Men hele lijstje is besteld. De reciver is wel niet binnen... en men swivelheads ook niet dju!

                      Comment


                      • #41
                        Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

                        Alles is binnen Zondag eens meespelen

                        Comment

                        Working...
                        X