Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitwisselen urbex locaties!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Uitwisselen urbex locaties!

    Kan er mij nog iemand zeggen wat dat al dat gestoffel nog met urbex te maken heeft ?

    Comment


    • Re: Uitwisselen urbex locaties!

      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      Kan er mij nog iemand zeggen wat dat al dat gestoffel nog met urbex te maken heeft ?
      .....
      Last edited by stoffel urbex; 17 januari 2021, 10:00.

      Comment


      • Re: Uitwisselen urbex locaties!

        Jaja, we kennen dat.

        Comment


        • Re: Uitwisselen urbex locaties!

          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          Jaja, we kennen dat.
          .....
          Last edited by stoffel urbex; 17 januari 2021, 10:00.

          Comment


          • Re: Uitwisselen urbex locaties!

            Oorspronkelijk geplaatst door stoffel urbex Bekijk bericht
            ben je al lost in the woods geweest?
            Raak je dat niet beu, dat eindeloze gezeik? Ik anders wel! We weten het nu onderhand wel: je bent niet voor ruilen. Maar als je denkt dat dit de manier is om dat tegen te gaan, heb je het aardig verkeerd voor. Stop er nu maar mee. Je hebt je punt gemaakt.

            Comment


            • Re: Uitwisselen urbex locaties!

              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Zo simpel is het niet.
              Ik zie het zo : de eerste is een inbreker, niemand laat zijn huis achter zonder het te sluiten. Diegene die iets meepakt is een dief. Iemand die ensceneert is een bedrieger.
              In 2018 stond mijn huis 3 maanden leeg, het was dus verlaten; als ik je letterlijk neem geeft dat het recht om een koevoet te gebruiken, of wat ?
              Ik heb genoeg geforceerde deuren en ingeslagen ramen gezien, geloof me maar...
              Ik heb jarenlang in het wereldje gezeten (begonnen in 2005) en het is een vuile boel. Met het "heilige principe take nothing but" moet ik eens goed lachen, ik heb teveel gezien.

              Let wel : ik ken veel mensen die te goeder trouw zijn, meestal zijn het ook de betere fotografen. Heel de urbexscene is kapot gegaan aan wat ik noem de kinderurbex.
              Daar kan ik het jammer genoeg alleen maar mee eens zijn... En in het buitenland gaat het er al niet veel beter aan toe. Frankrijk en Duitsland zijn ook al compleet om zeep.
              Last edited by Laurens; 9 november 2021, 21:02. Reden: Op de man reactie

              Comment


              • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                Ik ben dus blijkbaar niet de enige die het wereldje jaren geleden vaarwel heeft gezegd om boven beschreven redenen. Niet dat ik eens geen vervallen gebouw meer binnen ga, maar dat actief zoeken, contacten leggen, nee dank u, daarvoor heb ik al meer dan genoeg gezien.
                En in dit topic wordt dat ook redelijk duidelijk. Maar goed, het is ook een hobby zeker.

                Comment


                • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                  Oorspronkelijk geplaatst door David V. Bekijk bericht
                  Daar kan ik het jammer genoeg alleen maar mee eens zijn... En in het buitenland gaat het er al niet veel beter aan toe. Frankrijk en Duitsland zijn ook al compleet om zeep.
                  Met de hand op het hart kan ik zeggen dat ik hier in een vorig leven vrij veel mensen heb begeleid met de eerste stappen in de urbex en een aantal onder hen volg ik nog, niks mis mee. Betreft de wettelijke achtergrond heb ik me ook meer dan behoorlijk geïnformeerd, ik heb zelfs meegewerkt aan een thesis criminologie over dit onderwerp. Er wordt vooral veel over gezwamd.

                  Het zal nu zowat exact 5 jaar geleden zijn dat ik er mee gestopt ben, voornaamste oorzaak : oneerlijkheid en misbruik van vertrouwen. Ik heb misschien nog max. 5 KMZ's (waaronder de geheimzinnige farm LD), al de rest zit in de digitale hemel, en ik had er véééééél.

                  Om je een straf voorbeeld te geven van hoe nauw met het met een belofte neemt in het wereldje : ooit waren we met drie bij een locatie die we factory 2601 genoemd hebben, gewoon omdat de slimmerd van dienst de nummertjes van het cijferslot had vergeten doordraaien. Ik heb dat welgeteld aan één iemand anders verteld, in vertrouwen, het jaar erop stond het verhaal in het plaatselijke gemeentegazetje. Och ik kan blijven vertellen over wat ik gezien en gehoord heb, van leuk tot schrijnend.

                  Toch kan de zuivere urbex bestaan. Farm LD is daarvan het bewijs, ik was er in 2011, 2014 en 2018, de laatste twee keer heb ik er zelfs geslapen. In al die jaren géén vandalisme, geen diefstal, geen grafitti, de laarzen steken nog altijd van onder de deken van het bed, suggererende dat er een dode lag.
                  Last edited by Laurens; 9 november 2021, 20:56. Reden: Op de man reactie

                  Comment


                  • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                    Oorspronkelijk geplaatst door NuchterJan Bekijk bericht
                    Ik ben dus blijkbaar niet de enige die het wereldje jaren geleden vaarwel heeft gezegd om boven beschreven redenen. Niet dat ik eens geen vervallen gebouw meer binnen ga, maar dat actief zoeken, contacten leggen, nee dank u, daarvoor heb ik al meer dan genoeg gezien.
                    En in dit topic wordt dat ook redelijk duidelijk. Maar goed, het is ook een hobby zeker.
                    Je bent inderdaad niet de enige....

                    Comment


                    • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                      Toch kan de zuivere urbex bestaan. Farm LD is daarvan het bewijs, ik was er in 2011, 2014 en 2018, de laatste twee keer heb ik er zelfs geslapen. In al die jaren géén vandalisme, geen diefstal, geen grafitti, de laarzen steken nog altijd van onder de deken van het bed, suggererende dat er een dode lag.
                      .....
                      Last edited by stoffel urbex; 17 januari 2021, 09:56.

                      Comment


                      • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                        Oorspronkelijk geplaatst door stoffel urbex Bekijk bericht
                        en dat mag dan wel ???

                        dat is de kraker uithangen

                        (ik zal hier ook eens de moraal ridder komen uithangen)
                        Ongetwijfeld ken je de locatie en heb je een foto van wat er op de voordeur hangt. Daar twijfelt er niemand aan.

                        Comment


                        • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          Ongetwijfeld ken je de locatie en heb je een foto van wat er op de voordeur hangt. Daar twijfelt er niemand aan.
                          .....
                          Last edited by stoffel urbex; 17 januari 2021, 09:56.

                          Comment


                          • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                            Ik heb een locatie teruil, chateau met daar naast een ziekenhuis op het zelfde domein😋

                            Comment


                            • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hallo1996 Bekijk bericht
                              Ik heb een locatie teruil, chateau met daar naast een ziekenhuis op het zelfde domein��
                              .....
                              Last edited by stoffel urbex; 17 januari 2021, 09:57.

                              Comment


                              • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                                Oorspronkelijk geplaatst door stoffel urbex Bekijk bericht
                                Laat zien ik wil ruilen kom privé
                                Hoe ga je privé?

                                Comment

                                Working...
                                X