Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trektocht Ijsland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: trektocht Ijsland

    Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
    De situatie nu i.v.m. covid 19 is dat er op de luchthaven een corona test wordt afgenomen en dat je daarna 5 dagen in quarantaine moet om vervolgens na die 5 dagen terug een corona test moet ondergaan . Ik weet niet hoe dit binnen enkele maanden zal zijn natuurlijk .
    Voor zover ik weet is de test op eigen kosten. Ik dacht iets van 15 000 ISK

    Comment


    • #17
      Re: trektocht Ijsland

      Inderdaad , op eigen kosten behalve de tweede .

      Comment


      • #18
        Re: trektocht Ijsland

        Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
        De situatie nu i.v.m. covid 19 is dat er op de luchthaven een corona test wordt afgenomen en dat je daarna 5 dagen in quarantaine moet om vervolgens na die 5 dagen terug een corona test moet ondergaan . Ik weet niet hoe dit binnen enkele maanden zal zijn natuurlijk .

        Vertrekken pas in juli, we zien wel hoe het loopt.
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

        Comment


        • #19
          Re: trektocht Ijsland

          ik weet het, een bejaarde reactie,
          maar na 40 jaar fotograferen, lang solo te trekken met rugzak, en Ijsland aangedaan te hebben ( met auto en dagwandelingen akkoord) : analoog was vroeger 1 filmpje 36 opnames...
          Vertrek met 2 of hoogstens 3 batterijen, en rem jezelf af als je aan de 2e batterij begint.
          Eender welke reis, zelfs in Ijsland , geeft zelden 1000 topfoto's. ( ik ben al content met 10 )

          Niet denigrerend bedoeld,echt niet.
          Maar op reis in Ijsland regelmatig groepjes echte fotografiereizigers met gids/goeroe tegengekomen ( meestal aan het begin van een wandeling, of op geijkte watervalplaatsen waar de statiefpootindrukken al duidelijk ingesleten zijn) die, met één oog op hun kostbare Billinghamzak, over hun gradatiefilters aan het discussiëren waren.
          Je kon ze al van op afstand horen, hoogstens te verwarren met scholeksters.

          Neemt niet weg dat de vraag naar opladen batterijen nuttig en terecht is.

          grten, Geert

          Comment


          • #20
            Re: trektocht Ijsland

            Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
            @sieg,

            Wij gaan inderdaad de trail stappen in juli, maar met tent....die wordt met de bagage naar de volgende kampplaats gebracht. Dus geen gebruik van de hutten, wel van de kampplaatsen. Wij verplaatsen ons te voet, enkel de eerstd en de laatste dag met vervoer vanuit de luchthaven.
            Wat de camera betreft: ik heb de ouwe trouwe sony a700 met al de lenzen ingeruild en mij een RX10 MarkIV aangeschaft. Was het gesleur moe en zag ertegen op. Bon, zal dus nog een bijkomende powerbank van 20.000 aanschaffen.
            Thanks

            Echt goed bedoeld,
            ik zou me meer bezig houden met aangepaste rugzak, kledij en schoeisel. Maar wellicht doe je dat en is deze site voor het fotografiegedeelte.
            Als de tenten naar de volgende plaats gedragen worden gaat het eigenlijk over een dagrugzak.
            belangrijk is ook wat het gezelschap betreft : bij deftig trekken, zeker in groep, is er weinig tijd of begrip voor goede standpunten, laat staan voor goede lichtinval.
            Als uw conditie goed is kun je je permitteren om tijd te nemen en in te halen.
            geniet vooral van uw reis.

            grten, Geert.

            Comment


            • #21
              Re: trektocht Ijsland

              Oorspronkelijk geplaatst door geert62 Bekijk bericht
              ik weet het, een bejaarde reactie,
              maar na 40 jaar fotograferen, lang solo te trekken met rugzak, en Ijsland aangedaan te hebben ( met auto en dagwandelingen akkoord) : analoog was vroeger 1 filmpje 36 opnames...
              Vertrek met 2 of hoogstens 3 batterijen, en rem jezelf af als je aan de 2e batterij begint.
              Eender welke reis, zelfs in Ijsland , geeft zelden 1000 topfoto's. ( ik ben al content met 10 )

              Niet denigrerend bedoeld,echt niet.
              Maar op reis in Ijsland regelmatig groepjes echte fotografiereizigers met gids/goeroe tegengekomen ( meestal aan het begin van een wandeling, of op geijkte watervalplaatsen waar de statiefpootindrukken al duidelijk ingesleten zijn) die, met één oog op hun kostbare Billinghamzak, over hun gradatiefilters aan het discussiëren waren.
              Je kon ze al van op afstand horen, hoogstens te verwarren met scholeksters.

