Re: batterijen in handbagage
Toegegeven, het kan verwarrend zijn, maar je moet onderscheid maken tussen RESERVEbatterijen en batterijen IN een toestel.
RESERVEbatterijen moeten in handbagage (of in jaszak, sacoche, ...).
Toestellen met daarin batterijen mogen wel in de checked bagage.
Apparaten met daarin de batterijen :
1 YES = Permitted in or as carry-on baggage
2 YES = Permitted in or as checked baggage
3 YES = Permitted on one's person
Reservebatterijen voor dergelijke apparaten :
Je ziet daar de tweede optie is NO (dus niet toegelaten in checked in bagage ).
Je Petzl lamp met daarin de lithium batterij(en) mag gerust in de koffer die in de laadruimte gaat. De batterijen moeten dus IN het toestel zitten. Let op : toestel apart en batterijen apart dan worden de batterijen beschouwd als reservebatterijen (en moeten ze dus mee als handbagage beveiligd zoals beschreven). Ik kan mij perfect voorstellen dat sommigen zullen denken dat het veiliger is als de batterijen voor de reis even uit het toestel worden gehaald maar is dus strijdig met de voorschriften.
Oorspronkelijk geplaatst door guido1956
Bekijk bericht
RESERVEbatterijen moeten in handbagage (of in jaszak, sacoche, ...).
Toestellen met daarin batterijen mogen wel in de checked bagage.
Apparaten met daarin de batterijen :
YES YES YES NO NO Portable electronic devices (including medical devices) containing lithium metal or lithium
ion cells or batteries, such as watches, calculating machines, cameras, cellular phones, lap-top
computers, camcorders, etc., when carried by passengers or crew for personal use (see 2.3.5.9).
Batteries must not exceed 2 g for lithium metal batteries and 100 Wh for lithium ion batteries.
ion cells or batteries, such as watches, calculating machines, cameras, cellular phones, lap-top
computers, camcorders, etc., when carried by passengers or crew for personal use (see 2.3.5.9).
Batteries must not exceed 2 g for lithium metal batteries and 100 Wh for lithium ion batteries.
2 YES = Permitted in or as checked baggage
3 YES = Permitted on one's person
Reservebatterijen voor dergelijke apparaten :
YES NO YES NO NO All spare batteries, including lithium metal or lithium ion cells or batteries, for such portable
electronic devices must be carried in carry-on baggage only. These batteries must be individually
protected to prevent short circuits.
electronic devices must be carried in carry-on baggage only. These batteries must be individually
protected to prevent short circuits.
Je Petzl lamp met daarin de lithium batterij(en) mag gerust in de koffer die in de laadruimte gaat. De batterijen moeten dus IN het toestel zitten. Let op : toestel apart en batterijen apart dan worden de batterijen beschouwd als reservebatterijen (en moeten ze dus mee als handbagage beveiligd zoals beschreven). Ik kan mij perfect voorstellen dat sommigen zullen denken dat het veiliger is als de batterijen voor de reis even uit het toestel worden gehaald maar is dus strijdig met de voorschriften.
Comment