Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mooie locaties gezocht in Noord-West Frankrijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mooie locaties gezocht in Noord-West Frankrijk

    Eind mei ga ik een weekje rondrijden in Frankrijk. Bretagne, Normandie, Loire en Nord zullen onder de wielen passeren. Ik neem mijn toestel mee en wil graag wat mooie plaatjes maken. Hebben jullie suggesties van exacte locaties waarvan je denk, Dààr moet je stoppen. Dat mag zowel natuur en landschap zijn als straatfotografie of architectuur. Ik neem zoomlenzen 18-200, 200-600 en een macro 105 mee.

    Alvast bedankt voor de suggesties!

    Joris

  • #2
    Etretat is meer dan de moeite waard. Kijk zeker om bij laag water door de tunnel te gaan.

    Aanrader is locationscout.net
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      De moeren helemaal in het noorden, echt de moeite een boottocht te doen.
      De Somme vallei is ook de moeite.
      En Frans Vlaanderen mag je ook niet missen en vooral niet als je eens heel lekker wilt uit eten.
      Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Het gebied dat je beschrijft is enorm. Enkel Bretagne is al bijna zo groot als België. De kust alleen heeft een lengte van 2500 km! Prachtige rotskusten in Finistère en Cote Armor.
        Steden Quimper, Locronan, Dinan en Dinard, Roscoff. Saint-Malo Meerdere prachtige vuurtorens (Minou, Pontusval, Île Vierge,....). Je zult niet weten waar eerst kijken.
        De valleien van de Abers...

        En weinig snelwegen, dus de verplaatsing zijn wat trager...
        Net buiten Bretagne de klassieker Le Mont-Saint Michel....
        Over het algemeen is de kust van Bretagne ruwer dan deze van Normandië
        Mijn tip: trek een paar jaren uit.
        Zelf bij storm is het prachtig.
        Groeten,
        Fabrice,
        Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

        Comment


        • #5
          Vorige week nog de Cote Armor bezocht. Echt een aanrader!

          Comment


          • #6
            Veel slagvelden en militaire geschiedenis, niet te versmaden, is dat!

            Comment


            • #7
              Da's zowat de helft van Frankrijk... da's een 10 jaren plan.
              Er is al veel gezegd, maar een paar dingen die me te binnen schieten...

              Loire:
              ik veronderstel dat je in het westelijk deel blijft.
              Nantes biedt mooie perspectieven. Zeker de wandeling via de oude stad, langs de dokken en dan op de boot naar het kleurrijke Trentemoult.
              Stroomafwaarts, naar het noorden Guérande, Plage de la Mine d'Or in Pénestin bij avondlicht.
              Stroomafwaarts, naar het zuiden, de brug naar Ile de Noirmoutier.

              Bretagne:
              Net boven Cancale biedt Point du Grouin en omliggende wel mooie perspectieven.
              Naar het zuiden: plage de port mer,
              Naar het westen: plage du verger bij mooi weer en verder plage du guesclin..
              En dan uiteraard heel de binnenstad van Saint Malo.
              In Dinard (overkant Saint Malo) kan je ergens de grot bezoeken waar de gebroeders Lumière met fotografie geëxperimenteerd hebben, en je kan via een betonnen richel heel de remparts afwandelen vanaf daar.
              En dan de polders rond de Mont-Saint Michel, aan de oostkant de schaapjes en wadden, en aan westkant de door de wind gebogen bomen. Wel veel afstand af te leggen met weinig foto mogelijkheden.
              Strandzeilers in Cherrueix



              There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
              | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

              Comment


              • #8
                Vivre comme un dieu en Frrance, dat weet zowat elke Belg, ja ook de Walen.
                Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Vivre comme un dieu en Frrance, dat weet zowat elke Belg, ja ook de Walen.
                  Dat geldt in Bretagne nog een beetje meer ...
                  Ze zeggen zelf dat tussen Lorraine en Bretagne "le Petit" France ligt...
                  Ik kan het alleen maar beamen, vertoef er de laatste jaren heel veel en ik verhuis er volgdend jaar definitief naar toe.
                  Groeten,
                  Fabrice,
                  Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                  Comment


                  • #10
                    Merci voor de tips. Ik reis op een week van regio Nantes terug richting België en ga wat hotspots uitpikken.

                    Comment

                    Working...
                    X