              Neemt niet weg dat de vraag naar opladen batterijen nuttig en terecht is.

              grten, Geert
              Inderdaad, ik heb ze ook eens aan het werk gezien. De peptalk die er uit kwam (het waren amerikanen) was zelfs hilarisch. Betreft batterijen : voor elke camera heb ik één batterij waarmee ik zeer zuinig omspring, nog nooit in de problemen gekomen. Ik kan me wèl voorstellen dat iedereen die voor de eerste keer in IJsland komt als een gek begint te fotograferen.... zelf ben ik dat stadium al een hele tijd voorbij.

              Comment


              • #22
                Re: trektocht Ijsland

                Oorspronkelijk geplaatst door geert62 Bekijk bericht
                ik weet het, een bejaarde reactie,
                maar na 40 jaar fotograferen, lang solo te trekken met rugzak, en Ijsland aangedaan te hebben ( met auto en dagwandelingen akkoord) : analoog was vroeger 1 filmpje 36 opnames...
                Vertrek met 2 of hoogstens 3 batterijen, en rem jezelf af als je aan de 2e batterij begint.
                Eender welke reis, zelfs in Ijsland , geeft zelden 1000 topfoto's. ( ik ben al content met 10 )

                Niet denigrerend bedoeld,echt niet.
                Maar op reis in Ijsland regelmatig groepjes echte fotografiereizigers met gids/goeroe tegengekomen ( meestal aan het begin van een wandeling, of op geijkte watervalplaatsen waar de statiefpootindrukken al duidelijk ingesleten zijn) die, met één oog op hun kostbare Billinghamzak, over hun gradatiefilters aan het discussiëren waren.
                Je kon ze al van op afstand horen, hoogstens te verwarren met scholeksters.

                Neemt niet weg dat de vraag naar opladen batterijen nuttig en terecht is.

                grten, Geert
                Je doet mij spontaan glimlachen met je beschrijving
                Ikzelf zou als fotograaf nooit willen optrekken met een groepje fotografen, ik gruwel al bij het idee alleen al om alle soorten technische prietpraat te moeten aanhoren van diegene die het duurste gerief mee heeft.
                Liefst solo, of hooguit met mijn beste kameraad, in alle luwte. Niet enkel om te fotograferen, maar ook om de omringende natuur in mij op te nemen en te genieten.
                Voor landschappen is 1000 beelden inderdaad immens veel. Ga je voor wildlife in een ander deel van de wereld ligt dit natuurlijk anders.
                Eén reservebatterij heb ik altijd bij, al was het maar voor de gemoedsrust alleen.
                Voor wat de USA en zijn fotografen betreft; daar staan er al op veel plaatsen bordjes met de melding: 'Take here your pictures'...
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #23
                  Re: trektocht Ijsland

                  @Leopard : hier kan ik me nu eens perfect in vinden....
                  Aan de andere kant heb je de fotografen, dat valt nog ergens mee, in tegenstelling tot die processierupsen en hun selfies.... Ik stoor er me al zolang aan dat ik tijdens mijn laatste bezoek gewoon alle highlights heb overslagen, enige uitzondering : Strokkur (maar dan ontieglijk vroeg).
                  Een tweede plaag die aan het opkomen is zijn die verdomde drones, gelukkig staan er bij veel plekken al een tijd verbodstekens. Ooit nog meegemaakt dat 2 aziatische bakvissen met zo'n ding bezig waren en paniek veroorzaakten bij de vogels, dat liet ik toch niet over me heen gaan. Veel repliek kwam er niet ....
                  Ik ben ook het liefst van allemaal alleen..... en ik ken het land goed genoeg om te weten waar ik daar voor moet zijn. Enig nadeel : je mag jezelf niet in de nesten werken....
                  En wat betreft dat laatste : het is elk jaar weer van dat, regelmatig met dodelijke afloop. Er staat 4x4 op die huurauto en ze denken dat nu alles mogelijk is, niet dus.
                  Tragisch voorval. Ik weet nog goed dat ik de dag erop op de hoogte werd gesteld door een ranger van het Vatnajökull NP waar ik goed mee overeen kwam.



                  De Steinholtsá is dan belange de moeilijkste nog niet langs die track...

                  Comment

                  Working...
                  X