Hallo,
We gaan door Bali in juli met het gezin, we trekken rond met gidsen, 7 overnachtingsplaatsen, meestal in homestay. Dus lichtbepakt want het wordt veel pakken en ontpakken.
Ik hou ervan mijn materiaal altijd klaar bij de hand te hebben (Lowepro Toploader + lenstas aangehecht of in de gewone "niet foto" rugzak).
Zonder er bij te lopen als "nonkel foto". Je begrijpt wat ik bedoel.
Nu ik naar FF 6D ben overgestapt denk ik mee te nemen:
- EF 35mm 2.0 als basislens
- EF 17-40 als breedhoek en allrounder
- EF 100mm 2.0 als portret, inzoomen op detail gebouwen, detail landschap
- een kleine 270EX flash
- de Sony RX100 voor video en backup
Blijven dan thuis: een EF 28mm, EF 50mm, een Sigma 70mm macro, en een oude EF 70-210, de 430 EXii, mijn statief, een backup 400D met Sigma 17-50 2.8, de vintage lenzen.
Ik overweeg ernstig om enkel de Sony RX mee te nemen gezien positieve ervaring op vorige reizen met dit toestel. Een 24-105 kopen en enkel deze lens meenemen, behoort ook tot de mogelijkheden, maar gezien mijn materiaallijst, lijkt me dat overkill, en ik kan die centen wel elders gebruiken...
Graag wat meningen /standpunten, dan kan ik mijn mening "uitkristalliseren".
;-)
Dankjewel alvast.
We gaan door Bali in juli met het gezin, we trekken rond met gidsen, 7 overnachtingsplaatsen, meestal in homestay. Dus lichtbepakt want het wordt veel pakken en ontpakken.
Ik hou ervan mijn materiaal altijd klaar bij de hand te hebben (Lowepro Toploader + lenstas aangehecht of in de gewone "niet foto" rugzak).
Zonder er bij te lopen als "nonkel foto". Je begrijpt wat ik bedoel.
Nu ik naar FF 6D ben overgestapt denk ik mee te nemen:
- EF 35mm 2.0 als basislens
- EF 17-40 als breedhoek en allrounder
- EF 100mm 2.0 als portret, inzoomen op detail gebouwen, detail landschap
- een kleine 270EX flash
- de Sony RX100 voor video en backup
Blijven dan thuis: een EF 28mm, EF 50mm, een Sigma 70mm macro, en een oude EF 70-210, de 430 EXii, mijn statief, een backup 400D met Sigma 17-50 2.8, de vintage lenzen.
Ik overweeg ernstig om enkel de Sony RX mee te nemen gezien positieve ervaring op vorige reizen met dit toestel. Een 24-105 kopen en enkel deze lens meenemen, behoort ook tot de mogelijkheden, maar gezien mijn materiaallijst, lijkt me dat overkill, en ik kan die centen wel elders gebruiken...
Graag wat meningen /standpunten, dan kan ik mijn mening "uitkristalliseren".
;-)
Dankjewel alvast.
Comment