Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitwisselen urbex locaties!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• johan de man
    reageerde
    Re: Uitwisselen urbex locaties!

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd : ik heb daar toen de camera niet boven gehaald.
    Ik wel, ben niet voor niks zo ver gereden ... Niet dat mijn foto's zo knap zijn, maar als herinnering

Leave a comment:

• opapol
    reageerde

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Iets anders : veel urbexers zijn niet zo goed in fotografie, ze doen vooral urbex omdat het 'stoer' is.

Je bent bovendien niet goed bezig als je met 10 man 4 uur lang op dezelfde locatie bent ! Dit ivm t risico op betrappen.

En al zeker niet als je een auto met n sticker 'Cardoen Antwerpen' parkeert voor n gebouw in bv Charleroi.
    Dat mag ook eens gezegd zijn Johan, helemaal mee eens, vooral met dat eerste.
    Ik denk dat er in geen enkele fotodiscipline zoveel copycats rondlopen als in de urbex. HET voorbeeld vind ik H15, ik heb daar flink mijn best mogen doen om te kijken voor "andere" foto's maar ik denk dat het wel gelukt is.
    Persoonlijk heb ik na het verdwijnen van EV elk urbexforum de wacht aangezegd en ben ik enkel nog actief op een kleine geheime FB groep, daar kan ik iedereen vertrouwen en daar zitten ook een aantal mensen met een eigen (gedurfde) stijl.
    Ze zullen hier niet meelezen dus ik kan gerust namen noemen : Ness B werkt met bijzonder weinig kleurinbreng en Joël A werkt net als ik met single shot : de moeilijkste oplossing.
    Wie van dit forum hier ik ook al erg erg bewonder is Jos G. Zwartwit urbex sinds vele vele jaren, ik weet dat Jos zelfs ruis toevoegt voor de sfeer, heel gedurfd, chapeau Jos :-)
    Het is een publiek geheim dat kwasi iedereen werkt met HDR, de gemakkelijkheidsoplossing noem ik dat, hoewel ik niets kan hebben tegen subtiele HDR, maar net dat is een kunst.
    Hoeveel keer heb ik niet gelezen : "de toning is geweldig". Dan krullen mijn tenen :-)
    Niet dat ik automatisch een afkeer heb van bewerking maar in mijn ogen moet dat toch een eigen stijl kunnen opleveren. Lily VB is daar vb heel goed in.
    Wat ik ook al meermaals heb moeten ervaren is dat de lengte van de lont van de urbexer recht evenredig is met de kwaliteit van de foto's :-)

Discussies over het nut van HDR om het dynamisch bereik van het oog te evenaren voer ik allang niet meer, ik weet alleen dat ik niet zie zoals een HDR foto het ziet. Een camera neemt één statisch beeld, terwijl mijn oogbollen draaien en mijn hersenen razendsnel de extra info verwerken. Niet zo lang geleden hebben ze mijn bruikbare zichtveld gemeten, met de nadruk op "bruikbaar". Daarbij had ik niet het voordeel van draaiende oogbollen, wel, ik zou wel eens willen weten met welke hoek dat overeen komt en dus met welke groothoek dat overeen komt.

Nu, zoveel mensen zoveel meningen. In feite zoek ik een fotograaf-Ophtalmoloog :-)

Leave a comment:

• opapol
    reageerde

Oorspronkelijk geplaatst door insider46 Bekijk bericht
    Wanneer ga jij eens op men PM reageren zeg? Al tweemaal gevraagd naar je foto's en het blijft stil aan de andere kant?
    Het is dikwijls van dat.
    Ik heb er zelf een degout aan overgehouden.

Leave a comment:

• opapol
    reageerde

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Ik ben er gisteren nog geweest (als je Sanatorium du Basil bedoelt), en geen spoor van werken. Binnen is er wel niet veel meer te zien, t is vrij leeg. t Is vooral de buitenkant die heel mooi is.
    Eerlijk gezegd : ik heb daar toen de camera niet boven gehaald.

Leave a comment:

• insider46
    reageerde

Oorspronkelijk geplaatst door Het Urbexmeisje Bekijk bericht
    Op zoek naar mensen om mee te ruilen.
    Mijn ruillijst:
    https://docs.google.com/document/d/1...ta3hV4EWeE/pub

Geïnteresseerd in alles (recent) dat ik nog niet heb. Momenteel vooral ook Dusty & Rusty.

Xx,
    Lies
    Wanneer ga jij eens op men PM reageren zeg? Al tweemaal gevraagd naar je foto's en het blijft stil aan de andere kant?

Leave a comment:

• johan de man
    reageerde

Iets anders : veel urbexers zijn niet zo goed in fotografie, ze doen vooral urbex omdat het 'stoer' is.

Je bent bovendien niet goed bezig als je met 10 man 4 uur lang op dezelfde locatie bent ! Dit ivm t risico op betrappen.

En al zeker niet als je een auto met n sticker 'Cardoen Antwerpen' parkeert voor n gebouw in bv Charleroi.

Leave a comment:

• johan de man
    reageerde

Oorspronkelijk geplaatst door LotteS Bekijk bericht
    Hai, is het sanatorium nog te bezoeken denk je? ik dacht dat het gerenoveerd werd?!?
    Ik ben er gisteren nog geweest (als je Sanatorium du Basil bedoelt), en geen spoor van werken. Binnen is er wel niet veel meer te zien, t is vrij leeg. t Is vooral de buitenkant die heel mooi is.

Leave a comment:

• mmmurbex
    reageerde

Hallo allemaal
    Last edited by mmmurbex; 29 juli 2016, 12:43.

Leave a comment:

• Urbex Liesje
    reageerde

Wie kan mij helpen? Graag wil ik weten wat de status is van deze locs:

- kazerne kk
    - chateau alkohol/chateau de la Cervide Mort
    - zeche m./Zeche Heinz

Alvast bedankt!!

Leave a comment:

• LotteS
    reageerde

Hai, is het sanatorium nog te bezoeken denk je? ik dacht dat het gerenoveerd werd?!?

Leave a comment:

Working...
X