Oorspronkelijk geplaatst door MM_MK2
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Uitwisselen urbex locaties!
Collapse
X
-
Re: Uitwisselen urbex locaties!
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk berichtJe zal wel zien : dat loopt los, het begin is het moeilijkste.
Vervolgens word je meer en meer veeleisend...
Een tip van een "ancien" : probeer een eigen stijl te bewerkstelligen en wees bijzonder streng op jezelf, luister ook naar comments van anderen en vermijdt het om een locatiejager te worden, vraag nooit naar een exacte locatie maar naar een hint.
Probeer ook om origineel en herkenbaar te zijn, want dit is dat wereldje een uitzondering.
Dat laatste is natuurlijk snel gezegd maar niet zo snel gedaan. Verleden week ben ik met drie ervaren fotografen (geen urbex) CDC gaan doen (ik kan daar dus binnen wanneer ik wil). Eén van hen is op het gebied van architectuur en abstract de allerbeste fotograaf van BD, de andere twee meer allround maar ook erg goed. Ik was echt benieuwd wat hij ging maken van die locatie maar jawel hoor : nooit eerder gezien !!!
Als je van daar 12 foto's ziet zijn er 13 dezelfde, omdat te omzeilen worden dingen op een ronduit belachelijke manier in scene gezet en -ik ben er van overtuigd : dingen kapotgeslagen om een unieke foto te krijgen-.
Blijf jezelf, dat is belangrijk.
Ik bewerk men foto's altijd op dezelfde wijze + ik ben de man die graag van de kleine details foto's neemt...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door MM_MK2 Bekijk berichtDe lijst groeit met de dag!
Vervolgens word je meer en meer veeleisend...
Een tip van een "ancien" : probeer een eigen stijl te bewerkstelligen en wees bijzonder streng op jezelf, luister ook naar comments van anderen en vermijdt het om een locatiejager te worden, vraag nooit naar een exacte locatie maar naar een hint.
Probeer ook om origineel en herkenbaar te zijn, want dit is dat wereldje een uitzondering.
Dat laatste is natuurlijk snel gezegd maar niet zo snel gedaan. Verleden week ben ik met drie ervaren fotografen (geen urbex) CDC gaan doen (ik kan daar dus binnen wanneer ik wil). Eén van hen is op het gebied van architectuur en abstract de allerbeste fotograaf van BD, de andere twee meer allround maar ook erg goed. Ik was echt benieuwd wat hij ging maken van die locatie maar jawel hoor : nooit eerder gezien !!!
Als je van daar 12 foto's ziet zijn er 13 dezelfde, omdat te omzeilen worden dingen op een ronduit belachelijke manier in scene gezet en -ik ben er van overtuigd : dingen kapotgeslagen om een unieke foto te krijgen-.
Blijf jezelf, dat is belangrijk.
Leave a comment:
-
Iemand die ecole libre heeft en deze wilt ruilen
Heb een mooie lijst aan locatie's
Dank je
Leave a comment:
-
Wie weet ???? Maar er staan er wel veel te drummen hoor :-)
Volgende bezoek is ergens halverwege augustus gepland. Op dit ogenblik gaat het er razendsnel, ze zitten al 1,5 meter diep en ze zijn de zuilen op het gelijkvloers aan het inpakken. De bouwput wordt 11 (elf) meter diep, ze gaan onder dat gebouw 3 (drie) lagen parkings steken.
Heel die restauratie kost miljoenen. Zelfs de vele muurschilderijen worden gerestaureerd in samenwerking met de UG.
Het maakt het fotograferen er niet bepaald makkelijker op.
Er komt ook een beveiligingsinstallatie en time-lapse camera's. Stel dat je binnen geraakt in CDC (er stond verleden week toch weer een poort open zeker :-( ), dan nog is het bankhotel compleet ontoegankelijk zonder de codes van de sloten.
Enfin, we horen elkaar nog wel.
