Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walvissen en dolfijnen fotograferen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Walvissen en dolfijnen fotograferen

Volgende week vertrek ik naar de Azoren en tijdens deze trip ga ik enkele malen aan Whale Watching mee doen . Nu ben ik op internet aan het uitzoeken welke de beste instellingen zijn die ik kan gebruiken . ik kom het volgende tegen ; autofocus over de hele scène . Wat betekent dit juist . Kan ik deze instelling op mijn Nikon D 7200 terug vinden ?

Kan ik deze instelling op mijn Nikon D 7200 terug vinden ?
    - je kan ook de handleiding raadplegen natuurlijk
    - of een bezoekje brengen het het grote boze www (
    d7200 autofocus settings: autofocus over de hele scène - Google Zoeken)

autofocus over de hele scène
    lijkt mij totaal geen vereiste

Comment

Ik zou vooral continue autofocus gebruiken, en je zal snel weten of je camera en lens snel genoeg zijn om die scherp in beeld te krijgen.
      Sluitertijd is belangrijker. Je zal continu in beweging zijn en de vogels zeker ook in de vlucht, en dan is 1/600 het absolute minimum, beter nog 1/1000.

Welke lens ga je gebruiken?

Ik heb zowel whale watching als zeearenden tochten gedaan, en 400mm op een FF is wel een minimum, dus voor jouw camera zou je toch aan 300mm moeten geraken.

Comment

Let ook op voor zeeziekte; fotograferen vanop een deinende boot kan gevolgen hebben.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb de Nikon DX VR - 70/300 lens . Misschien niet toereikend maar voor éénmalig walvissen fotograferen ga ik mij niet onnodig in de kosten jagen . De bedoeling om één maal met een catamaran te gaan en één maal met een zodiac . Bij deze laatste zal ik hopelijk kort genoeg komen om mooie foto's te maken .

Comment

Working...
          X