Leave a comment:
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk berichtWas niet meteen de bedoeling om negatief te klinken hoor :-)
Maar ik geef je volmondig gelijk, daar niet van. Door een samenloop van toevalligheden ben ik zo'n beetje de huisfotograaf van CDC geworden, vandaar. Er zijn nog gelegenheden hoor (gratis).
Maar ik kan alleen maar vaststellen dat zowat iedereen met steeds dezelfde foto's op de proppen komt. En dat is jammer, deze locatie heeft zoveel meer te bieden.
Beetje zelfde verhaal als H15 en vele anderen.
Fotografisch gesproken zou ik vooral in de eerste plaats de urbexwereld toch willen oproepen om toch niet steeds een ander te willen imiteren (want zo is het toch ?).
Zoals ik zei ben ik vorige week op pad geweest in CDC met wat ik noem : "the dreamteam".
Gils, Johan en Mark Guy
Geen enkele van de foto's die nu binnenrollen heb ik ook ooit maar eerder zien verschijnen.
Ik dacht dat ik "goed bezig" was maar enige bescheidenheid is momenteel wel op zijn plaats, ik zal ferm véél tanden moeten bijsteken om die mannen bij te houden (voor zover dat al mogelijk is).
Ik zeg maar iets : kelder van het bankhotel, dak van CDC, hoogste verdiep waar je door het glas kan vallen ?????
Leave a comment:
-
Hoi allemaal.
Ik ben vrij nieuw in het Urbexen. Heb nu 2 locaties gehad en ben nu echt besmet met dit leuke virus.
Ik zoek veel op google maar misschien zoek ik verkeerd.
Mijn locaties Kasteel Miranda en een verlaten huis in Chengdu, China.
Kunnen jullie mij misschien tips geven of evt een makkelijke locatie?
Om te verifiëren hier mijn 2 albums waar ik geweest ben. https://www.facebook.com/patrick.sch...=3&pnref=story
Alvast bedankt!
Groeten uit Nederland.
Leave a comment:
-
Voor de liefhebbers van graffiti.
Sinds vorig jaar staat de tunnel van het station van Lembeek helemaal vol met legaal gemaakt artwork:
Asian by Dirk Desmet, on Flickr
Ook in Tubize en Erembodegem is de tunnel onder de sporen al sinds jaren helemaal 'in opdracht van' herschilderd.
Aan Brussel Zuid is langs de kant van de Fonsnylaan ook een deel omgetoverd sinds eind vorig jaar.
Weten jullie soms nog andere stations(omgevingen) zijn die op deze manier 'verfraaid' zijn?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door raym Bekijk berichtBeetje negatief..
CDC vind ik ook rood, ondanks dat jij codes hebt..(bovendien al meerdere keren geweest, dus onnodig voor mij, maar dat terzijde)
R&D dacht ik ook dat die al plat lag, maar toch is er nog genoeg te zien (voor wie nog niet geweest is dan)
Ben uiteraard zelf al lang geweest. En wat de 1 de moeite niet vind, vindt de ander prachtig, zoals Le lievre bijvoorbeeld.Toch?
Ik vind Nottebohm toch ook leuk. Ondanks dat het slechts de buitenkant is, spreekt deze mij toch nog steeds aan ( ook al 2x geweest,waarvan 1x weggestuurd )
Maar ik geef je volmondig gelijk, daar niet van. Door een samenloop van toevalligheden ben ik zo'n beetje de huisfotograaf van CDC geworden, vandaar. Er zijn nog gelegenheden hoor (gratis).
Maar ik kan alleen maar vaststellen dat zowat iedereen met steeds dezelfde foto's op de proppen komt. En dat is jammer, deze locatie heeft zoveel meer te bieden.
Beetje zelfde verhaal als H15 en vele anderen.
Fotografisch gesproken zou ik vooral in de eerste plaats de urbexwereld toch willen oproepen om toch niet steeds een ander te willen imiteren (want zo is het toch ?).
Zoals ik zei ben ik vorige week op pad geweest in CDC met wat ik noem : "the dreamteam".
Gils, Johan en Mark Guy
Geen enkele van de foto's die nu binnenrollen heb ik ook ooit maar eerder zien verschijnen.
Ik dacht dat ik "goed bezig" was maar enige bescheidenheid is momenteel wel op zijn plaats, ik zal ferm véél tanden moeten bijsteken om die mannen bij te houden (voor zover dat al mogelijk is).
Ik zeg maar iets : kelder van het bankhotel, dak van CDC, hoogste verdiep waar je door het glas kan vallen ?????
Leave a comment:
-
Hai,
Ik zoek deze nog:
le manoir colimacon
Taksidermist
villa v
villa turtle - villa otto - Vila Želvička
Villa SG
Maison R
eglise m
Usine d'amour
House of Desolation
Kraftwerk V
The House of Laura Ingalls.
Oldtimer Barn
Maison Stratego
Ferme aux Hiboux
Elefant house
l'Homme de Marbre
Erics Engine Room
Orationibus
Master of Steel
Coal Church / Eglise Des Causes Désperéés
Coke en Stock
Le Symetiere Des Legendes
L' Antre Du Christ
Chaudronnerie
Le Sainte Poterie
Quake arena
Schloss Gluck
Teatro Fatiscente -.(IT)
Creepy/Wicka farm
Wie kan me helpen?
Groetjes SaxasLast edited by Saxas; 11 mei 2016, 18:19.
Leave a comment:
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk berichtMoet toch eens glimlachen hoor, ik heb je volledige lijst niet meer verder doorgenomen toen ik zag dat Chambre Du Commerce in het rood stond.
Ik ben er op hemelvaartsdag nog geweest en het was mijn beste bezoek ooit, mijn 5e.
Straks mijn 6e keer want ik vind altijd iets nieuw
En voor zover ik weet is R&D zowat opgekuist.
Verder heb ik niet gelezen.
Beetje negatief..
CDC vind ik ook rood, ondanks dat jij codes hebt..(bovendien al meerdere keren geweest, dus onnodig voor mij, maar dat terzijde)
R&D dacht ik ook dat die al plat lag, maar toch is er nog genoeg te zien (voor wie nog niet geweest is dan)
Ben uiteraard zelf al lang geweest. En wat de 1 de moeite niet vind, vindt de ander prachtig, zoals Le lievre bijvoorbeeld.Toch?
Ik vind Nottebohm toch ook leuk. Ondanks dat het slechts de buitenkant is, spreekt deze mij toch nog steeds aan ( ook al 2x geweest,waarvan 1x weggestuurd )
Leave a comment:
-
Moet toch eens glimlachen hoor, ik heb je volledige lijst niet meer verder doorgenomen toen ik zag dat Chambre Du Commerce in het rood stond.
Ik ben er op hemelvaartsdag nog geweest en het was mijn beste bezoek ooit, mijn 5e.
Straks mijn 6e keer want ik vind altijd iets nieuw
En voor zover ik weet is R&D zowat opgekuist.
Verder heb ik niet gelezen.
Leave a comment:
-
zijn er mensen die nog willen ruilen
ik ben opzoek na de volgende locaties
Maison Stratego
Ferme aux Hiboux
Elefant house
l'Homme de Marbre
ik heb onderhand
hotel atlantis
Instituteur Chasseur Artiste
detour mortel
dusty and rusty
garage de preparation
Erics Engine Room
road66
mijn volledige lijst https://docs.google.com/document/d/1...DSMPHxnMCM/pub
Leave a comment:
-
En jawel, de eerste CDC foto staat al op 1x.com :-)
Ik ga moeten zien dat ik niet afga als een gieter
Leave a comment:
Leave a comment: